FLEETNEWS #104

05.04.21 #104 13 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. %ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 2020 ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΥΒΡΙΔΙΚΑ (HEV) ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ (ECV) ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 72,9% 9,5% 6,1% 11,4% Ηλεκτρικά Υβριδικά Εναλλακτικών φορτιζόμενα (ECV) (HEV) καυσίμων ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΑΝΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. 3.500 2.500 2.000 1.500 1.000 500 0 +36,0% ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ 2019 2020 Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +18,4% +24,3% ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟ 2020: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 6,1%, ΥΒΡΙΔΙΚΑ 9,5%, ΝΤΙΖΕΛ 72,9% Τύποι καυσίμων νέων λεωφορείων Συνολικά το 2020, το 72,9% όλων των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφο - ρείων (άνω των 3,5 τόνων) που ταξι - νομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν πετρελαιοκίνητα, σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από το 2019.Ταυτόχρονα, τα ηλε - κτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιστοιχούσαν στο 6,1% των συνολι - κών νέων ταξινομήσεων λεωφορείων πέρυσι, ενώ τα υβριδικά λεωφορεία αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 5,7% το 2019 σε 9,5% το 2010. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς λεωφο - ρείων της Ε.Ε. το 2020. ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΠΕΤΡΕΛΑΊΟΥ ΚΑΙ ΒΕΝΖΊΝΗΣ Πέρυσι, οι ταξινομήσεις πετρελαι - οκίνητων λεωφορείων είχαν τη με - γαλύτερη πτώση από την κρίση του κορωνοϊού, με τις πωλήσεις τους μει - ωμένες κατά 27,1%, στις 20.458 μονά - δες σε ολόκληρη την Ε.Ε. 1 Το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων λεω - φορείων σε επίπεδο Ε.Ε. ήταν 72,9% το 2020, από 82,4% το 2019. Καθεμιά από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσε διψήφια πτώση πέρυ - σι: Ισπανία (-46,2%), Ιταλία (-26,6%), Γαλλία (-21,9%) και Γερμανία (-15,9%). Κατά την ίδια περίοδο, μόνο έξι λε - ωφορεία βενζίνης πωλήθηκαν στην Ε.Ε., όλα στην Ουγγαρία. Στην Ελλά - δα το 2020 δεν υπήρξαν πωλήσεις βενζινοκίνητων λεωφορείων, όπως εξάλλου και το 2019. Αντιθέτως, πω - λήθηκαν 304 λεωφορεία πετρελαίου το 2020, έναντι 363 το 2019 (-16,3%). ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΏΝ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ (APV) Το 2020, οι ταξινομήσεις νέων ηλε - κτρικών λεωφορείων (ECV) 2 στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 18,4% από 1.448 μο - νάδες το 2019 σε 1.714 το 2020, αντι - προσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Με 446 ηλεκτρικά λεωφορεία που πωλήθηκαν πέρυσι, ηΟλλανδία ήταν η κορυφαία αγορά γι’ αυτά τα οχήμα - τα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (388 μονάδες) και την Πολωνία (200 μονάδες). Οι τρεις αυτές χώρες αντι - προσώπευαν από κοινού περισσότερο από το 60% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων σε ολόκληρη την Ε.Ε. Στην Ελλάδα είχαμε 3 ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων το περασμένο έτος, ένα - ντι 1 το προπερασμένο. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) 3 , από την άλλη πλευρά, αποτελούσαν το 9,5% της αγοράς λεωφορείων της Ε.Ε. το 2020. Οι ταξινομήσεις υβριδικών λεωφορείων ανήλθαν συνολικά σε 2.662 μονάδες πέρυσι, αύξηση 36,0% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Γερμανία αντιπροσώπευε περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων με 1.243 μονάδες. Αντιθέτως, σε 14 χώρες της Ε.Ε., της Ελλάδας συμπε - ριλαμβανομένης, δεν πωλήθηκε ούτε ένα υβριδικό λεωφορείο πέρυσι. Το 11,4% όλων των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. το 2020 λειτουργούσαν με εναλλακτικά καύ - σιμα, σχεδόν όλα τροφοδοτούμενα με φυσικό αέριο. Διψήφια αύξηση στην κατηγορία αυτή κατέγραψαν το 2020 η Γαλλία (+71,3%), η Σουηδία (+63,4%) και η Ισπανία (+13,4%) - οι μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε. γι’ αυτά τα οχήματα. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων κατά 24,3% σε όλη την περιοχή, φτάνοντας συνολικά τα 3.206 λεωφορεία εναλλακτικών καυσίμων που ταξινομήθηκαν πέρυ - σι. Στη χώρα μας δεν καταγράφηκε ούτε ένα. 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία, τη Μάλτα και τη Λιθουανία 2 Περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα μεγάλης εμβέλειας και υβριδικά plug-in 3 Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς λεωφορείων της Ε.Ε. το 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=