FLEETNEWS #100

08.03.21 #100 43 Η H2 Green Steel (H2GS) θα κατα - στεί παραγωγός χάλυβα μεγάλης κλίμακας βάσει μιας διαδικασίας παραγωγής χωρίς ορυκτά καύσιμα, που στοχεύει μεγάλους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Η H2GS θα βρί - σκεται στην περιοχή Boden-Lule å της βόρειας Σουηδίας, που παρέχει μοναδικές συνθήκες για παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά. Το έργο πε - ριλαμβάνει ένα τεράστιο πράσινο εργοστάσιο υδρογόνου ως αναπό - σπαστο τμήμα των εγκαταστάσεων παραγωγής χάλυβα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2024 και έως το 2030 η H2GS θα διαθέτει ετήσια παραγωγι - κή ικανότητα πέντε εκατομμυρίων τόνων χάλυβα υψηλής ποιότητας. Ο Henrik Henriksson , σημερινός CEO της Scania, θα ηγηθεί της εταιρείας. Η παγκόσμια βιομηχανία χάλυβα είναι μεταξύ των κλάδων με τις με - γαλύτερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον κόσμο και αντιπροσω - πεύει περίπου το 7% των παγκόσμιων εκπομπών. Η ζήτηση για χάλυβα χωρίς ορυκτά αυξάνεται σημαντικά, με έντονο ενδιαφέρον από ηγέτες της παγκόσμιας αγοράς σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, τα επαγγελ - ματικά οχήματα, οι λευκές συσκευές, τα έπιπλα κ.λπ . Η βιομηχανία χάλυβα προσπαθεί να επιταχύνει τη μετάβα - ση στη μαζική κατασκευή χάλυβα χωρίς ορυκτά. ΗH2GS θα κατασκευ - άσει μια οικολογική μονάδα παραγω - γής χάλυβα μεγάλης κλίμακας στην περιοχή Norrbotten της βόρειας Σουηδίας, για την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα. Σημαντική πηγή έμπνευσης για αυτήν την πρω - τοβουλία είναι το πρωτοποριακό έργο HYBRIT και οι εταιρείες που το δημιούργησαν, SSAB , LKAB και Vattenfall . «Θέλουμε να επιταχύνουμε το μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής βιομηχανίας χάλυβα. Ο εξηλεκτρισμός ήταν το πρώτο βήμα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον κλάδο μεταφορών. Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή οχημάτων από χάλυβα υψηλής ποιότητας χωρίς ορυκτά» , λέει ο Carl-Erik Lagercrantz , πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της H2GS και της Northvolt . «Ένα φορτηγό Scania ζυγίζει περίπου έξι τόνους και οι πέντε από αυτούς είναι χάλυβας, που σήμερα δυστυχώς παράγε- ται με σημαντικό αποτύπωμα άνθρακα. Επενδύοντας και συνεργαζόμενοι με την H2 Green Steel, επιταχύνουμε περαιτέρω τη μετάβαση σε προϊόντα χωρίς εκπο- μπές σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Πρόκειται για μια σημαντική φιλοδοξία της Scania, η οποία όχι μόνο θα συμβά- λει στην επίτευξη του στόχου της Συμ- φωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, αλλά και στη θέσπιση ακόμα υψηλότερων στόχων» , λέει ο Anders Williamsson , εκτελεστικός αντιπρόεδρος, επικε - φαλής Προμηθειών της Scania. Περισσότερα στο fleetnews.gr H2 GREEN STEEL : ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΧΑΛΥΒΑ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΣΗ ΟΡΥΚΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Σε απάντηση πρόσφατης ανακοίνω - σης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επανεξέταση των μέτρων δια - σφάλισης χάλυβα, που ισχύουν από το 2018, ένας συνασπισμός χρηστών χάλυβα την προτρέπει να μην παρα - τείνει τα μέτρα πέραν της ημερομη - νίας λήξης τους, τον Ιούνιο. Ενώ η πανδημία Covid-19 επηρέασε σοβαρά την παραγωγική δραστηρι - ότητα σε όλους τους ευρωπαϊκούς κλάδους κατά τη διάρκεια του 2020, τα επίπεδα παραγωγής πλέον αυξά - νονται και αναμένεται να συνεχίσουν, καθώς η οικονομία ανακάμπτει το 2021. Κατά συνέπεια, από το δεύτερο εξά - μηνο του 2020 οι εταιρείες αντιμετω - πίζουν αύξηση των τιμών προϊόντων χάλυβα και μεγάλους χρόνους παρά - δοσης λόγω ανεπαρκούς εγχώριας προσφοράς. Λόγω των μέτρων δι - ασφάλισης που ισχύουν σήμερα, ο μειωμένος ανταγωνισμός από τρίτες χώρες σημαίνει πως οι εναλλακτικές λύσεις εισαγωγής εκ μέρους των Ευ - ρωπαίων κατασκευαστών με στόχο τη μείωση του κόστους και τις χρονι - κές πιέσεις, είναι περιορισμένες. Η πιθανότητα επέκτασης των μέτρων διασφάλισης μετά τον Ιούνιο του 2021 αυξάνει την αβεβαιότητα και τις δυσμενείς συνθήκες αγοράς που αντιμετωπίζουν οι χρήστες χάλυβα. Μια ισχυρή και ανταγωνιστική εγχώ - ρια βιομηχανία χάλυβα στην Ε.Ε. εί - ναι προς το συμφέρον των χρηστών. Η υπερβολική προστασία θα οδηγή - σει σε μια μη ανταγωνιστική ευρωπα - ϊκή χαλυβουργία, εις βάρος των χρη - στών και των τελικών καταναλωτών. Ως εκ τούτου, τα μέτρα διασφάλισης χάλυβα πρέπει να λήξουν στις 30 Ιου - νίου 2021, όπως προβλέπεται. Ο συνασπισμός των κλαδικών ενώ - σεων της Ε.Ε. που εκπροσωπούν τα συμφέροντα των χρηστών χάλυβα περιλαμβάνει τις ACEA ( Ένωση Ευ - ρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκι - νήτου), APPLiA (Κλάδος Οικιακών Συσκευών), CECE (Επιτροπή Ευρω - παϊκού Κατασκευαστικού Εξοπλι - σμού), CEMA (Ευρωπαϊκή Ένωση Γεωργικών Μηχανημάτων), CEMEP (Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κατασκευ - αστών Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Συσκευών), CLEPA (Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Συστημάτων Αυτοκινήτου), Orgalim (Ευρωπαϊκές Εταιρείες Τεχνολογίας) και WindEurope (Ευρωπαϊκός Κλά - δος Αιολικής Ενέργειας). ACEA - CLEPA ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΧΑΛΥΒΑ ΠΡΟΣ Ε.Ε: Να τερματιστούν τα μέτρα διασφάλισης

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=