FLEETNEWS #110

17.05.21 #110 21 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟΠΡΟ ΚΡΙΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟ Τριψήφια αύξηση, αλλά δεν αρκεί Οι συνολικές ταξινομήσεις όλων των κατηγοριών οχημάτων έφτασαν τις 15.615 τον Απρίλιο (+310%) σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους, που κατακρημνίστηκαν λόγω της πανδημίας, ωστόσο αν τις συγκρί - νουμε με τον Απρίλιο του 2019, είναι χαμηλότερες κατά 4%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ , τον Απρίλιο του 2021 ταξινομήθηκαν συνο - λικά στη χώρα μας 10.198 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 2.434 του αντίστοι - χου μήνα του 2020 (+319%) και 12.303 του Απριλίου 2019 (-17,1%). Η αύξηση αυτή μπορεί να δείχνει εντυπωσιακή αλλά, όπως είναι εμφανές, δεν αρκεί για την επαναφορά της αγοράς στο προ πανδημίας επίπεδο. Αντίστοιχα αργή είναι η ανάπτυξη της αγοράς και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά τους. Η Γερμα - νία κατέγραψε αύξηση 90%, η Γαλλία 569%, η Ισπανία 1.788% (78.595 μονάδες έναντι 4.163), η Ιταλία 3.277% (145.033 μονάδες έναντι 4.295) και το Ηνωμένο Βασίλειο 30%. Το τετράμηνο παρου - σιάζεται επίσης αυξημένο με 33.637 μονάδες έναντι 23.824 του Απριλίου 2020 (+41,2%) και 38.592 του αντίστοι - χου μήνα του 2019 (-12,8%). Τα φορ - τηγά , ελαφρά και βαρέα, κατέγραψαν άνοδο (126,6%) με 1.006 ταξινομήσεις τον Απρίλιο έναντι 444 πέρυσι και 662 πρόπερσι. Συνολικά, 3.578 καινούργια φορτηγά αγοράστηκαν το τετράμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 2.192 το περσινό (+63,2%) και 2.685 το προπέρ - σινο (+33,3%). Τα λεωφορεία παρουσι - άζουν συνολικά πτώση με 93 μονάδες φέτος έναντι 120 πέρυσι (-22,5%), από τις οποίες οι 34 τον Απρίλιο του 2021 έναντι 7 του 2020 (+385,7%) και 40 του 2019 (-15%). Τα δίκυκλα κατέγραψαν αύξηση τον Απρίλιο (+375,2%) με 4.377 μονάδες έναντι 921 τον Απρίλιο του 2020 και 3.336 του 2019 (+31,2%). Συνο - λικά, το δίμηνο ταξινομήθηκαν 11.525 δίκυκλα έναντι 7.007 το τετράμηνο του 2020 (+64,5%) και 9.138 το τετράμηνο του 2019 (+26,1%). Στην κατανομή ανά καύσιμο , έως τον Απρίλιο, το 2021 χα - μένα είναι τα βενζινοκίνητα , το μερίδιο των οποίων στις ταξινομήσεις υποχώ - ρησε κατά 7,3%. Πτώση καταγράφεται και στο μερίδιο των πετρελαιοκίνητων (-6,6%). Τη μεγαλύτερη άνοδο μεριδίου εμφανίζουν τα υβριδικά (+9,1%) και ακολουθούν τα επαναφορτιζόμενα με 4,5%. Τα αυτοκίνητα υγραερίου ανέβα - σαν το μερίδιό τους κατά0,9%. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ -ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2021 2020 2021 2020 A 9,6% 6,4% +3,2 8,4% 9,9% -1,5 A-SUV 1,1% 1,6% -0,5 1,2% 1,9% -0,7 A TOTAL 10,6% 8,0% +2,7 9,6% 11,8% -2,2 B 28,0% 27,3% +0,8 29,9% 29,0% +0,9 B-SUV 21,1% 16,5% +4,7 20,3% 17,9% +2,4 B TOTAL 49,2% 43,8% +5,4 50,2% 46,9% +3,3 C 14,3% 14,7% -0,4 13,3% 13,0% +0,3 C-SUV 19,6% 25,5% -5,9 20,7% 21,6% -0,8 C TOTAL 33,9% 40,1% -6,3 34,0% 34,5% -0,5 D 2,0% 1,5% +0,5 2,1% 1,4% +0,7 D-SUV 2,4% 3,3% -0,9 2,4% 2,7% -0,2 D TOTAL 4,3% 4,8% -0,4 4,6% 4,1% +0,5 E 0,2% 0,2% -0,0 0,2% 0,2% -0,1 E-SUV 0,4% 0,8% -0,4 0,4% 0,3% +0,0 E TOTAL 0,6% 1,0% -0,5 0,5% 0,6% +0,0 F-G 0,1% 0,2% -0,1 0,0% 0,1% +0,0 F-G-SUV 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% +0,0 F-G TOTAL 0,3% 0,3% -0,1 0,2% 0,2% +0,0 SPORTS 0,1% 0,2% -0,2 0,1% 0,1% -0,1 MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 MPV-M/COMBI 0,9% 1,7% -0,8 0,7% 1,7% -1,0 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 (Εκ των οποίων SUV 44,7% 47,7% -3,1 45,2% 44,4% +0,7) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜET '21/'20 ΜET '21/'19 ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ -ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜET '21/'20 ΜET '21/'19 2021 2020 2019 2021 2020 2019 Επιβατικά 10.198 2.434 12.303 +319,0% -17,1% 33.637 23.824 38.592 +41,2% -12,8% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.006 444 662 +126,6% +52,0% 3.578 2.192 2.685 +63,2% +33,3% Λεωφορεία 34 7 40 +385,7% -15,0% 93 120 154 -22,5% -39,6% Δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 4.377 921 3.336 +375,2% +31,2% 11.525 7.007 9.138 +64,5% +26,1% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΜΑΡ. Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2021 2020 2021 2020 ‘21* ‘20* Βενζίνη 51,6% 46,9% +4,7 49,8% 57,1% -7,3 42,2% 52,3% -10,1 Πετρέλαιο 19,3% 30,8% -11,4 20,9% 27,4% -6,6 23,2% 29,9% -6,7 Υβριδικά (HEV) 22,1% 17,8% +4,3 21,7% 12,7% +9,1 18,4% 9,4% +9,0 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,1% 2,6% +2,4 5,4% 0,9% +4,5 13,9% 6,8% +7,1 Φυσικό αέριο (bi-fuel) 0,9% 1,9% -1,1 1,2% 1,8% -0,6 2,4% 1,6% +0,8 Υγραέριο (bi-fuel) 1,1% 0,0% +1,1 0,9% 0,0% +0,9 *Εκδίδονται σε τριμηνιαία βάση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=