FLEETNEWS #100

08.03.21 #100 38 Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία , βασικός οδικός χάρτης της Ευρώ - πης για απανθρακοποίηση έως το 2050, αναφέρει πως έως το 2025 θα χρειαστούν περίπου 1 εκατομμύριο δημόσια σημεία φόρτισης για τα 13 εκατομμύρια οχήματα μηδενι - κών και χαμηλών εκπομπών που αναμένεται να κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα απαιτηθούν μεγάλες προσπάθειες από την E.E., τα κράτη-μέλη της, καθώς και από τις περιφερειακές και τοπικές αρχές, για να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλ - λακτικών Καυσίμων, σε ένα έγγραφο που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της σύμβασής του με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επισημαίνει τη σημερινή χρήση ηλεκτρικών επιβατικών αυ - τοκινήτων - ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και ηλεκτρικών υβριδικών plug-in (PHEV) - και την ανάπτυξη του ανάλογου δημόσιου δικτύου υποδομών επαναφόρτισης. Παρέχει επίσης συστάσεις για μελ - λοντικές πολιτικές σε επίπεδο Ε.Ε.. Τα βασικά σημεία που περιλαμβάνει είναι τα εξής: „ Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων και η υπο- δομή επαναφόρτισης συγκεντρώ- νονται σε λίγες αγορές. Η Γερμανία, η Νορβηγία, το Ηνωμέ - νο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ολλαν - δία είχαν συνολικό μερίδιο 70% του ευρωπαϊκού στόλου ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στο τέλος του 2020. Η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Σουηδία πρωτοστάτησαν σε ταξι - νομήσεις νέων ηλεκτρικών επιβατι - κών αυτοκινήτων, σημειώνοντας το 70% των συνολικών ταξινομήσεων BEV και PHEV έως το 2020. Η Ολ - λανδία παρουσίασε τον μεγαλύτερο αριθμό δημόσιων σημείων επανα - φόρτισης, ακολουθούμενη από τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία. Αυτές οι πέντε αγορές κάλυψαν το 73% των δημόσιων σημείων επαναφόρτισης στην Ευρώπη έως το τέλος του 2020. „ Το 2020 ήταν μια σημαντική χρο- νιά για την αγορά ηλεκτρικών επι- βατικών αυτοκινήτων στις περισσό- τερες ευρωπαϊκές αγορές Συνολικά, το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων στον ευρωπαϊκό στόλο έφτασε το 11,0% το 2020, από 3,6% το 2019. Η Νορβηγία διατήρησε την πρωτοπορία της, με 75% των ταξινο - μήσεων νέων επιβατικών αυτοκινή - των να είναι BEV ή PHEV. Η Ισλανδία είχε μερίδιο 51% και η Σουηδία 32%. Με εξαίρεση την Κύπρο, το Λιχτεν - στάιν και τη Μάλτα, οι ευρωπαϊκές χώρες κατέγραψαν υψηλότερες συ - νολικά ταξινομήσεις ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Σλοβακία, η Ελλάδα και η Τσεχία παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ 2019 και 2020. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών επι - βατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν από τον Ιανουάριο του 2020 και συνέχισαν την ανοδική τους τά - ση τον Μάιο του 2020, μετά από σημαντική πτώση τον Απρίλιο του 2020, λόγω της πανδημίας Covid-19. Τα αυστηρότερα πρότυπα εκπο - μπών CO2 ενίσχυσαν επιτυχώς την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων το 2020. „ Δεν υπάρχει μαγική συνταγή για την ανάπτυξη του δημόσιου δικτύ- ου υποδομής επαναφόρτισης Δεν υπάρχει ενιαία λύση για τα ευ - ρωπαϊκά σημεία δημόσιας φόρτισης που απαιτούνται σε εθνικό επίπεδο. Για παράδειγμα, υπάρχουν μεγάλες διαφορές αναλογίας του αριθμού δημόσιων σημείων επαναφόρτισης ανά ηλεκτρικό όχημα το 2020, που κυμαίνονται από 1:3 στην Κροατία, τη Λετονία και το Λιχτενστάιν έως 1:39 στην Ισλανδία, που αποκλίνουν αισθητά από την αναλογία 1:10 που προτείνει η Ευρωπαϊκή Οδηγία του 2014 για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFID). Η ανάλυση υπο - δεικνύει πως διαφορετικές εθνικές στρατηγικές ανάπτυξης, πέραν των πολιτικών κόστους και ευαισθητο - ποίησης, μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλή υιοθέτηση ηλεκτρικών οχη - μάτων. Επιπλέον, η διαθεσιμότητα φόρτισης στο σπίτι και στο χώρο εργασίας επηρεάζει άμεσα το πλήθος των διαθέσιμων δημόσιων σημείων επαναφόρτισης που απαιτείται. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Η Ευρώπη σε τροχιά ηλεκτροκίνησης για καθαρές μεταφορές ΣΧΗΜΑ 1: ΣΤΟΛΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΑΝΑ 100 ΧΛΜ. ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2020 ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΟΡΒΗΓΙΑ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΓΑΛΛΙΑ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΣΟΥΗΔΙΑ ΒΕΛΓΙΟ ΙΤΑΛΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΕΛΒΕΤΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΔΑΝΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΤΣΕΧΙΑ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΣΛΟΒΑΚΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΛΤΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΕΣΘΟΝΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΛΕΤΟΝΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΛΙΧΤΕΝΣΤΑΙΝ 0 30 60 90 120 150 180 0 100,000 200,000 300,000 400,000 500,000 600,000 Σημεία δημόσιας φόρτισης ανά 100 χλμ. Στόλος ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων Στόλος ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων Σημεία δημόσιας φόρτισης ανά 100 χλμ.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=