FLEETNEWS #100
08.03.21 #100 28 Το Green NCAP ανακοίνωσε τις βαθ - μολογίες περιβαλλοντικών επιδόσεων 25 νέων αυτοκινήτων, συμπεριλαμ - βανομένων, για πρώτη φορά, plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV). Τα αποτελέσματα των τριών - Kia Niro , Mitsubishi Outlander και Toyota Prius - δείχνουν ότι δεν προσφέρουν όλα τα υβριδικά plug- in τα ίδια περιβαλλοντικά οφέλη. Το Hyundai NEXO -όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου- καταδεικνύει τη δυνατότητα αυτής της αναπτυσ - σόμενης τεχνολογίας. Ο κατάλογος των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν, περιλαμβάνει επίσης τα αμιγώς ηλε - κτρικά VW ID.3 και 19 αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, δύο εκ των οποί - ων -το Š koda Octavia Combi 2.0 TDI και το VW Golf 1.5 TSI - ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα. Όσον αφορά στην περιβαλλοντική καθαρότητα, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ξεπερνούν τον ανταγωνισμό και, με το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών, όλο και περισσό - τερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιο - μηχανίες λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα ηλεκτρικά οχήματα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen , το ID.3 , ενισχύει αυτό το μήνυμα και προστίθεται στα BEV που δοκιμάστηκαν από το Green NCAP με μέγιστη βαθμολογία 5 αστέ - ρων. Το Hyundai NEXO , αυτοκίνη - το κυψελών καυσίμου υδρογόνου, απέσπασε επίσης 5 αστέρια, καθώς αποδείχθηκε εξίσου καθαρό με ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας και σχε - δόν εξίσου ενεργειακά αποδοτικό. Χρησιμοποιώντας μια κυψέλη καυ - σίμου για μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια, το NEXO εκ - βάλλει μόνον νερό από την εξάτμιση και παρέχει αυτονομία μεγαλύτερη από οποιουδήποτε υπάρχοντος αμι - γώς ηλεκτρικού οχήματος, με ανε - φοδιασμό τόσο γρήγορο και εύκολο, όσο ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα του NEXO δείχνει ξε - κάθαρα το τεράστιο δυναμικό της τε - χνολογίας αυτής, αλλά τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου θα αποτελέσουν επιλογή για τους περισσότερους καταναλωτές μόνον εάν υπάρχουν επαρκείς σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου. Η τεχνολογία PHEV προτιμάται επί του παρόντος από τους κατασκευ - αστές που επιδιώκουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και να συμ - μορφωθούν με τη νέα νομοθεσία εκπομπών. Προωθείται στην αγορά ως «η καλύτερη των δύο τεχνολογι - ών» -καθαρότητα μπαταρίας όταν απαιτείται, με αυτονομία κινητήρα καύσης- οι δοκιμές του Green NCAP αποκάλυψαν ότι ακόμα και με βέλτι - στη φόρτιση όλα τα PHEV δεν είναι ίδια. Το Prius της Toyota εντυπωσι - άζει περισσότερο με βαθμολογία 4 αστέρων, που ξεπερνά όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά και κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Το Kia Niro ακολουθεί από κοντά με 3½ αστέρια, αλλά το Mitsubishi Outlander απέσπασε μό - νο δύο αστέρια, πιο κάτω από μερικά από τα πλέον πρόσφατα βενζινοκί - νητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro 6 . Ο πρόεδρος του Euro NCAP, Niels Jacobsen , δήλωσε σχετικά: «Ο κό- σμος επιθυμεί ανεξάρτητη, ειλικρινή πληροφόρηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αυτοκινήτων. Τα αποτε- λέσματα αυτών των PHEV καταδεικνύ- ουν τη σημασία αυτού του θέματος. Οι καταναλωτές δικαιολογούνται να σκέ- φτονται πως, αγοράζοντας ένα αυτοκίνη- το PHEV και διατηρώντας το φορτισμένο διαρκώς, πράττουν το καθήκον τους για το περιβάλλον, αλλά αυτά τα αποτελέ- σματα δείχνουν ότι αυτό μπορεί να μην ισχύει απαραίτητα. Το Outlander δείχνει ότι ένα μεγάλο βαρύ όχημα με περιορι- σμένη αυτονομία είναι απίθανο να προ- σφέρει κάποιο όφελος σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Από την άλλη, η Toyota, με μακρά πείρα στην υβριδική τεχνολογία, έχει κάνει εξαιρετική δου- λειά, και το Prius, όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να παρέχει καθαρή, απο- τελεσματική μετακίνηση. Εξαρτάται από τη στρατηγική υλοποίησης και την υβρι- δική τεχνολογία, αλλά αυτό που ισχύει για όλα τα PHEV είναι ότι πρέπει να φορτίζονται τακτικά και να κυκλοφορούν όσο το δυνατόν περισσότερο με ενέργεια μπαταρίας, προκειμένου να αποδώσουν τις δυνατότητές τους». Το Toyota Yaris Hybrid αναδεικνύ - ει περαιτέρω την τεχνογνωσία της Toyota στον τομέα της ηλεκτροκίνη - GREENNCAP Αυτοκίνητα Plug-In Hybrid: Είναι όλα ίδια;
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=