FLEETNEWS #101

16.03.21 #101 18 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. %ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 2020 ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΥΒΡΙΔΙΚΑ (HEV) ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ (ECV) ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου 0,1% 96,4% 0,5% 2,9% 0,1% Ηλεκτρικά Υβριδικά Εναλλακτικών φορτιζόμενα (ECV) (HEV) καυσίμων ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΝΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. 7.000 6.000 5.000 4.000 3.000 2.000 1.000 0 ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ 2019 2020 +5,8% Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +42,1% +31,5% ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 2020: ΝΤΙΖΕΛ 96,4%, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 0,5%, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ 2,9% Τύποι καυσίμων νέων φορτηγών Το 2020, το ντίζελ εξακολουθούσε να κυριαρχεί στις ταξινομήσεις φορ - τηγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά το μερίδιο αγοράς (96,4%), ενώ η βενζίνη αντιστοιχούσε μόλις στο 0,1% της συνολικής ζήτησης πέρυσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευαν το 0,5% όλων των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ε.Ε. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν συνδυαστικά μερί - διο αγοράς 3,5% το 2020. ΦΟΡΤΗΓΆ ΝΤΊΖΕΛ ΚΑΙ ΒΕΝΖΊΝΗΣ Συνολικά, το 2020, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών ντίζελ στην Ε.Ε. 1 μειώθηκαν κατά 25,5% σε 226.150 μονάδες, με τη ζήτηση να εξασθενεί από τον αντίκτυπο του COVID-19. Με εξαίρεση την Ελλάδα (+30,2%), όλες οι αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις ντίζελ πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Γερμανία (-25,3%), Γαλλία (-24,7%), Ισπανία (-21,4%) και Ιταλία (- 13,0%). Αυτό οδήγησε σε μερίδιο αγοράς σε επί - πεδο Ε.Ε. 96,4% για το ντίζελ, από 97,5% το 2019. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα είχαμε 556 ταξινομήσεις πε - τρελαιοκίνητων μεσαίων και βαρέων φορτηγών άνω των 3,5t το 2020 ένα - ντι 427 το 2019. Ταυτόχρονα, μόνο 210 φορτηγά βεν - ζίνης ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της Ε.Ε. το 2020, το 95% των οποίων πωλήθηκε μόνο σε τρεις χώρες: Γερμανία, Φινλανδία και Βέλ - γιο. Στην Ελλάδα δεν ταξινομήθηκε κανένα. ΦΟΡΤΗΓΆ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΏΝ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ (APV) Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορ - τιζόμενων οχημάτων (ECV) 2 στην Ε.Ε. αυξήθηκαν από 745 φορτηγά το 2019 σε 1.059 το 2020 (αύξηση 42,1%), με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 0,5%. Πάνω από το 90% όλων των ηλεκτρι - κών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πωλήθηκαν σε τρεις μόνο αγορές: Γερμανία (852 μονάδες), Ρουμανία (76 μονάδες) και Ολλανδία (41 μονάδες). Αντίθετα, σε 12 χώρες της Ε.Ε., μεταξύ των οποίων και η δική μας, δεν πωλήθηκε ούτε ένα ηλεκτρικό φορτηγό πέρυσι. Το 2020, η ζήτηση υβριδικών φορτη - γών στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 31,5%, αν και αυτό οφείλεται κυρίως στη χαμηλή βάση σύγκρισης. Με 351 μονάδες ταξινομημένες πέρυσι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιπροσώπευαν μόνο το 0,1% όλων των μεσαίων και βαρέων επαγγελ - ματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων 3 -το 99% των οποίων λειτουργούν με φυσικό αέριο- αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που ταξινομήθηκαν πέρυσι. Η ζήτηση αυ - ξήθηκε κατά 5,8% σε 6.861 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 2,1% το 2019 σε 2,9% το 2020. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ισχυρές πωλήσεις φορτηγών φυσικού αερίου στη Γερμανία, η οποία είναι τώρα η μεγαλύτερη αγορά της Ε.Ε. για αυτά τα οχήματα. Στην Ελλάδα ταξινομή - θηκαν 5 τέτοια φορτηγά το 2020, έναντι ενός το 2019. 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία, τη Μάλτα και τη Λιθουανία. 2 Περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας και plug-in υβριδικά. 3 Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης. Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών ντίζελ στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 25,5% σε 226.150 μονάδες το 2020. Στην Ελλάδα, αντιθέτως, είχαμε 30,2% αύξηση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=