FLEETNEWS #104
05.04.21 #104 13 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. %ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 2020 ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΥΒΡΙΔΙΚΑ (HEV) ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ (ECV) ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 72,9% 9,5% 6,1% 11,4% Ηλεκτρικά Υβριδικά Εναλλακτικών φορτιζόμενα (ECV) (HEV) καυσίμων ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΑΝΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. 3.500 2.500 2.000 1.500 1.000 500 0 +36,0% ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ 2019 2020 Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +18,4% +24,3% ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟ 2020: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 6,1%, ΥΒΡΙΔΙΚΑ 9,5%, ΝΤΙΖΕΛ 72,9% Τύποι καυσίμων νέων λεωφορείων Συνολικά το 2020, το 72,9% όλων των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφο - ρείων (άνω των 3,5 τόνων) που ταξι - νομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν πετρελαιοκίνητα, σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από το 2019.Ταυτόχρονα, τα ηλε - κτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιστοιχούσαν στο 6,1% των συνολι - κών νέων ταξινομήσεων λεωφορείων πέρυσι, ενώ τα υβριδικά λεωφορεία αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 5,7% το 2019 σε 9,5% το 2010. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς λεωφο - ρείων της Ε.Ε. το 2020. ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΠΕΤΡΕΛΑΊΟΥ ΚΑΙ ΒΕΝΖΊΝΗΣ Πέρυσι, οι ταξινομήσεις πετρελαι - οκίνητων λεωφορείων είχαν τη με - γαλύτερη πτώση από την κρίση του κορωνοϊού, με τις πωλήσεις τους μει - ωμένες κατά 27,1%, στις 20.458 μονά - δες σε ολόκληρη την Ε.Ε. 1 Το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων λεω - φορείων σε επίπεδο Ε.Ε. ήταν 72,9% το 2020, από 82,4% το 2019. Καθεμιά από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσε διψήφια πτώση πέρυ - σι: Ισπανία (-46,2%), Ιταλία (-26,6%), Γαλλία (-21,9%) και Γερμανία (-15,9%). Κατά την ίδια περίοδο, μόνο έξι λε - ωφορεία βενζίνης πωλήθηκαν στην Ε.Ε., όλα στην Ουγγαρία. Στην Ελλά - δα το 2020 δεν υπήρξαν πωλήσεις βενζινοκίνητων λεωφορείων, όπως εξάλλου και το 2019. Αντιθέτως, πω - λήθηκαν 304 λεωφορεία πετρελαίου το 2020, έναντι 363 το 2019 (-16,3%). ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΏΝ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ (APV) Το 2020, οι ταξινομήσεις νέων ηλε - κτρικών λεωφορείων (ECV) 2 στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 18,4% από 1.448 μο - νάδες το 2019 σε 1.714 το 2020, αντι - προσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Με 446 ηλεκτρικά λεωφορεία που πωλήθηκαν πέρυσι, ηΟλλανδία ήταν η κορυφαία αγορά γι’ αυτά τα οχήμα - τα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (388 μονάδες) και την Πολωνία (200 μονάδες). Οι τρεις αυτές χώρες αντι - προσώπευαν από κοινού περισσότερο από το 60% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων σε ολόκληρη την Ε.Ε. Στην Ελλάδα είχαμε 3 ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων το περασμένο έτος, ένα - ντι 1 το προπερασμένο. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) 3 , από την άλλη πλευρά, αποτελούσαν το 9,5% της αγοράς λεωφορείων της Ε.Ε. το 2020. Οι ταξινομήσεις υβριδικών λεωφορείων ανήλθαν συνολικά σε 2.662 μονάδες πέρυσι, αύξηση 36,0% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Γερμανία αντιπροσώπευε περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων με 1.243 μονάδες. Αντιθέτως, σε 14 χώρες της Ε.Ε., της Ελλάδας συμπε - ριλαμβανομένης, δεν πωλήθηκε ούτε ένα υβριδικό λεωφορείο πέρυσι. Το 11,4% όλων των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. το 2020 λειτουργούσαν με εναλλακτικά καύ - σιμα, σχεδόν όλα τροφοδοτούμενα με φυσικό αέριο. Διψήφια αύξηση στην κατηγορία αυτή κατέγραψαν το 2020 η Γαλλία (+71,3%), η Σουηδία (+63,4%) και η Ισπανία (+13,4%) - οι μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε. γι’ αυτά τα οχήματα. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων κατά 24,3% σε όλη την περιοχή, φτάνοντας συνολικά τα 3.206 λεωφορεία εναλλακτικών καυσίμων που ταξινομήθηκαν πέρυ - σι. Στη χώρα μας δεν καταγράφηκε ούτε ένα. 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία, τη Μάλτα και τη Λιθουανία 2 Περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα μεγάλης εμβέλειας και υβριδικά plug-in 3 Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς λεωφορείων της Ε.Ε. το 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=