FLEETNEWS #106
19.04.21 #106 14 Το Euro NCAP κυκλοφόρησε τις βαθ - μολογίες ασφαλείας τριών νέων αυ - τοκινήτων και μία νέας έκδοσης. Το Š koda ENYAQ iV και το Volkswagen ID.4 διακρίνονται με την κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων. Το Dacia Sandero Stepway έχει βαθμολογία δύο αστέρων και αυτό ισχύει και για την έκδοση σαλούν του οχήματος, το Logan. Το plug-in υβριδικό παράγωγο του Cupra Formentor που βαθμολογή - θηκε τον περασμένο μήνα, προστί - θεται επίσης στη λίστα των εκδόσεων που καλύπτονται από τη βαθμολογία πέντε αστέρων του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Το Enyaq iV είναι το πρώτο ηλεκτρι - κό όχημα της Š koda και χρησιμο - ποιεί την ίδια πλατφόρμα MEB -την αρθρωτή πλατφόρμα του VWGroup για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρί - ας- που χρησιμοποιείται για το νέο Volkswagen ID.4 και το ID.3 που δοκιμάστηκαν από το Euro NCAP πέρυσι. Τόσο το Enyaq iV όσο και το ID.4 αποδίδουν εντυπωσιακά και διαφοροποιούνται σε λίγα μόνο ση - μεία στους διάφορους τομείς αξι - ολόγησης. Με στιβαρή κατασκευή για την προστασία των επιβατών, την μπαταρία υψηλής τάσης και τους αε - ρόσακους (μετωπικοί, κουρτίνες και κεντρικοί) ως στάνταρ, και τα δύο αυ - τοκίνητα επιτυγχάνουν βαθμολογία άνω του 90% στην προστασία ενη - λίκων επιβατών. Σε σύγκριση με το μικρότερο ID.3, το ID.4 και το Enyaq iV είναι πιο ελκυστικά για οικογένειες που θέλουν περισσότερο χώρο και οι δυνητικοί ιδιοκτήτες μπορούν να είναι ήσυχοι με το υψηλό επίπεδο προστασίας των παιδιών, καθώς και των ευάλωτων χρηστών του δρόμου και την υποβοήθηση ασφαλείας. Η VW διαθέτει επίσης το Local Hazard Warning ως βασικό εξοπλισμό στο ID.4, αλλά το σύστημα αυτό δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στο Enyaq iV. Αντίθετα, τα Dacia Sandero Stepway και Logan παραμένουν πιστά στο επίπεδο μάρκας «χαμηλού προϋπολογισμού» στις προδιαγρα - φές ασφαλείας. Το βασικό σύστημα μόνο για ραντάρ αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανά - γκης αντιδρά μόνο σε άλλα οχήματα -σύντομα θα είναι νομική απαίτη - ση- αλλά δεν έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει τη σύγκρουση με πε - ζούς ή ποδηλάτες και δεν υπάρχει υποστήριξη διατήρησης λωρίδας. Ωστόσο, η προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης είναι ικανοποιητική, με απόδοση που θα βαθμολογούσε το αυτοκίνητο με τέσσερα αστέρια, αν δεν υπήρχαν άλλες αδυναμίες. «Η ασφάλεια έχει προχωρήσει» , δήλω - σε ο Michiel van Ratingen , γενικός γραμματέας του Euro NCAP, «και τα μεγαλύτερα βήματα προς τα εμπρός γίνονται τώρα με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας για την αποφυγή ατυχημά- των. Είναι σαφές ότι η Dacia βρήκε την αγορά της και παραμένει σε αυτή, αλλά η βαθμολογία δύο αστέρων δείχνει μικρές φιλοδοξίες, ακόμη και για ένα προϊόν χαμηλού κόστους. Η απόφασή τους να μην προσφέρουν κάμερα είναι ξεκάθαρα εκτός αγοράς και απογοητευτική, καθώς η Dacia γνωρίζει ότι τα αυτοκίνητά της θα πρέπει σύντομα να συμμορφωθούν με τον νέο Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας. Η Skoda και η VW, από την άλλη πλευ- ρά, δείχνουν τι μπορεί να επιτευχθεί και το Euro NCAP τους επικροτεί για την προσφορά υψηλότερου επιπέδου ασφά- λειας στους πελάτες τους». Έγιναν πρό - σθετες δοκιμές στο Cupra Formentor e-HYBRID, που δείχνουν ότι αποδίδει στο ίδιο επίπεδο πέντε αστέρων με τιςεκδόσεις με άλλους κινητήρες, που δοκιμάστηκαν νωρίτερα φέτος. ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ EURONCAP Škoda ENYAQ iV, VW ID.4 με πέντε αστέρια
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=