FLEETNEWS #103

29.03.21 #103 17 οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελμα - τικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 3,6% σε ολόκληρη την Ε.Ε. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, η Ισπα - νία (-24,0%) και η Γερμανία (-10,4%) κατέγραψαν την πιο απότομη πτώση της ζήτησης για νέα βαν. Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία (+1,4%) και η Γαλλία (+0,6%) κατάφεραν να σημειώσουν μέτρια ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021. Διψήφια ήταν η αύξηση για τη χώρα μας και στο δίμηνο (12,4%), με 1.386 μονάδες φέτος έναντι 1.233 πέρυσι. ΝΈΑ HCV ΆΝΩ ΤΩΝ 16T Τον περασμένο μήνα, καταγράφηκαν 19.630 νέα βαρέα επαγγελματικά οχή - ματα σε ολόκληρη την Ε.Ε., με ετήσια αύξηση 8,8%. Η Κεντρική Ευρώπη παρείχε ισχυρή ώθηση σε αυτή την ανάπτυξη (36,0%), με την Πολωνία -μία από τις κορυφαίες αγορές σε όγκο- να σημειώνει αύξηση κατά 51,3% στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών. Εκτός από τη Γαλλία (-10,2%), οι μεγα - λύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν επίσης σημαντικά στις θετικές επιδόσεις της περιοχής: Ιταλία (+15,8%), Ισπανία (+9,7%) και Γερμανία (+4,2%). Αντίθετα, αρνητική ήταν η επίδοση της Ελλάδας (-73,5%) με πολύ λίγες όμως μονάδες, 9 φέτος έναντι 34 πέρυσι. Κατά τους δύο πρώτους μή - νες του 2021, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων αυξήθη - καν κατά 2,0% στην Ε.Ε. Τα αποτελέ - σματα ήταν διαφορετικά μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, με την Ιταλία να σημειώνει αύξηση (+11,7%), ενώ η Γαλλία παρουσίασε χειρότερη εικόνα από το προηγούμενο έτος (-9,0%). Ταυτόχρονα, οι ταξινομή - σειςς βαρέων φορτηγών στην Ισπανία (-0,4%) και τη Γερμανία (-0,8%) παρέ - μειναν σταθερές σε σύγκριση με το επίπεδο του 2020. Αρνητική ήταν η εικόνα για την ελληνική αγορά και στο δίμηνο (-58,2%) με 33 μονάδες φέτος έναντι 79 πέρυσι. ΝΈΑMHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3.5 T Τον Φεβρουάριο, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά σημείωσε σταθερή αύξηση (+6,6%), κυρίως λόγω της σταθερής απόδοσης των αγορών της Κεντρικής Ευρώπης (+33,1%). Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρουσίασαν επίσης θετικά αποτελέσματα: Ιταλία (+ 12,3%), Ισπανία (+6,4%) και Γερμανία (+1,2%). Πτώση κατέγραψε η ζήτηση στην Ελλάδα και σε αυτή την κατη - γορία (-33,3%) με 28 μονάδες φέτος έναντι 42 πέρυσι. Κατά το δίμηνο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην Ε.Ε. παρέμειναν σταθερές (-0,3%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η ζήτηση μειώθηκε στη Γαλλία (-6,5%), τη Γερμανία (-5,4%) και την Ισπανία (-4,1%). Η Ιταλία, από την άλλη πλευρά, σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις φορ - τηγών 9,9%. Πτώση και στο δίμηνο για τη χώρα μας (-34,3%) με 67 μονάδες το 2021 έναντι 102 μονάδων το 2020. ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3.5 T Τον Φεβρουάριο του 2021, οι ταξινο - μήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην Ε.