FLEETNEWS #04

19.11.18 #04 14 ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Άνοιξε το θέμα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης Πρέπει να επιταχυνθεί η ανάπτυ- ξη και χρήση εναλλακτικών καυ- σίμων στις μεταφορές, όπως το υδρογόνο, τα βιοκαύσιμα και η ηλεκτρική ενέργεια, και να μειωθεί το κόστος για τον τελικό κατανα- λωτή, είχαν δηλώσει πρόσφατα με κοινή τους ανακοίνωση ο ΥΥΜΔ Χρήστος Σπίρτζης και Αν. ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος, μετά την κοινή συνε- δρίαση των Άτυπων Συμβουλίων Υπουρ- γών Μεταφορών και Περιβάλλοντος στην Αυστρία, όπου συμ- μετείχαν. Η στροφή προς την ηλεκτρο- κίνηση θα πρέπει, ωστόσο, να συνδυαστεί και με άλλα μέτρα, όπως η πλήρης απαν- θρακοποίηση του ενεργειακού συστήματος, οι υποδομές σε μέσα σταθερής τροχιάς, η χρήση άλλων μέσων μεταφοράς εμπορευμά- των, όπως ο σιδηρόδρομος και η ναυτιλία, και φυσικά καλύτερες και καθαρότερες δημόσιες μετα- φορές, συμπλήρωναν. Η καθαρή, ασφαλής και οικονομικά προσιτή κινητικότητα βασίζεται και στην προώθηση και ενσωμάτωση εναλ- λακτικών τρόπων μετακίνησης, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο, οι δημόσιες μεταφορές και η χρη- σιμοποίηση του ίδιου αυτοκινήτου από περισσότερα άτομα. Χωρίς προσβάσιμες και οι- κονομικά προσιτές λύσεις, δεν διασφαλί- ζεται η βιωσιμότητα και η μακροπρόθε- σμη εφαρμογή των προτεινόμενων λύσε- ων. Την ανακοίνωση αυτή ακολούθησε η δήλωση του υπουρ- γού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη, ότι το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυ- νόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Στο πλαίσιο αυτό, αναµένεται προσεχώς η ανακοί- νωση «πακέτου» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, με εύρος προσαρμογής τη δεκαετία. ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ «Στο χώρο των μεταφορών η προ- σοχή στρέφεται στις συνδυασμένες μεταφορές και στα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς που θα είναι ηλεκτροκίνητα. Φέτος, αναμένεται η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του βασικού οδικού δικτύου Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομέ- νη και η διεύρυνση του προαστιακού, του τραμ, του μετρό της Θεσσαλο- νίκης, αλλά και της νέας γραμμής του μετρό στην Αθήνα. Θέλουμε να ενισχύσουμε τις καθαρές μορφές μετακίνησης, η πρόταση που έχουμε θέσει στην Ε.Ε. είναι ότι η Ευρώπη θα πρέπει να χρηματοδοτεί πλέον τη μετατροπή σε ηλεκτροκίνηση και εν μέρει σε αεριοκίνηση, τόσο των αστικών λεωφορείων όσο και των ταξί, διότι αυτό μπορεί να δώσει σε μικρό χρόνο μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη στις πόλεις» , ανέφερε ο Αν. ΥΠΕΝ, προσθέτοντας ότι «σχεδιάζουμε εργαλεία για ένα σταθερό δίκτυο ρευ- ματοδότησης, καθώς και ελαφρύνσεις στην ηλεκτροκίνηση των ΙΧ,, με στόχο να προσεγγίσει το 10%, έως το 2030» . Τη δήλωση αυτή έκανε ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος , με αφορμή το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα του ΥΠΕΝ, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, ενώ έχει ήδη συζητηθεί εκτενώς, σύμφωνα με δήλωση του ιδίου, με τους πα- ραγωγούς ενέργειας, τις βιομηχα- νίες, τις ΜΚΟ και τους δημόσιους φορείς . Οι πολίτες και οι φορείς μπορούν να συμμετάσχουν στη δι- αβούλευση, καταθέτοντας τις προ- τάσεις τους, μέχρι και τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 15:00. ΘΕΤΙΚΗ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΑΑ Συμφωνεί ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων με τη σταδιακή απομάκρυνση των πετρελαιοκίνητων. Ηανακοί- νωση που εξέδωσε, έλεγε τα εξής: Ιδιαίτερα ενθαρρυντικές είναι οι δηλώσεις να απομακρυνθούν σταδιακά από την κυκλοφορία τα παλαιά diesel αυτο- κίνητα, αλλά και να δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η Ελλάδα υπήρξε από τις χώρες που πρωτοστάτησε σε περιορισμούς για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα, καθώς στην Αθήνα και στηΘεσσαλονίκη επιτρέπε- ται από το 2011 να κυκλοφορούν μόνον οι πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας ως 8 ετών. Δυστυχώς, εξαιτίας αφενός της περιορισμένης αστυνόμευσης (ως πρόσφατα) και αφε- τέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πλήθος πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προ του 2010, που απαγορεύεται να κυκλοφορούν. Συνεπώς, η αστυνόμευση των απαγορεύσεων που ισχύουν σήμερα για τα παλαιά (προ του 2010) diesel έχει καταστεί απολύτως επιτακτική, αλλά και η επέκταση του μέτρου στα υπόλοιπα αστικά κέντρα της χώρας, πχ. στην Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο κλπ. Οι κάτοικοι αυτών των πόλεων δεν υποφέρουν λιγότερο από τη ρύπανση.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=