FLEETNEWS #104

05.04.21 #104 14 Μπορεί οι ταξινομήσεις νέων αυτο - κινήτων να συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, αλλά η Jato Dynamics προβλέπει πως μετά τη μείωση του Φεβρου - αρίου, θα καταγραφεί αύξηση των ταξινομήσεων τον Μάρτιο του 2021, ειδικά σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, όταν η ευρωπαϊκή αυτοκι - νητοβιομηχανία σημείωσε τις χαμη - λότερες πωλήσεις των τελευταίων 38 ετών, αφού μετά το ξέσπασμα της πανδημίας μειώθηκαν οι ταξινομή - σεις στις 848.400 μονάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato για 27 ευρωπαϊκές χώρες, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων υβριδικών, μειώθηκαν κατά 33%, στις σχεδόν 225.000 μονάδες, αντιπρο - σωπεύοντας το 27% των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων. Σε μάρκες όπως η Mitsubishi , η Honda , η Toyota , η Mazda και η Mini , οι πετρελαιοκινητήρες έχουν σχεδόν εντελώς εξαφανιστεί από το μείγμα πωλήσεων. Από την άλλη, τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών συνέχισαν να αυξάνονται τον Φεβρουάριο. Με αύξηση 67%, αυτά τα αυτοκίνητα κατέγραψαν ταξινομήσεις 115.000 μονάδων και το συνολικό μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από 6,5% το Φεβρουάριο του 2020, σε 13,6% τον περασμένο μήνα. Στη Νορβηγία, αντιπροσώπευσαν ένα σημαντικό 79% της συνολικής αγοράς. Ο αντίκτυπος των EV μπορεί επίσης να φανεί μέσω του μείγματος ευ - ρωπαϊκών ταξινομήσεων ανά τύπο καυσίμου. Για παράδειγμα, ένα στα τρία Land Rover που ταξινομήθηκαν τον Φεβρουάριο ήταν EV, σε σύ - γκριση με μόλις 7% τον Φεβρουάριο του 2020. Σε ετήσια βάση, το μερί - διο αυτών των οχημάτων αυξήθηκε επίσης πάνω από 15% για τις MG , Volvo , Mercedes και Jeep , καθώς οι κατασκευαστές συνέχισαν να διαφο - ροποιούν τις προσφορές τους SUV, ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις PHEV και EV. Παρά τις εξαιρετικά δύσκολες οι - κονομικές συνθήκες, τα SUV πήγαν καλά σε σύγκριση με τις παραδοσια - κές κατηγορίες. Κατέγραψαν μείωση όγκου μόλις 11% σε σύγκριση με την πτώση κατά 23% των παραδοσια - κών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβα - νομένων των αυτοκινήτων πόλης, των subcompact, των compact, των μεσαίων, των ανωτάτων στελεχών και των πολυτελών sedan). Τα MPV σημείωσαν πτώση 58%, σε μόλις 17.800 μονάδες - ένα από τα χειρό - τερα μηνιαία αποτελέσματα γι’ αυτά τα οχήματα. Ο Φεβρουάριος ήταν ενθαρρυντι - κός για την Peugeot , καθώς το 208 αντικατέστησε το Toyota Yaris στην κορυφή της κατάταξης μοντέλων. Η τελευταία φορά που η Peugeot ηγήθηκε της ευρωπαϊκής κατάταξης μοντέλου ήταν τον Φεβρουάριο του 2008, με το Peugeot 207 . Η δημοτι - κότητα των σημερινών μοντέλων της Peugeot αντικατοπτρίζεται επίσης Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ JATODYNAMICS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η Peugeot καταλαμβάνει κορυφαίες θέσεις BEV & PHEV ως % των ταξινομήσεων Φεβρουάριος 2021 Ευρώπη-27 Ευρώπη Φεβρουάριος 2021 Ταξινομήσεις ανά κατηγορία Top 3 Μονάδες vs 2020 Fiat Panda Fiat/Abarth 500 Toyota Aygo Peugeot 208 Toyota Yaris Renault Clio Volkswagen Golf Skoda Octavia Toyota Corolla BMW 3-Series Volkswagen Passat Tesla Model 3 Audi A6 Mercedes E-Class BMW 5-Series Mercedes S-Class Porsche Panamera BMW 7-Series Volkswagen Touran Citroen C4 Spacetourer BMW 2-Series Tourer Porsche 911 BMW Z4 Porsche 718 Peugeot 2008 Volkswagen T-Roc Volkswagen Tiguan Fiat Ducato Citroen Berlingo Volkswagen Caddy 15.400 11.036 6.007 18.375 15.467 15.349 16.185 14.554 10.301 8.623 7.654 5.468 5.300 5.189 4.248 1.114 332 316 2.571 1.494 1.417 953 503 447 17.120 13.829 12.795 2.889 2.722 2.438 -13% -17% -18% -12% 7% -38% -34% -2% -24% -19% -27% 55% 22% -10% -32% 95% 16% -46% -39% -59% -51% 2% -27% 4% 51% 0% -3% 2% -49% -48% City car Subcompact Compact Midsize Executive Luxury MPV Sport SUV Van Ευρώπη-27 14%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=