Fleet Business #24

είχε δηλώσει ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP. Ακόμα και πέρυσι, το Euro NCAP καλούσε τους κατασκευαστές (OEMs) να τοποθετούν τα ADAS στα μικρά panel van ως στάνταρ και όχι ως προαιρετικό εξοπλισμό. ΒΡΑΒΕΊΑ PLATINUM Φτάνοντας στο τέλος του 2024, ωστόσο, ο οργανισμός απένειμε τη μεγαλύτερη διάκριση «Platinum» σε τρία van στις πιο πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης - το Ford Transit, το Farizon SV και το Volkswagen Transporter. Το VW Transporter ήταν το κορυφαίο εκ των τριών, πετυχαίνοντας σκορ 96% στις δοκιμές. «Το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας περιλαμβάνει προειδοποίηση απόκλισης λωρίδας, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το όχημα παρεκκλίνει, και επείγουσα διατήρηση λωρίδας, που επεμβαίνει πιο δυναμικά σε κρίσιμες καταστάσεις ώστε να αποτρέψει την έξοδο του οχήματος από το δρόμο», ανέφερε η έκθεση του Euro NCAP. «Το σύστημα απέδωσε καλά σε όλες τις δοκιμές και περιλαμβάνει επίσης παρακολούθηση τυφλού σημείου, ώστε να μην επιχειρήσει ο οδηγός να βγει μπροστά από όχημα που προσπερνά». Το Transporter αναγνωρίζει ακόμη και πρότυπα οδήγησης που δείχνουν κούραση, ειδοποιώντας τον οδηγό ότι χρειάζεται διάλειμμα. Για τη Ford, τα Transit Custom, Transit Connect και Transit Courier είχαν ήδη λάβει αξιολογήσεις Platinum από το Euro NCAP, και το πρόσφατα αναβαθμισμένο Transit πέτυχε ένα εντυπωσιακό συνολικό σκορ 95% στις δοκιμές αποφυγής συγκρούσεων, ώστε να ενταχθεί στο Platinum μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Οι μηχανικοί του Euro NCAP ανέφεραν ότι η τεχνολογία ασφαλείας του μεγάλου van είναι εφάμιλλη με εκείνη των σύγχρονων επιβατικών αυτοκινήτων. Το Transit διακρίθηκε σε όλους τους τομείς, με υψηλό επίπεδο ADAS στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, υποβοήθηση λωρίδας, συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας και προειδοποίηση απροσεξίας. Ο Hans Schep, γενικός διευθυντής της Ford Pro Ευρώπης, δήλωσε ότι η ασφάλεια των οδηγών και του φορτίου «είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη». Το μεγάλο Farizon SV, που έρχεται στην Ευρώπη φέτος, είναι ένα νέο ηλεκτρικό όχημα από τη θυγατρική επαγγελματικών οχημάτων της Geely Holding Group, η οποία κατασκευάζει επίσης τα Volvo και τα Polestar. Το εν λόγω van διαθέτει εκτενή λίστα σύγχρονων τεχνολογιών ασφαλείας ως στάνταρ εξοπλισμό. «Το αυτόματο φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης (Autonomous Εmergency Βraking - ΑΕΒ) αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε όλη την Ευρώπη. Το σύστημα συνδυάζει το AEB με Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, που εντοπίζει ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζούς και ποδηλάτες, καθώς και άλλα οχήματα», ανέφερε η έκθεση του Euro NCAP. Το κινεζικό van έχασε πόντους μόνο επειδή δεν διαθέτει λειτουργία ελέγχου ταχύτητας που να επιτρέπει στον οδηγό να περιορίζει ενεργά την ταχύτητα του οχήματος. Ο Andy Carroll, Country Manager της Jameel Motors Farizon Auto, δήλωσε: «Το Farizon SV σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε ώστε να πληροί ή και να ξεπερνά τα ευρωπαϊκά πρότυπα σε κάθε τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, και αυτό το αποτέλεσμα είναι απόδειξη της αυστηρής διαδικασίας δοκιμών και ανάπτυξης που ακολούθησε η ομάδα της Farizon». ΒΡΑΒΕΊΑ GOLD Μεταξύ των άλλων van που δοκιμάστηκαν, το ελαφρύ επαγγελματικό που διατίθεται από πολλές μάρκες ταυτοχρόνως (Citroën Jumpy, Opel Vivaro, Fiat Scudo και Peugeot Expert) βελτιώθηκε σε αξιολόγηση Gold με σκορ 67%, από Bronze που είχε λάβει στην προηγούμενη δοκιμή Euro NCAP. Το van έχασε πόντους επειδή δεν προσέφερε προστασία κατά τη στροφή μπροστά σε όχημα που πλησιάζει, ενώ επίσης είχε χαμηλή βαθμολογία στην προστασία πεζών. Σύμφωνα με το Euro NCAP, περίπου το 6% των θανατηφόρων τροχαίων αφορούν van, και συχνά τα μεγαλύτερα θύματα είναι οι τρίτοι, ιδίως οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου σε πολυσύχναστους αστικούς δρόμους. Το 45% των οδηγών van δήλωναν πως τα ADAS είχαν αποτρέψει τουλάχιστον ένα ατύχημα τους τελευταίους 12 μήνες Ford Transit Volkswagen Transporter 45 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025 #24

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=