FLEETNEWS #102

22.03.21 #102 12 Το Groupe Renault είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δραστη- ριοποιείται σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής μπαταρίας. Έχει αναπτύξει αξιόπιστη τεχνογνωσία για αύξηση της αντοχής τους και επέκταση των χρήσεών τους. Για περισσότερο από δέκα χρόνια, το Groupe Renault ανακυκλώνει τις μπαταρίες του με την τεχνογνωσία της Veolia , του πα- γκόσμιου ηγέτη στη βελτιστοποίηση διαχείρισης πόρων. Μόλις γίνει η δι- άγνωση και ασφαλιστεί η μπαταρία, τα εξαρτήματα και οι κυψέλες της αποδομούνται και θρυμματίζονται. Τα μέταλλα εξάγονται και επαναχρη- σιμοποιούνται σε διάφορες βιομηχα- νικές διεργασίες. Αλλά αν αύριο καθίστατο δυνατή η ανασύσταση νέων μπαταριών από μπαταρίες λήξης κύκλου ζωής; Αυτός είναι ο στόχος που έθεσαν το Groupe Renault, η Veolia και η Solvay , ηγέτης στην προηγμένη χη- μεία, ενώνοντας τις δυνάμεις τους. Με συνδυασμό τεχνολογιών αιχμής, θα βελτιστοποιηθούν οι διαδικασίες εξαγωγής και καθαρισμού μετάλλων, όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κο- βάλτιο, ώστε να μπορούν να επανα- χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή νέων μπαταριών. Αυτό θα κλείσει τον κύκλο και θα συμβάλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μελλοντικών ηλεκτρικών μπατα- ριών οχημάτων. Σύμφωνα με την αρχή της κυκλικής οικονομίας, οι τρεις εταίροι ανοίγουν το δρόμο για ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη προμήθεια στρατηγικών υλικών για μπαταρίες. Η θέσπιση αυτού του κλειστού κυκλώματος θα συμβάλει στη διατήρηση των φυσικών πόρων και θα δημιουργήσει νέες εστίες ανάπτυξης και ανταγωνι- στικότητας στην Ευρώπη. Πρόκειται για συγκεκριμένη δέσμευση, καθώς περιλαμβάνει τη δημιουργία πιλοτι- κού εργοστασίου στη Γαλλία βραχυ- πρόθεσμα. ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ Groupe Renault - Veolia - Solvay Το Mercedes-Benz Vito καθιε- ρώθηκε για πρώτη φορά πριν από 25 χρόνια ως ένα ευρύχωρο και ευέλικτο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα για πληθώρα χρήσεων. Στη νέα σειρά δοκιμών του το Euro NCAP βάσει νέων κριτηρίων που δίνουν προτεραιότητα στα συστήματα αποφυγής σύγκρου- σης και υποστήριξης οδηγού το Mercedes-Benz Vito ήταν ένα από τα τρία μοντέλα που αναγνω- ρίστηκαν με τη χρυσή διάκριση. Γιορτάζοντας την 25η επέτειο από την πρώτη κυκλοφορία του στην αγορά, το ανανεωμένο Vito έχει εμπλουτίσει τον εξοπλισμό του με περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, όπως το Distronic , το σύστημα προειδοποίησης πί- σω διασταυρούμενης κυκλοφο- ρίας (Rear Cross Traffic Alert) σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, την ενεργή υποβο- ήθηση πέδησης και τον ψηφιακό εσωτερικό καθρέφτη. Από την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς το 1996 έχουν πωληθεί περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια οχήματα της επιτυχημένης σειράς μοντέλων. Μετά τη σχεδιαστική και τεχνολο- γική ανανέωση το 2020, το Vito έγινε πιο ελκυστικό από ποτέ, χάρη στους νέους τετρακύλιν- δρους πετρελαιοκινητήρες και την άριστα ισορροπημένη σχέ- ση τιμής/απόδοσης. Το ελαφρύ επαγγελματικό εξοπλίζεται με μία γκάμα πέντε αποδοτικών τετρα- κύλινδρων πετρελαιοκινητήρων από τις οικογένειες OM654 και OM622 με απόδοση ισχύος έως 174 kW (237 hp). Το κορυφαίο μο- ντέλο Vito 124 CDI με ισχύ 174 kW (237 hp) και ροπή στρέψης 500 Nmδιατίθεται μόνο στην έκδοση Tourer με άδεια επιβατικού. Στις καινοτομίες της νέας γενιάς Vito συγκαταλέγονται τα αναβαθμι- σμένα συστήματα infotainment, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτή- των 9G-Tronic, η αερανάρτηση Airmatic για μεγαλύτερη οδηγική άνεση και περαιτέρω συστήμα- τα ασφάλειας. Ολοκαίνουργια σχεδιαστικά στοιχεία τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του οχήματος ολοκληρώνουν την ανανέωση του μοντέλου. Την άνοιξη του 2020, το ανανε- ωμένο eVito Tourer απέδειξε ότι είναι άριστα εξοπλισμένο για να πληροί τις απαιτήσεις απόδοσης και αυτονομίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης και είναι ιδα- νικό για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών. Περισσότερα στο fleetnews.gr 25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ MERCEDES-BENZ VITO

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=