FLEETNEWS #07

10.12.18 #07 13 ΑΥΤΟΝΟΜΗΟΔΗΓΗΣΗ Σε τι ωφελεί την αγορά του fleet; Είναι πράγματι τα αυτόνομα αυτοκί- νητα τόσο κοντά; Ποιες αυτόνομες λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες σήμερα; Πώς διαγράφεται η πορεία προς την πλήρη αυτονομία; Και πώς μπορούν οι εταιρικοί στόλοι να επωφεληθούν από την τεχνολογία - σήμερα και αύ- ριο; Αυτά ήταν μερικά από τα θέματα που διερευνήθηκαν στο Fleet Europe Forum στη Βαρκελώνη. Ο Lior Sethon , VP & deputy GM του Τμήματος Aftermarket της Mobileye , ανέφερε ότι «περίπου 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο λόγω των τροχαίων ατυχημάτων, έως 50 εκα- τομμύρια άνθρωποι υπόκεινται σε μη θανατηφόρους τραυματισμούς και οι συγκρούσεις αυτές κοστίζουν στις πε- ρισσότερες χώρες το 3% του ΑΕΠ τους» . ΗMobileye βρίσκεται στην πρωτοπο- ρία της τεχνολογίας που μπορεί να το διορθώσει αυτό. «Τα πλήρως αυτόνομα οχήματα εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να μειώσουν τα ατυχήματα κατά περίπου 90%, όταν αυτά γίνουν το κύριο μέσο με- ταφοράς, αλλά η κοινωνία δεν θα δεχτεί ρομποτικά οχήματα που θα σκοτώνουν ανθρώπους στους δρόμους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Mobileye πραγ- ματοποιεί μια συντονισμένη, συνεχή και πολυεπίπεδη προσπάθεια για την εξάλειψη του ανθρώπινου σφάλματος από την εξίσωση οδήγησης» . Η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο για την πα- ροχή αυτής της λύσης, χρησιμοποιώ- ντας αισθητήρες με βάση την κάμερα, χαρτογράφηση crowed-sourced και μηχανική μάθηση, μεταξύ άλλων μέσων. Η διαθέσιμη τεχνολογία μπο- ρεί να εγκατασταθεί επιπρόσθετα σε οχήματα, μειώνοντας έτσι σημαντικά τα ατυχήματα. Πώς, λοιπόν, μπορεί να ωφελήσει η αυτόνομη τεχνολογία τους εται- ρικούς στόλους σήμερα και αύριο; Ο Robert Kempf , Vice President Sales και Business Development του ADAS/Autonomous Driving , στη Harman International , τόνισε ότι το μεγαλύτερο μέρος της αυτόνομης τεχνολογίας βρίσκεται στο επίπεδο 1 ή 2: παρέχει βοήθεια στους οδηγούς χωρίς να αναλαμβάνει τον έλεγχο. « Θα γίνει πραγματικά ενδιαφέρουσα και ανατρεπτική από το Επίπεδο 4 και 5, ακόμα και από το Επίπεδο 3. Επειδή αυτό θα δώσει στους οδηγούς το χρόνο να κά- νουν κάτι άλλο κατά την οδήγηση. Αυτό θα μετατρέψει το όχημα από ένα απλό μέσο μεταφοράς σε ένα ''τρίτο δωμάτιο'' όπου θα μπορείτε να χαλαρώσετε ή να εργασθείτε». Ενώ η τεχνολογία, η νομοθεσία και η αποδοχή από τους χρήστες είναι σημαντικά ζητήματα, θα υπάρξουν επίσης οφέλη για τους στόλους -πέρα από τη βελτίωση της ασφάλειας- αυ- τόνομης τεχνολογίας και βελτιωμένων υπολειμματικών τιμών. Αλλά το πιο σημαντικό, και ίσως το κλειδί, οι πλού- σιες πλατφόρμες υπηρεσιών cloud, που θα διευκολύνουν την αυτονομία, θα αποτελέσουν επίσης βασικούς πα- ράγοντες που θα επιτρέψουν την αξι- οποίηση των αυτόνομων οχημάτων. Ο Richard Schram , τεχνικός διευθυ- ντής στο Euro NCAP , το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυ- τοκινήτων, ανέφερε ότι «το Euro NCAP στοχεύει να αναδείξει τις αυτοματοποιη- μένες τεχνολογίες οδήγησης και να βοη- θήσει να αναγνωριστούν τα οφέλη τους» . «Θα συνεχίσουμε να παροτρύνουμε τους κατασκευαστές οχημάτων να προσφέ- ρουν την καλύτερη δυνατή ασφάλεια ως στάνταρ σε όλους τους τομείς αυτοκινή- των και αγορών, προστατεύοντας τους επιβάτες των αυτοκινήτων, αλλά και προσέχοντας τους άλλους χρήστες των οδικών δικτύων». Αναλυτικά στοιχεία για τις παρουσιάσεις στο fleetnews.gr ΤΟ BLOCKCHAIN ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΣΤΟ REMARKETING Καθώς το remarketing εξαρτάται όλο και περισσότερο από τα δεδομένα, το blockchain μπορεί να προσφέρει μια λύση για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της διαφάνειας και της εξυπηρέτησης του αντιπροσώ- που και του εμπόρου. Επιπλέον, άλλες δυναμικές της αγοράς, όπως οι αυξανόμενες περιβαλλοντικές ανη- συχίες, η μετάβαση από την ιδιοκτησία στη χρήση και το Mobility-as-a-Service , οδηγούν σε αυτό το είδος καινοτομίας. Στην τολμηρή αλλά ακριβέστατη εξή- γησή του, ο Philip Thompson της Autoxchange.io παρουσίασε στο Fleet Europe Remarketing Forum τι είναι το blockchain και πώς μπορεί ναωφελήσει την αγορά και να βελτιώσει την κερδοφορία. Το blockchain μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση ποικί- λων δεδομένων οχημάτων με τρόπο εξαιρετικά ασφα- λή, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ευκολία των χρηστών και την πρόληψη της απάτης. Συγχρόνως, μπορεί να βελτιώσει την κερδοφορία του κλάδου, για παράδειγ- μα εξαλείφοντας την ανάγκη για μεσάζοντες, τράπεζες και έξοδα συναλλαγών και παρέχοντας υπηρεσίες πληρωμών σε πραγματικό χρόνο και χωρίς σύνορα. Διαβάστε περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=