FLEETNEWS #105

12.04.21 #105 4 Το πολυαναμενόμενο νέο GR 86 έκανε το παγκόσμιο ντεμπού- το του σε διαδικτυακή εκδή- λωση από κοινού της Toyota Gazoo Racing και της Subaru Corporation . Το πλέον πρόσφα- το μοντέλο σπορ αυτοκινήτου της Toyota συμπληρώνει το χαρ- τοφυλάκιο GR, το οποίο περι- λαμβάνει και τα καταξιωμένα GR Supra και GR Yaris . Το νέο GR 86 κληρονομεί τα ευχάριστα χαρακτηριστικά οδή- γησης του πρωτότυπου GT86 , που κυκλοφόρησε το 2012 και πούλησε πάνω από 200.000 μο- νάδες παγκοσμίως. Αναμένεται να είναι το ελαφρύτερο τετραθέ- σιο κουπέ στην κατηγορία, χάρη σε ένα ευρύ φάσμα διαδικασιών περιορισμού βάρους, όπως η χρήση αλουμινίου στην οροφή και στο αμάξωμα. Με νέο ελαφρύ οριζόντια αντί- θετο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων, οι επιδόσεις του GR 86 βελτιώθηκαν έναντι του προ- κατόχου του. Οι διαστάσεις του νέου GR 86 είναι σχεδόν ίδιες με του GT86, δίνοντας στο νέο μο- ντέλο χαμηλό κέντρο βάρους για βελτιωμένη ευελιξία. Η ακαμψία του έχει επίσης βελτιωθεί κατά περίπου 50% σε σύγκριση με το GT86, παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού και διεύθυν- σης. Αποδοτικά αεροδυναμικά πα- ρελκόμενα όπως οι εμπρόσθιοι αεραγωγοί και τα κατώφλια των θυρών, μεταξύ άλλων, αναπτύ- χθηκαν μέσω συμμετοχής του μοντέλου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, παρέχοντας στο GR 86 εξαιρετικό χειρισμό και στα- θερότητα στην κατηγορία του. Το νέο GR 86 θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν εντός του έτους. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ GR 86 Ενώ η Mercedes-Benz δεν αναπτύσ - σει πλέον το GLC F-Cell , η Stellantis βλέπει δυνατότητες στο όχημα κυψε - λών καυσίμου, που όχι μόνο μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο, αλλά μπορεί και να φορτιστεί με ηλεκτρικό ρεύμα από εξωτερική πηγή. Ωστόσο, η εφαρμογή είναι αυστηρά «επαγγελ - ματική». Οι μπαταρίες περιορίζουν το ωφέλιμο φορτίο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, προ - σφέρουν περιορισμένη αυτονομία και δημιουργούν μεγάλους χρόνους εκτός λειτουργίας για φόρτιση. Αυτά αποτελούν εμπόδια που μπορεί να ξεπεράσει η κυψέλη καυσίμου. Ένα FCEV (ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου) μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο μέσα σε λίγα λεπτά και προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αυτονο - μία, αλλά αντιμετωπίζει το δικό του μεγάλο εμπόδιο: το γεγονός πως υπάρχουν λίγα πρα - τήρια υδρογόνου σήμερα - στην Ελλάδα, μάλι - στα, κανένα προς το παρόν. Το πόρισμα της Stellantis: αυτό που χρειάζεται ο κόσμος είναι ένα βαν με τον ιδανικό συνδυασμό. Η πλατφόρ - μα που αναπτύσσει η Stellantis είναι υβριδικής μορφής. Το όχημα μπορεί να αντλήσει (χωρίς εκπομπές) ενέρ - γεια από δύο πηγές: το υδρογόνο, που η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια εν κινήσει, και τις μπαταρίες, που μπορούν να φορτιστούν σε wallbox ή σημείο φόρτισης, όπως ένα κλασικό ηλεκτρι - κό βαν. Αυτό εξασφαλίζει μέγιστη ευελιξία και χρηστικότητα. VIVARO, JUMPY, EXPERT PLUG-IN FCEV Τα νέα Opel Vivaro , Citroën Jumpy και Peugeot Expert είναι τα πρώτα που φέρουν αυτό το νέο σύστημα κίνησης. Ως «οχή - ματα κυψελών καυσίμου plug-in», μπορούν να απο - θηκεύσουν 4,4 κι - λά υδρογόνου για την τροφοδότηση κυψέλης καυσίμου, που αποδίδει ισχύ 45 kW, ενώ φέρει και μπαταρία 10,5kWh. Η αυτονομία του υδρο - γόνου θα είναι πάνω από 400 χιλιό - μετρα και ο ανεφοδιασμός δεν θα διαρκεί περισσότερο από τρία λεπτά. Η μπαταρία μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία κατά 50 χιλιόμετρα και έχει το πλεονέκτημα ότι επαναφορ - τίζεται με αναγεννητική πέδηση. Το σύστημα κυψελών καυσίμου ανα - πτύσσεται στο Κέντρο Απόδοσης Υδρογόνου & Κυψελών Καυσίμου του Rüsselsheim - της Opel . Η συναρμο - λόγηση θα πραγματοποιείται επίσης εκεί. Δημιουργήθηκε στρατηγική συ - νεργασία με τις Faurecia και Symbio . Οι πρόσθετες εκδόσεις κυψελών καυσίμου plug-in των Opel Vivaro, Citroën Jumpy και Peugeot Expert θα είναι έτοιμες προς παραγωγή έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Η Renault εργάζεται επίσης για μια παρόμοια λύση, αλλά για το μεγαλύ - τερο μοντέλο van, το Master . LCV ΚΥΨΕΛΩΝΚΑΥΣΙΜΟΥΜΕ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΕΣΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Νέα λύση LCV από τη Stellantis

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=