Ε. ήταν 10,0% χαμηλότερες από τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Η ζήτηση μειώθηκε με διψήφιο ρυθμό σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές: Ιταλία (-38,8%), Ισπανία (-22,8%) και Γερμανία (-20,3%). Η Γαλλία σημείωσε μια πιο μέτρια πτώση (-2,8%) . Πτώση (-68,2%) σημειώθηκε στην Ελλάδα με 14 μονάδες φέτος έναντι 44 πέρυσι. Το δίμηνο Ιανουαρίου -Φεβρουαρίου, η ευρωπαϊκή αγορά λεωφορείων και πούλμαν υποχώρησε κατά 18,4%, με 4.584 νέα οχήματα ταξινομημένα συ - νολικά. Η Ισπανία (-46,5%), η Γερμανία (-24,2%) και η Ιταλία (-20,9%) κατέ - γραψαν έως τώρα σημαντική πτώση το 2021, με τη Γαλλία να παρουσιάζει ελαφρώς καλύτερη εικόνα (-8,5%). 40 λεωφορεία και πούλμαν ταξινομήθη - καν συνολικά το δίμηνο στη χώρα μας έναντι 94 πέρυσι (-57,4%). EΕ+EΖΕΣ 1 +ΗΒΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ LCV ΑΝΩΤΩΝ 3.5T 2 ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ %ΜΕΤ 21/20 ΙΑΝ-ΦΕΒ %ΜΕΤ 21/20 2021 2020 2021 2020 ΑΥΣΤΡΙΑ 3.794 3.305 14,8% 6.374 6.186 3,0% ΒΕΛΓΙΟ 6.989 7.048 -0,8% 14.171 14.862 -4,6% ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 430 553 -22,2% 868 993 -12,6% ΚΡΟΑΤΙΑ 860 732 17,5% 1.387 1.376 0,8% ΚΥΠΡΟΣ 139 166 -16,3% 280 345 -18,8% ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 1.312 1.316 -0,3% 2.480 2.571 -3,5% ΔΑΝΙΑ 2.645 2.495 6,0% 4.711 5.292 -11,0% ΕΣΘΟΝΙΑ 358 312 14,7% 748 738 1,4% ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 990 1.018 -2,8% 2.293 2.292 0,04% ΓΑΛΛΙΑ 37.185 39.160 -5,0% 71.874 71.460 0,6% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 20.991 21.488 -2,3% 38.541 43.027 -10,4% ΕΛΛΑΔΑ 686 603 13,8% 1.386 1.233 12,4% ΟΥΓΓΑΡΙΑ 1.961 1.788 9,7% 3.733 3.566 4,7% IΡΛΑΝΔΙΑ 3 3.307 2.191 50,9% 8.330 7.838 6,3% ITAΛΙΑ 4 16.000 14.412 11,0% 28.000 27.621 1,4% ΛΕΤΟΝΙΑ 182 172 5,8% 300 344 -12,8% ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 328 235 39,6% 555 597 -7,0% ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 449 418 7,4% 850 873 -2,6% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 6.140 5.545 10,7% 13.128 12.690 3,5% ΠΟΛΩΝΙΑ 5.772 4.644 24,3% 10.398 9.061 14,8% ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 2.041 2.484 -17,8% 4.139 5.079 -18,5% ΡΟΥΜΑΝΙΑ 1.078 1.141 -5,5% 2.206 2.367 -6,8% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 566 628 -9,9% 945 1.168 -19,1% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 845 717 17,9% 1.799 1.780 1,1% ΙΣΠΑΝΙΑ 12.963 15.747 -17,7% 22.511 29.615 -24,0% ΣΟΥΗΔΙΑ 2.814 1.923 46,3% 4.963 3.096 60,3% EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 130.825 130.241 0,4% 246.970 256.070 -3,6% EΕ14 5 116.994 117.837 -0,7% 221.271 231.164 -4,3% EΕ12 6 13.831 12.404 11,5% 25.699 24.906 3,2% IΣΛΑΝΔΙΑ 64 87 -26,4% 151 216 -30,1% NOΡΒΗΓΙΑ 2.741 2.727 0,5% 5.085 5.443 -6,6% ΕΛΒΕΤΙΑ 2.360 2.361 -0,04% 4.647 4.679 -0,7% EΖΕΣ 5.165 5.175 -0,2% 9.883 10.338 -4,4% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 17.205 14.103 22,0% 41.234 37.660 9,5% ΣΥΝΟΛΟ (EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ) 153.195 149.519 2,5% 298.087 304.068 -2,0% ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ (EΕ14 + EΖΕΣ + ΗΒ) 139.364 137.115 1,6% 272.388 279.162 -2,4% ΠΗΓΗ: ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τηΜάλτα 2 Περιλαμβάνει ελαφρά λεωφορεία και πούλμαν 3 LCV ≤6t 4 Υπολογισμοί Εθνικών Ενώσεων 5 ΚράτηΜέλη πριν από τη διεύρυνση του 2004 6 ΚράτηΜέλη μετά το 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=