Fleet Business #24

Σχετικά με τον συγγραφέα Ο Dr. Andreas Gorbach είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και επικεφαλής του τμήματος Τεχνολογίας Φορτηγών. Πριν από τον σημερινό του ρόλο ήταν διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας κυψελών καυσίμου cellcentric, που ίδρυσαν η Daimler Truck AG και η Volvo Group. Παλαιότερα, ήταν επικεφαλής του παγκόσμιου προγραμματισμού κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης στην Daimler Truck. Επιπλέον, είχε την ευθύνη για την προστασία του κλίματος και την ποιότητα του αέρα στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας της εταιρείας. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Daimler Truck το 2005, στον τομέα ανάπτυξης συστημάτων κίνησης και έκτοτε έχει βρεθεί σε διάφορες διευθυντικές θέσεις. ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΕΥΚΑΙΡΊΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ Πολλές εταιρείες είναι έτοιμες να ξεκινήσουν. Φορτηγά και λεωφορεία με υδρογόνο έχουν ήδη διανύσει πάνω από 15 εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Ευρώπη. Το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 δοκιμάζεται ήδη από διάφορους πελάτες σε πραγματικές συνθήκες. Στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων, 800 ταξί υδρογόνου στο Παρίσι διανύουν περίπου 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα κάθε μήνα. Πολλά έχουν ήδη γίνει - ακόμα περισσότερα είναι εφικτά. Αυτό που λείπει, είναι ένα σαφές πολιτικό πλαίσιο που θα επιτρέπει επενδύσεις, θα δημιουργεί ασφάλεια προγραμματισμού και θα ενεργοποιεί την αγορά. Και πάνω απ’ όλα πρέπει επιτέλους να σταματήσει η σχεδόν δογματική αντιπαράθεση για τις διαφορές αποδοτικότητας μεταξύ μπαταρίας και υδρογόνου. Το υδρογόνο προσφέρει στην Ευρώπη Περισσότερα από 6 εκατομμύρια φορτηγά κυκλοφορούν στην Ευρώπη, περίπου 800.000 στη Γερμανία Δεξιά: O σταθμός ανεφοδιασμού με υγρό υδρογόνο που δημιούργησαν από κοινού η Daimler με τη Linde, πριν από ενάμιση περίπου χρόνο. Κάτω: Το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 Η Κίνα επενδύει ήδη - η Ευρώπη καθυστερεί Ενώ η Ευρώπη έχει ήδη μείνει πίσω στην παραγωγή κυψελών μπαταριών, η Κίνα δεν μας έχει ακόμη ξεπεράσει στις κυψέλες καυσίμου και τους κινητήρες υδρογόνου. Ακόμα... Όμως ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα επενδύει ήδη δυναμικά στο μικρότερο στοιχείο, το υδρογόνο. Σήμερα, περίπου 30.000 οχήματα υδρογόνου κυκλοφορούν στην Κίνα, με πάνω από 400 σταθμούς ανεφοδιασμού σε λειτουργία. Στόχος για το 2030: ένα εκατομμύριο οχήματα και 1.000 σταθμοί. Αυτό καθιστά κάτι σαφές ότι όποιος θέλει να ηγηθεί των μεταφορών του μέλλοντος δεν επιλέγει «είτε-είτε»· επιλέγει «και μπαταρία ΚΑΙ υδρογόνο». Γιατί έτσι δημιουργούνται συνέργειες για ολόκληρο το ενεργειακό σύστημα - κάτι που είναι απαραίτητο για την επίτευξη των κλιματικών, οικονομικών και γεωπολιτικών στόχων της Ευρώπης. μια ιστορική ευκαιρία. Χάρη στη βιομηχανική μας βάση, την τεχνογνωσία και την παραγωγική ικανότητα, είμαστε, προς το παρόν, παγκόσμιοι ηγέτες στην τεχνολογία υδρογόνου και κυψελών καυσίμου. Για να παραμείνει έτσι, πρέπει να υπάρξει δράση σε όλη την αλυσίδα αξίας - από την ηλεκτρόλυση, τη μεταφορά και αποθήκευση, τον ανεφοδιασμό, έως και την παραγωγή οχημάτων. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει νέες αγορές για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και της Γερμανίας στο μέλλον. Υπάρχει δε δυνατότητα για τη δημιουργία έως 500.000 εξειδικευμένων θέσεων εργασίας ως το 2030. Ταυτόχρονα, το υδρογόνο μειώνει τις γεωπολιτικές εξαρτήσεις - τα απαραίτητα μέταλλα της ομάδας πλατίνας για κυψέλες καυσίμου είναι διαθέσιμα και ανακυκλώσιμα στην Ευρώπη. 50 #24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=