ΣΎΜΦΩΝΑ με πρόσφατα στοιχεία της Autovista, στη Γερμανία, μετά από 36 μήνες/60.000 χλμ., τα BEV διατηρούν μόλις το 37% της αρχικής τους αξίας, έναντι μέσου όρου αγοράς 47,7%. Και το χάσμα είναι ακόμα μεγαλύτερο σε ορισμένες άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (βλ. γράφημα). Οι υπολειμματικές αξίες (RVs) μειώνονται χρόνο με τον χρόνο και, σύμφωνα με τους ειδικούς, η τάση αυτή θα συνεχιστεί στο ορατό μέλλον. ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ Ωστόσο, ο Luis Maria Pérez-Serrano, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Remarketing Αυτοκινήτων (CARA), βλέπει δύο λόγους για αισιοδοξία: «Κατ’ αρχάς, αφού βιώσαμε σημαντικές μειώσεις τα τελευταία δύο χρόνια, πολλοί διαχειριστές στόλων έχουν προσαρμόσει τον προγραμματισμό των υπολειμματικών αξιών (RV/ Residual Values) των οχημάτων τους σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα. Ως αποτέλεσμα, μπορούμε να περιμένουμε πιο προβλέψιμη συμπεριφορά των RV στο μέλλον». «Επιπλέον, παρότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) δεν προχωρά τόσο γρήγορα όσο είχε αρχικά προβλεφθεί, προχωρά σταθερά. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα EV και η διάθεσή τους να υιοθετήσουν την τεχνολογία αυτή αυξάνονται σταδιακά. Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη αντίληψη, δείχνει ότι ίσως έχουμε ήδη περάσει το χαμηλότερο σημείο στην εξέλιξη των υπολειμματικών αξιών των μεταχειρισμένων EV». ΤΈΣΣΕΡΙΣ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ Η σταθεροποίηση των υπολειμματικών αξιών των EV εξαρτάται από την αλληλεπίδραση τεσσάρων παραγόντων: 1Κίνητρα και κανονισμοί Οι πολιτικές αλλαγές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις προβλέψεις RV. Η ξαφνική και πλήρης κατάργηση των επιδοτήσεων EV στη Γερμανία τον Δεκέμβριο 2023 μείωσε τη ζήτηση, συμβάλλοντας σε πτώση 12% στις τιμές των μεταχειρισμένων EV μέχρι τα μέσα του 2024. Αντίθετα, οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών CO2 της ΕΕ (93,6 g/km από το 2025) αναμένεται να ενισχύσουν την υιοθέτηση EV, στηρίζοντας έτσι τις υπολειμματικές αξίες. 2Τεχνολογική απαξίωση Η τεχνολογία μπαταριών εξελίσσεται συνεχώς, με τα νεότερα μοντέλα να προσφέρουν ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με BEV λίγων μόλις ετών. Έτσι «η τεχνολογική απόσταση ρίχνει τις RV των παλαιότερων μοντέλων», όπως σημειώνει ο Dr. Christof Engelskirchen (Autovista Group). Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο υψηλής απόσβεσης αναμένεται να μειωθεί, καθώς η τεχνολογία ωριμάζει και οι υποδομές φόρτισης επεκτείνονται. 3 Προσφορά και ζήτηση Ο όγκος των μεταχειρισμένων BEV που βγαίνουν από μισθώσεις και εταιρικές πωλήσεις υπερβαίνει τη ζήτηση της αγοράς. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η εισροή φθηνότερων BEV (συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών), τα οποία πιέζουν προς τα κάτω τόσο τις τιμές των νέων όσο και των μεταχειρισμένων BEV. 4Το «άγχος μπαταρίας» Η κατάσταση υγείας της μπαταΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Το τεχνολογικό χάσμα μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ρίχνει τις υπολειμματικές αξίες Η πώληση μεταχειρισμένων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) παραμένει δύσκολη - και σε αυτήν τη δυσκολία δεν φαίνεται να υπάρχει άμεσο τέλος. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν τη χαμηλότερη διατήρηση αξίας από τα αυτοκίνητα με οποιουδήποτε άλλου τύπου σύστημα κίνησης. ● Πηγή: Fleet Europe Η πώληση μεταχειρισμένων BEV είναι 38 #24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=