FLEETNEWS #09

07.01.19 #09 8 AΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ ΣΕ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Ανοίγει ο δρόμος για τις μετασκευές ντίζελ Το γερμανικό υπουργείοΜεταφορών δημοσίευσε στις 28 Δεκεμβρίου ένα έγγραφο 30 σελίδων, που καθορίζει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη λήψη κανονιστικής έγκρισης σχετικά με την εγκατάσταση αναβαθμισμένων συστημάτων φιλτραρίσματος καυσα- ερίων σε παλαιότερα αυτοκίνητα. Έτσι η Γερμανία ξεπέρασε τα νομικά εμπόδια ώστε οι αυτοκινητοβιομη- χανίες να μπορούν να αναβαθμίσουν τα συστήματα φιλτραρίσματος εκ- πομπών καυσαερίων σε παλαιότε- ρα αυτοκίνητα ντίζελ, προκειμένου να αποφευχθούν οι απαγορεύσεις οχημάτων, αλλά δεν κατάφερε να μειώσει τις αμφιβολίες μεταξύ των κατασκευαστών και των προμηθευ- τών σχετικά με την αποτελεσματι- κότητα αυτών των μετασκευών. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανα- γκάστηκαν να εξετάσουν το ενδεχό- μενο αναβάθμισης των συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων σε παλαι- ότερα αυτοκίνητα, αφότου οι γερμα- νικές πόλεις άρχισαν να απαγορεύουν τα βαριά ρυπογόνα οχήματα ντίζελ, προκειμένου να μειώσουν τη ρύπαν- ση από μικροσωματίδια και τοξικά οξείδια του αζώτου. «Τώρα ήλθε η σειρά της μετασκευαστι- κής βιομηχανίας να αναπτύξει αποτε- λεσματικά συστήματα, για να καλύψει όλα τα όρια και τους κανονισμούς», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Andreas Scheuer . ΗΟμο- σπονδιακή Αρχή Αυτοκινήτων Μετα- φορών θα εκδώσει έγκριση εγκαίρως, ώστε τα συστήματα μετασκευής να μπορούν να διατεθούν στην αγορά το συντομότερο δυνατόν, πρόσθεσε. Οι πόλεις έχουν εξετάσει την πιθανό- τητα να απαγορεύσουν την κυκλοφο- ρία των παλαιότερων οχημάτων που δεν συμμορφώνονται με τα τελευ- ταία πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d. Το Αμβούργο έχει αποκλείσει τα παλαιότερα αυτοκίνητα ντίζελ από το κέντρο του, ενώ άλλες πόλεις, όπως το Βερολίνο και η Στουτγάρδη, το προπύργιο της γερμανικής αυτο- κινητοβιομηχανίας, πρόκειται να ει- σαγάγουν παρόμοιες απαγορεύσεις. Από τα 15 εκατομμύρια πετρελαιο- κίνητα οχήματα στους δρόμους της Γερμανίας, μόνο 2,7 εκατομμύρια έχουν τεχνολογία Euro-6. Η Evercore ISI εκτιμά ότι η αναβάθμιση του καθαρισμού των καυσαερίων μόνον του στόλου Euro 5 θα μπορούσε να κοστίσει έως και 14,5 δισ. ευρώ. Το Παρίσι, η Μαδρίτη, η Πόλη του Μεξικού και η Αθήνα έχουν δηλώσει ότι σκοπεύουν να απαγορεύσουν τα οχήματα ντίζελ από τα κέντρα των πόλεων μέχρι το 2025, ενώ ο δήμαρχος της Κοπεγχάγης θέλει να απαγορεύσει την είσοδο στην πόλη νέων αυτοκινήτων ντίζελ από αυτή τη χρονιά. Η Γαλλία, η Βρετανία και η Ισπανία θα απαγορεύσουν νέα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ από το 2040. Διαβάστε περισσότερα στο fleetnews.gr ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Η ΙΤΑΛΙΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΦΟΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Η Ιταλία θα προσφέρει επιδοτήσεις έως και 6.000 ευρώ στους αγοραστές νέων οχημάτων χαμηλών εκπομπών, ενώ θα επιβάλει φόρο για την αγορά οχη- μάτων υγρών καυσίμων. Τα μέτρα αυτά εγκρίθηκαν από το κοινοβούλιο της χώρας και περιλαμβάνονταν στον προϋπολογισμό της Ιταλίας για το 2019, που εγκρίθηκε από την Άνω Βουλή, παρά τις επικρίσεις που επέσυραν από την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας και τους συνδικαλιστές. Στη νέα μορφή τους, οι φόροι για τα αυτοκίνητα που κινούνται με παραδοσιακά καύσιμα δεν θα ισχύουν πλέον για τα μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά μόνον για τα μεγαλύτερα οχήματα μεγάλης ισχύος, συμπεριλαμ- βανομένων των SUV. Τα νέα μέτρα, τα οποία πρέπει ακόμη να εγκριθούν από την Κάτω Βουλή, θα τεθούν σε ισχύ από την 1 η Μαρτίου και θα ισχύουν έως το τέλος του 2021. Ας σημειωθεί ότι ηλεκτρικά, υβριδικά και αερίου αυτο- κίνητα αποτελούν συνολικά σήμερα περίπου το 7% μόνο των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ιταλία. Η Fiat Chrysler Automobiles ( FCA ), η οποία επί του παρόντος δεν διαθέτει ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτο- κίνητα στην Ευρώπη, είχε ανακοινώσει στο τέλος Νοεμβρίου ότι σχεδίαζε να δαπανήσει περισσότερα από 5 δισ. ευρώ για νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία μεταξύ 2019-2021 . Τον Δεκέμβριο, αντιδρώντας στα αρχικά μέτρα, όπως ανέφερε το Bloomberg, η FCA δήλωσε ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει αυτό το επενδυτικό της σχέδιο, αν η Ρώμη έθετε φόρους στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=