FLEETNEWS #09

07.01.19 #09 15 ΤΟ 80% ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε. H ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2019 Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αντιπροσωπεύει το 4% του ΑΕΠ της Ε.Ε. και παρέχει θέση εργασίας σε 13,3 εκατ. ανθρώπους. Το 2019, οι ευρω- παϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους θααντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των πιθανών δασμών που θα επιβάλει ο πρόεδρος Donald Trump στα οχήματα που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Ευρώπη, καθώς και μια αδύναμη κινεζική αγορά, αλ- λά και την αυξανόμενη δημοτικότη- τα των υπηρεσιών car-sharing και ride-hailing. Ο δείκτης Stoxx 600 Automobiles & Parts βρίσκεται στη μεγαλύτερη ετήσια ύφεσή του από τότε που σημείωσε πτώση κατά 45% κατά τηδιάρκεια της παγκόσμιας ύφε- σης το 2008. Για το 2019, οι αναλυτές δεν βλέπουν ακόμα σημάδια βελτίω- σης. Ακόμα, ταμέτραπροστασίας της Ε.Ε. για τη συνέχιση των περιορισμών στις εισαγωγές χάλυβαθα έχουν αρνη- τικόαντίκτυποστην ανταγωνιστικότη- τα των Ευρωπαίων κατασκευαστών. ΟΙ ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΖΕΙ Η ΑΓΟΡΆ Το ρήγμα μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας διευρύνθηκε φέτος κατ' επα- νάληψη. Πρόσφατα, η Κίνα έκανε κινήσεις για την εκτόνωση των εμπο- ρικών εντάσεων με τιςΗΠΑ. ΤοΠεκίνο απέσυρε ένα δασμό αντιποίνων 25% για τα οχήματα που εισάγονται από την Αμερική, από την 1η Ιανουαρίου. Ο Λευκός Οίκος έχει καθυστερήσει την αύξηση των δασμών εισαγωγής σε κινεζικά προϊόντα ύψους 200 δισ. δολαρίων. Ακόμα κι αν ησυνολική έντασημε την Κίνα κοπάσει, μια ξεχωριστή έρευνα από την κυβέρνηση Trumpσχετικάμε το κατά πόσον οι εισαγωγές αυτοκι- νήτων και εξαρτημάτων αυτοκινήτων αποτελούν απειλή εθνικής ασφάλειας, εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα να ανακινήσει παγκόσμια αναταραχή. Οι πιθανοί δασμοί για οχήματα που προέρχονται από χώρες της Ευρωπα- ϊκής Ένωσης θα επηρεάσουν κυρίως τους Γερμανούς κατασκευαστές. Τα σχόλια του Trump έχουν ήδη συμ- βάλει στη μείωση των πωλήσεων της Volkswagen , της Daimler , μητρικής της Mercedes-Benz , και της BMW . Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώ- πης βασίζονται εδώ και καιρό στην έντονη αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινή- των στον κόσμο, για να διατηρήσουν τα κέρδη τους. Τώρα, μετά από έναν έκτοσυνεχήμήνασυρρίκνωσης, όπως οΝοέμβριος -με τις λιανικές πωλήσεις sedan, οχημάτων πολλαπλών χρήσε- ων και SUV να βυθίζονται κατά 18%- η ζήτηση θα παρουσιάσει την πρώτη ετήσια πτώση σε τουλάχιστον δύο δεκαετίες. Εκτός από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, η αυξανό- μενη δημοτικότητα των υπηρεσιών car sharing και ride hailing αποδυ- ναμώνει την ανάγκηαγοράς ιδιωτικών οχημάτων, αυξάνοντας την ανησυχία των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη δυναμική της αγοράς, σε μια χώρα όπου έχουν επενδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, ακόμη και με μικρότερους πιθανόν αριθμούς στην αρχή του χρόνου, αναμένεται ότι η συνολική ζήτηση αυτοκινήτων το 2019 θα είναι τουλάχιστον ίδια, αν όχι ελαφρώς θετική. Οι προμηθευτές εξαρτημάτων αντι- μετωπίζουν ακόμα μεγαλύτερες δυ- σκολίες από τους κατασκευαστές του αρχικού εξοπλισμού, τους οποίους προμηθεύουν με ανταλλακτικά. Οι μετοχές των παραγωγών εξαρτημάτων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών που ασχολούνται με τα ελαστικά, έχουν χειρότερη απόδοση από τις μετοχές των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η καθιέρωση από την Ε.Ε. της παγκο- σμίως εναρμονισμένης διαδικασίας WLTP , για τον έλεγχο των εκπομπών, αποτέλεσε σημαντικό πλήγμα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία τους τελευταίους μήνες, καθώς η εφαρμογή της επιβράδυνε την παρα- γωγή. Οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη υποχώρησαν για τρίτο συνεχή μήνα τον Νοέμβριο, επεκτείνοντας μια αρ- νητική τάση μετά την εφαρμογή του WLTP τον Σεπτέμβριο, ενώ οι Daimler και BMW ανέφεραν προβλήματα από το πρόγραμμα και εξέδωσαν προει- δοποιήσεις μείωσης των προβλέψεων κερδών. Ωστόσο, οι επιπτώσεις ανα- μένεται να μειωθούν κατά τους προ- σεχείς μήνες, καθώς οι κατασκευαστές ολοκληρώνουν τις προσαρμογές των ελέγχων των οχημάτων και επιταχύ- νουν την παραγωγή. Οι επενδύσεις σε πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, αυτοκίνητα με υδρογόνο και αυτόνομη οδήγηση, πρόκειται να συνεχίσουν να αυξάνο- νται, καθώς χώρες όπως η Κίνα προω- θούν τη χρήση αυτοκινήτων με μπα- ταρίες, για να μειώσουν τη ρύπανση και την εξάρτηση από το εισαγόμενο πετρέλαιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσέφερε μια πρόσθετηώθηση τον Δεκέμβριο, στο- χεύοντας σε περικοπή κατά 38% των εκπομπών καυσαερίων στον κλάδο αυτοκινήτου μέχρι το 2030, από τα όριαπου είχαν τεθεί για το 2021.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=