FLEETNEWS #106
19.04.21 #106 15 Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες δη - λώνουν ότι σκέφτονται ένα ηλεκτρι - κό αυτοκίνητο για την επόμενή τους αγορά, με το υβριδικό να προηγείται στο shortlist, ακολουθούμενο από το diesel και τη βενζίνη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari και του YouGov . Συγκεκριμένα, ως το επόμενο αυτο - κίνητο τους οι Έλληνες εξετάζουν την περίπτωση ενός υβριδικού κατά 63%, πετρελαιοκίνητου κατά 52%, βενζινοκίνητου κατά 51%, ηλεκτρι - κού κατά 47% και αερίου (CNG, LPG) κατά 44%. Η άθροιση των ποσοστών υπερβαίνει το 100% δεδομένου ότι ενδιαφέρονται για περισσότερες της μιας επιλογές. Η έρευνα έδειξε ότι: Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκε - τά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα που δίνει το κράτος για την αγορά και συντήρησή τους. Βασικό πλεονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρείται η προστασία του περιβάλλοντος. Στα αρνητικά περιλαμβάνονται τα λίγα σημεία φόρτισης, η ανησυχία για τη διάρκεια της μπαταρίας, το υψηλό κόστος αγοράς και φόρτισης, καθώς και η περιορισμένη γκάμα μαρκών και μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά. Παρόμοια έρευνα που έγινε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες από το διεθνές δίκτυο YouGov του οποίου η Focus Bari είναι Affiliate Partner στην Ελ - λάδα, φωτογραφίζει αντίστοιχες στάσεις και απόψεις. ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟ ΤΗ FOCUS BARI ΚΑΙ ΤΟ YOUGOV Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: κίνητρα και επιφυλάξεις Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος, και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα 65 57 53 47 39 29 28 19 18 17 9 Καλύτερη αναλογία κόστους -αξίας Ωφελεί το περιβάλλον Επιδότηση/φοροαπαλλαγές Χαμηλότερα λειτουργικά κόστη Εξασφάλιση για το μέλλον Λιγότερος θόρυβος Συνδυασμός parking & φόρτισης Καλύτερη απόδοση Μάρκες/μοντέλα που τα προσφέρουν Καλή αξία μεταπώλησης Δίνει prestige % % Τα σημαντικότερα αντι-κίνητρα ή/και εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αμφιβολίες ως προς τις δυνατότητες ανεφοδιασμού οικονομικά, και διαθεσιμότητας 69 64 61 41 36 26 21 20 5 4 Ψηλό κόστος αγοράς Λίγα σημεία φόρτισης Άγχος για διάρκεια μπαταρίας Ψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι Μη διαθέσιμα μεταχειρισμένα Άγνωστα τα οικονομικά οφέλη Συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση Περιορισμένη ποικιλία μαρκών/μοντέλων Η διαφορά στον ήχο Εσωτερικός/εξωτερικός σχεδιασμός Ηστάση των Ευρωπαίων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχετικά παρόμοια με των Ελλήνων: θετικά Έλληνες 51 27 31 29 13 20 11 7 10 7 9 % Ευρωπαίοι 65 57 53 47 39 29 28 19 18 17 9 Ωφελεί το περιβάλλον Επιδότηση/φοροαπαλλαγές Χαμηλότερα λειτουργικά κόστη Εξασφάλιση για το μέλλον Λιγότερος θόρυβος Συνδυασμός parking & φόρτισης Καλύτερη αναλογία κόστους-αξίας Καλύτερη απόδοση Μάρκες/μοντέλα Καλή αξία μεταπώλησης Δίνει prestige % Ηστάση των Ευρωπαίων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχετικά παρόμοια με των Ελλήνων: αρνητικά Έλληνες % Ευρωπαίοι % 52 62 58 32 24 26 19 15 6 5 69 64 61 41 36 26 21 20 5 4 Ψηλό κόστος αγοράς Λίγα σημεία φόρτισης Άγχος για διάρκεια μπαταρίας Ψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι Μη διαθέσιμα μεταχειρισμένα Άγνωστα τα οικονομικά οφέλη Συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση Περιορισμένη ποικιλία μαρκών/μοντέλων Η διαφορά στον ήχο Εσωτερικός/εξωτερικός σχεδιασμός
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=