μεγαλύτερο, που δεν χωράει σε όλα τα πάρκινγκ», λέει ο Webb. ΠΏΣ ΛΎΣΑΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΏΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΌΡΤΙΣΗ; «Χρειάζεστε μια κάρτα φόρτισης που να λειτουργεί σε πολλά διαφορετικά δίκτυα. Και χρειάζεστε επίσης λύση πληρωμής για οικιακή φόρτιση, γιατί κανένας οδηγός δεν θέλει να πληρώνει υψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι του. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές συνεργασίες που μπορείτε να αναπτύξετε για να ξεπεράσετε κάποια από αυτά τα εμπόδια», λέει η Gray. Η επόμενη πρόκληση είναι να ενοποιηθεί όλη η δαπάνη φόρτισης -από το σπίτι, το αμαξοστάσιο και το δημόσιο δίκτυο- σε ουσιαστική πληροφορία διαχείρισης. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε αυτό το ενιαίο σημείο δεδομένων και να δουλέψουμε με APIs για να συγκεντρώσουμε πληροφορίες από όλες αυτές τις πηγές, ώστε να παρακολουθείτε ένα όχημα και έναν οδηγό σε όλα τα σημεία φόρτισης, και να τα βλέπετε συγκεντρωμένα σε μία τοποθεσία», λέει η Gray. «Ο στόλος μας σταθμεύει κυρίως στο σπίτι, οι μηχανικοί παίρνουν τα βαν τους μαζί όπου κι αν μένουν», λέει η Chicken. «Γι’ αυτό η πρώτη μας ενέργεια ήταν να εγκαταστήσουμε σημεία φόρτισης όπου μπορούσαμε - αν ένας μηχανικός έχει ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, τοποθετούμε φορτιστή». Αν ο οδηγός δεν έχει, η Openreach εξετάζει αν μπορεί να σταθμεύσει αλλού τη νύχτα, π.χ. σε κτίρια της εταιρείας. Έχει επίσης συνάψει συνεργασίες με άλλους στόλους, όπως η First Bus, για κοινή χρήση εγκαταστάσεων φόρτισης στα αμαξοστάσιά τους. «Το να βρεις μια επιχείρηση με αντίστροφο προφίλ φόρτισης ώστε να φορτίζεις όταν εκείνοι δεν φορτίζουν, είναι εξαιρετικό», λέει η Chicken. «Και μετά χρησιμοποιούμε σε κάποιο βαθμό και το δημόσιο δίκτυο. Δεν υπάρχει μαγική λύση, αλλά μου το περιέγραψαν σαν «ασημένια σκάγια»: ένας μεγάλος καταιγισμός με πολλά μικρά σκάγια, που ελπίζουμε θα λύσουν το πρόβλημα». Περίπου το 80% των οχημάτων της Scottish Water πηγαίνουν στο σπίτι τη νύχτα, οπότε η οικιακή φόρτιση είναι η προτιμώμενη επιλογή, όπου είναι εφικτό. Παράλληλα, η εταιρεία κατασκευάζει και το δικό της δίκτυο υποδομών: «Έχουμε εγκαταστήσει περίπου 300 φορτιστές σε 200 τοποθεσίες μας - είμαστε τυχεροί γιατί το προσωπικό μας είναι παραγωγικό και όταν επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις μπορεί να φορτίζει», λέει η Pringle. Και αν χρειαστεί να φορτίσουν εκτός, είναι σημαντικό η πρόσβαση σε όσο το δυνατόν περισσότερα δίκτυα να γίνεται με μία μόνο κάρτα φόρτισης, προσθέτει. ΠΏΣ ΑΥΞΉΣΑΤΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΉ ΙΣΧΎ ΣΤΟ ΑΜΑΞΟΣΤΆΣΙΟ; «Έχουμε 13 αμαξοστάσια, και στο μεγαλύτερο, στο Milton Keynes, δεν είχαμε ισχύ για περισσότερους από 6 φορτιστές», λέει η Gray. «Έτσι δημιουργήσαμε έναν είδος μικροδικτύου καθαρής ενέργειας. Είναι μια τεράστια στέγη στο χώρο στάθμευσης με περίπου 200 ηλιακά πάνελ και μπαταρία χωρητικότητας 300 kWh». Με παραγωγή και αποθήκευση δικής της ενέργειας, η Dawson Group μπορεί Υπήρξε σημείο που είχαμε εξηλεκτρίσει το 14% του στόλου, αλλά μόνο το 7% των χιλιομέτρων 42 #24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=