FLEETNEWS #04

19.11.18 #04 15 Το κόστος και η φορολογία των καυ- σίμων ντίζελ αυξάνονται, καθώς και ο φόρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τώρα που ισχύει το WLTP . Ταυτόχρονα, τα υβριδικά και ηλεκτρι- κά μοντέλα πολλαπλασιάζονται στον τομέα του fleet. Αυτό εξηγεί γιατί σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2017, η ζήτηση για οχήματα εναλλακτι- κής ισχύος (AFV) στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 29,7% το τρίτο τρίμηνο του 2018. Η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρείται στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV), ο οποίος αυξήθηκε κατά 37,4%. Οι ταξινομήσεις υβριδικών (HEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) αυξήθηκαν κατά 37,1 και 24,5% αντί- στοιχα. Η ζήτηση για οχήματα LPG και CNG αυξήθηκε κατά 11,8%. Οι ταξινο- μήσεις APV παρουσίασαν τα υψηλό- τερα ποσοστά στην Ισπανία (+62,5%) - χάρη σε αξιοσημείωτη άνοδο στους τομείς LPG και CNG - και στη Γερμανία (+ 51,4%). Για να γίνει αντιληπτή η προ- οπτική: όλα γενικά τα APVs αντιστοι- χούσαν σε ποσοστό 7,8% της αγοράς και μόνο το 2% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ε.Ε. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018 ήταν ηλεκτρικά (BEV ή PHEV). ΌΡΕΞΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ Από τις έξι μεγαλύτερες αγορές, η Ιταλία παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύ- ξηση για EVs στο τρίτο τρίμηνο: υπερ- τριπλασίασε τις σχετικές πωλήσεις της, αλλά ξεκινώντας από μόλις 430 μονάδες στο τρίτο τρίμηνο του 2017. Η Ολλανδία συνεχίζει να παρουσιάζει άνοδο, από περίπου 2.400 σε πάνω από 5.800 μονάδες το ίδιο τρίμηνο. Η Γερμανία σημείωσε αύξηση 17 % στο τρίτο τρίμηνο, αλλά επιτυγχάνει +49,5 %σε ετήσια βάση. Η Γαλλία σημειώνει χαμηλότερη επίδοση, με 11,8% στο τρίτο τρίμηνο και μόλις 7,8%σε ετήσια βάση. Με 4,3%, η Ισπανία ακολουθεί ασθμαίνοντας στο τρίτο τρίμηνο, αλ- λά κατορθώνει να καταγράψει +44,1% σε ετήσια βάση. Η αβεβαιότητα του Brexit επιβράδυνε τη δυναμική της βρετανικής αγοράς EV σε 1,3% σε ετή- σια βάση και 11,2% στο τρίτο τρίμηνο. Με περισσότερα από 11.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί από τον Ιανουάριο, οι Βρετανοί παραμένουν οι τέταρτοι πιο πρόθυμοι να υιοθετή- σουν ηλεκτρικά μέσα στην Ε.Ε. ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΆ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ Τα υβριδικά με εξωτερικά φορτιζό- μενη μπαταρία (PHEVs) είναι πολύ στη μόδα στη Δανία, από τις αρχές του 2018, με πωλήσεις από μόλις 170 μονάδες σε ετήσια βάση για το 2017, σε 1.646 μονάδες φέτος. Η Ιταλία, επίσης, ενδιαφέρεται όλο και περισ- σότερο για τα PHEVs, σημειώνοντας αύξηση 74,1%. Στη Γερμανία, η αύξη- ση ήταν 25,2% σε σχέση με πέρυσι, στην Ισπανία +82%, στη Γαλλία +39,5% και στο Ηνωμένο Βασίλειο + 30,7%. Συνολικά, η αγορά PHEV αυξήθηκε κατά 41%. Οι πωλήσεις υβριδικών (HEV) υπήρξαν σχεδόν εξίσου καλές, με αύξηση 37,1% σε σχέση με το πρώ- το και το τρίτο τρίμηνο του 2017. Η Γερμανία παρουσιάζει την ταχύτερη αύξηση στην ΕΕ6, καταγράφοντας +79%. ΤοΗνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στο +21,7%, η Γαλλία +33%, η Ιταλία +31,5% και η Ισπανία +38,9%. Αυτό αναμφισβήτητα σημαίνει ότι η Toyota και η Lexus πηγαίνουν καλά στην Ευ- ρώπη, με μοντέλα όπως το C-HR, το Auris (σύντομα Corolla), το RAV4 και το Prius. ΗHyundai και η KIA ακολου- θούν τα ιαπωνικά με το Ioniq και το NiroHybrid. ΤΟ ΝΤΊΖΕΛ ΣΕ ΠΤΏΣΗ Μεταξύ 1 ης Ιουνίου και της 30 ής Σε- πτεμβρίου 2018, σχεδόν το 58% όλων των καινούργιων επιβατικών αυτοκι- νήτων που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. ήταν βενζινοκίνητα, ενώ περίπου το 1/3 ήταν πετρελαιοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο αγοράς της βενζίνης αυξήθηκε σχεδόν κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το τρίτο τρί- μηνο του 2017. Το ντίζελ εξακολουθεί να πέφτει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. - εκτός από τη Δανία, τη Ρου- μανία, τη Βουλγαρία και την Πολωνία, όπου διατηρεί τα ποσοστά του ή τα αυξάνει σε σχέση με 2017. Το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μει- ώθηκε από 43,1 σε 34,7 σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Το ντίζελ μειώ- νεται πραγματικά πολύ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνοντας πτώση -33,9 στο τρίτο τρίμηνο. Μετά τη διατήρηση ισχυρών πωλήσεων για πολύ καιρό, η Ιταλία αρχίζει επίσης να έχει αμφι- βολίες για το μέλλον του καυσίμου, σημειώνοντας πτώση 16,7 %. ΝΕΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜHΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Ενισχύονται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα Οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων το γ' τρίμηνο του 2018: ντίζελ -18,2%, βενζίνη + 15,2%, ηλεκτρικά + 30,0% Bενζίνη Πετρέλαιο ECV HEV APV εκτός ηλεκτρικών Q3 2018 ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ Πηγή:ΈνωσηΕυρωπαίωνΚατασκευαστώνΑυτοκινήτου ECV HEV APV εκτός ηλεκτρικών ΝΕΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 160,000 140,000 120,000 100,000 80,000 60,000 40,000 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Q3 2017 Q3 2018 Πηγή:ΈνωσηΕυρωπαίωνΚατασκευαστώνΑυτοκινήτου + 30,0% + 37,1% + 11,8%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=