Fleet Business #24

πηγές να μιλούν για διπλάσια ποσότητα- πράσινης ενέργειας χάθηκαν στη Γερμανία επειδή δεν αποθηκεύτηκαν, για παράδειγμα με τη μορφή του υδρογόνου. Πρόκειται για ζημιά περίπου 2,8 δισ. ευρώ. 3Η πραγματική πρόκληση δεν είναι η αυξανόμενη ζήτηση ενέργειας αλλά το πώς τη διαχειριζόμαστε έξυπνα. Το υδρογόνο βοηθά. Κάποιοι πάροχοι ενέργειας το αναγνωρίζουν ήδη και επενδύουν σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής έτοιμους για λειτουργία με υδρογόνο. ΑΥΞΗΜΈΝΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑ, ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΆ ΠΟΛΛΈΣ (ΑΚΌΜΑ) ΕΚΠΟΜΠΈΣ CO2 Μια ματιά στον τομέα των μεταφορών -ειδικά των οδικών εμπορευματικών- δείχνει γιατί το υδρογόνο είναι κρίσιμο. Περισσότερα από 6 εκατομμύρια φορτηγά κυκλοφορούν στην Ευρώπη, από τα οποία περίπου 800.000 στη Γερμανία. Τροφοδοτούν σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, εργοτάξια και νοσοκομεία - και ευθύνονται για περίπου 7% των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη. Οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση των μεταφορικών όγκων στη Γερμανία κατά 1/3 μέχρι το 2040. Την ίδια ώρα, η Ε.Ε. ζητά μείωση εκπομπών κατά 45% ως το 2030. Δύσκολο να επιτευχθεί μόνο με ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες. Και έως το 2035, ο στόχος είναι 65%! ΠΡΏΤΑ Η ΜΠΑΤΑΡΊΑ - ΑΛΛΆ ΌΧΙ ΜΌΝΟ ΜΠΑΤΑΡΊΑ Η προσέγγιση «battery first» είναι σωστή: τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι αποδοτικά, χωρίς τοπικές εκπομπές και απλώς χρειάζονται έναν φορτιστή. Όμως το δίκτυο ηλεκτροδότησης φτάνει γρήγορα στα όριά του. Η φόρτιση δέκα φορτηγών ταυτόχρονα σε ένα σταθμό εξυπηρέτησης για 45 λεπτά απαιτεί περίπου 10 MW (μεγαβάτ) - όσο μια μικρή πόλη. Χρόνος σχεδιασμού και κατασκευής: 10 χρόνια. Δεν έχουμε τόσο χρόνο - το 2030 απέχει λιγότερο από 5 χρόνια. Επομένως, η παράλληλη δημιουργία υποδομών υδρογόνου δεν είναι μόνο λογική - είναι απαραίτητη. Το μεγάxx λο της πλεονέκτημα είναι ότι απαιτεί λιγότερο χώρο. Και ενώ τα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας χρειάζονται φορτιστές αρκετών μεγαβάτ και συμβατούς με αυτά χώρους σε σταθμούς εξυπηρέτησης, ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο μοιάζει με αυτόν του ντίζελ. Παρόμοιοι χρόνοι, πολλαπλές αντλίες, μεγαλύτερη ροή φορτηγών σε σχέση με σταθμούς φόρτισης. Μόλις η τιμή του υδρογόνου πέσει στα 5 ευρώ ανά κιλό, η λειτουργία των οχημάτων καθίσταται οικονομικά ελκυστική 47 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025 #24

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=