FLEETNEWS #100

08.03.21 #100 40 Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήμα - τος (EV) χρησιμοποιεί μόλις 30 κιλά ανακυκλούμενων πρώτων υλών σε σύγκριση με την κατανάλωση 17.000 λίτρων βενζίνης ενός μέσου αυτο - κινήτου. Αυτό, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, καταδεικνύει ότι η εξάρτηση της Ευρώπης από το αργό πετρέλαιο υπερτερεί πολύ των αναγκών της για πρώτες ύλες μπαταριών. Η διαφορά αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω την επόμενη δεκαετία, καθώς οι τε - χνολογικές εξελίξεις μειώνουν κατά το ήμισυ την ποσότητα λιθίου που απαιτείται για την παραγωγή μιας μπαταρίας EV. Η απαιτούμενη ποσό - τητα κοβαλτίου θα μειωθεί πάνω από τρία τέταρτα και του νικελίου κατά περίπου ένα πέμπτο. Ο Lucien Mathieu , αναλυτής μετα - φορών και ηλεκτρικής κινητικότητας της Transport & Environment (T&E), δήλωσε: «Δεν υπάρχει σύγκριση στο θέμα των πρώτων υλών. Κατά τη διάρ- κεια της ζωής του, ένα μέσο αυτοκίνητο ορυκτών καυσίμων καίει το ισοδύναμο μιας στοίβας βαρελιών πετρελαίου, ύψους 25 ορόφων. Εάν λάβετε υπόψη την ανακύκλωση των υλικών της μπατα- ρίας, θα χαθούν μόλις περίπου 30 κιλά μετάλλων - σχεδόν όσο το μέγεθος μιας μπάλας ποδοσφαίρου». Το 2035, πάνω από το ένα πέμπτο του λιθίου και 65% του κοβαλτίου που απαιτείται για την παραγωγή μιας νέας μπαταρίας θα μπορούσε να προέρχεται από ανα - κύκλωση, σύμφωνα με τη μελέτη. Όπως δήλωσε η T&E , τα ποσοστά ανακύκλωσης τα οποία απαιτούνται βάσει νέου νόμου που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα μειώσουν σημαντικά τη ζήτηση νέων υλικών για EV - κάτι που δεν ισχύει για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η Ευρώπη πιθανότατα θα παράγει από το 2021 αρκετές μπαταρίες για να προμηθεύσει τη δική της αγορά EV, σύμφωνα με τη μελέτη. Ήδη προβλέπονται 22 μεγάλα εργοστάσια μπαταριών για την επόμενη δεκαετία, με συνολική παραγωγική ικανότητα 460 GWh μέχρι το 2025, αρκετά για περίπου 8 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας. Ο Lucien Mathieu, πρόσθεσε: «Αυτό αποτελεί μεγάλη πρόοδο σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση κα - T&E: ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ Λιγότερους πόρους καταναλώνουν τα EV σε σχέση με τα βενζινοκίνητα Κατανάλωση α’ υλών κατά τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου: Αυτοκίνητα μπαταρίας έναντι αυτοκινήτων βενζίνης Ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας: 30 κιλά α’ υλών μπαταρίας κατόπιν ανάκτησης Πηγή: Υπολογισμός T&E Παραδοχές: Η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου και οι διανυθείσες απο- στάσεις βασίζονται στην αξιολόγηση της T&E για τον κύκλο ζωής των EV Η ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών θα καλύπτει τη ζήτηση από το 2021 *Μετά το 2025 η αναμενόμενη δυνατότητα παραγωγής μπαταριών είναι πιο αβέβαιη δεδομένου ότι οι περισσότερες ανακοινώσεις περιορίζονται σε χρονικό πλαίσιο επτά ετών. Πηγή: Παρακολούθηση των ανακοινώσεων της αγοράς και διαμόρφωση της αναμενόμενης ζήτησης μπαταριών από την T&E. Περιλαμβάνει ΕΕ27+ΗΒ Όγκος μπαταριών ιόντων λιθίου (GWh) Ικανότητα παραγωγής μέχρι το 2025 Ικανότητα παραγωγής μετά το 2025* Ζήτηση Petrol car: 17,000L burned

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=