FLEETNEWS #109

10.05.21 #109 13 Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέ - ρουν φορολογικά έσοδα 398,4 δισ. ευρώ στις κυβερνήσεις σημαντικών ευρωπαϊκών αγορών, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτο- κινήτων (ACEA). Το ποσό αυτό -3% υψηλότερο από πέρυσι- αντιπρο - σωπεύει σχεδόν δυόμισι φορές τον συνολικό προϋπολογισμό της Ευρω - παϊκής Ένωσης. Το εθνικό εισόδημα κυμαίνεται από 99,9 δισ. ευρώ για τη Γερμανία, η οποία διαθέτει τον με - γαλύτερο στόλο οχημάτων της Ε.Ε., έως 6,2 δισ. ευρώ για την Ιρλανδία. Όταν εξετάζουμε το σύνολο μέ - σου όρου φορολογικών εσόδων ανά μηχανοκίνητο όχημα, το Βέλγιο ει - σπράττει 3.187 ευρώ ανά όχημα ετη - σίως, με την Αυστρία (2.678 ευρώ) και τη Φινλανδία (2.523 ευρώ) να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα των χωρών της Ε.Ε. με το υψηλότερο έσοδο ανά όχημα. Τα χαμηλότερα φορολογικά έσοδα απαντώνται στην Ελλάδα και την Ισπανία, όπου το κράτος εισπράττει 1.264 και 1.068 ευρώ ανά όχημα, αντίστοιχα. Αυτά τα στοιχεία δημο - σιεύθηκαν στον Φορολογικό Οδη - γό της ACEA , ο οποίος παρέχει μια επισκόπηση όλων των φόρων που επιβάλλονται σε οχήματα στην Ε.Ε. και σε άλλες παγκόσμιες αγορές, συ - μπεριλαμβανομένων των φόρων από - κτησης οχημάτων (ΦΠΑ, φόρος επί των πωλήσεων, φόρος ταξινόμησης), ιδιοκτησίας (ετήσια τέλη κυκλοφορί - ας, οδικός φόρος) και κυκλοφορίας (φόρος καυσίμων). «Οι φόροι οχημάτων, κυκλοφορίας και καυσίμων αποδίδουν τεράστια ποσά κρατικών εσόδων κάθε χρόνο στην Ε.Ε.», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema . «Αυτό το έσοδο πρέπει να βοηθήσει στη χρημα- τοδότηση της υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού που χρειάζεται πλέον επειγόντως για να καλύψει την ταχέως αναπτυσσόμενη υιοθέτηση των οχη- μάτων εναλλακτικής ισχύος. Πράγματι, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σχεδόν το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. ήταν ηλεκτρικά φορτιζόμενα. Ωστόσο, αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνον εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύ- σεις σε υποδομές». Όσον αφορά στους φόρους καυ - σίμων, η βενζίνη εξακολουθεί να φορολογείται περισσότερο από το ντίζελ σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊ - κές χώρες, με εξαίρεση το Βέλγιο και τη Σλοβενία. Ο φόρος επί του ντίζελ κυμαίνεται από 317 ευρώ / 1.000 λί - τρα (στην Ουγγαρία) έως 617 ευρώ / 1.000 λίτρα (στην Ιταλία). Για τη βεν - ζίνη, η φορολογία κυμαίνεται από 345 ευρώ / 1.000 λίτρα (Ουγγαρία) έως 813 ευρώ / 1.000 λίτρα (Ολλανδία). Οι συντελεστές ΦΠΑ των νέων οχη - μάτων κυμαίνονται από 17% στο Λου - ξεμβούργο έως 27% στην Ουγγαρία, σύμφωνα με την έκθεση. ACEA: ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ 398,4 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ Αύξηση φορολογικών εσόδων 3% Αγορά ή μεταβίβαση (δισ. ευρώ) ΦΠΑ πωλήσεων, σέρβις, επισκευής, ανταλλακτικών Τέλη ταξινόμησης Τέλη κυκλοφορίας Καύσιμα και λιπαντικά Λοιποί φόροι ΣΥΝΟΛΟ (δισ. ευρώ) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ = 398,4 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΕΤΟΣ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ ΕΤΉΣΙΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΏΝ ΕΣΌΔΩΝ ΑΝΆ ΜΗΧΑΝΟΚΊΝΗΤΟ ΌΧΗΜΑ, ΑΝΆ ΧΏΡΑ (όπου υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία) „ Βέλγιο: 3.187 ευρώ „ Αυστρία: 2.678 ευρώ „ Φινλανδία: 2.523 ευρώ „ Ιρλανδία: 2.438 ευρώ „ Δανία: 2.251 ευρώ „ Ολλανδία: 2.158 ευρώ „ Γερμανία: 1.963 ευρώ „ Γαλλία: 1.911 ευρώ „ Ιταλία: 1.727 ευρώ „ Σουηδία: 1.561 ευρώ „ Πορτογαλία: 1.528 ευρώ „ Ελλάδα: 1.264 ευρώ „ Ισπανία: 1.068 ευρώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=