συχείς για το πώς θα «γράψει» το αυτοκίνητο μετά από 3 ή 4 χρόνια. Ας δούμε τι πραγματικά κερδίζεις: 1Προβλεψιμότητα Κόστους. Ξέρεις ακριβώς τι θα πληρώσεις κάθε μήνα. Αυτή η ηρεμία δεν αποτιμάται σε χρήματα. 2Πάντα με φρέσκια τεχνολογία. Με το πέρας της σύμβασης, απλά επιστρέφεις το αυτοκίνητο και μπορείς να αποκτήσεις το επόμενο, με όλες τις νέες τεχνολογίες που έχουν ενσωματωθεί στο μεταξύ. 3Ελευθερία. Δεν παγιδεύεις ένα μεγάλο κεφάλαιο σε ένα όχημα που χάνει την αξία του. Το κρατάς διαθέσιμο για άλλες ανάγκες, προσωπικές ή επαγγελματικές. 4Καθόλου άγχος μεταπώλησης. Όταν η σύμβαση λήξει, απλά επιστρέφεις το αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται να διαπραγματευτείς, να παζαρέψεις ή να ακούσεις «έπεσαν οι τιμές». 5Προσωρινή αντικατάσταση σε περίπτωση παραμονής του οχήματος στο συνεργείο πάνω από 2 μέρες. Στον πίνακα 1 βλέπουμε τι συμβαίνει στην περίπτωση ενός βενζινοκίνητου Opel Mokka 1.2 με τιμή 23.400 ευρώ, στην περίπτωση αγοράς με 48μηνο διακανονισμό και στην περίπτωση του leasing. H προκαταβολή είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Από τα ποσά που παραθέτουμε προκύπτει ότι στην περίπτωση της αγοράς καινούργιου οχήματος ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει επιπλέον 9.366 ευρώ σε σχέση με τη χρήση για 48 μήνες, έχοντας στην κατοχή του ένα μεταχειρισμένο τετραετίας του οποίου η αξία υπολογίζεται στο 60% του καινούργιου δηλαδή 14.040 ευρώ. Φαίνεται λοιπόν, εκ πρώτης όψεως, ότι το leasing είναι πιο ακριβό κατά περίπου 14.040-9.366= 4.700 ευρώ – με τα σημερινά δεδομένα. Η διαφορά αυτή όμως έχει ισχύ εφόσον όλα πάνε καλά και δεν χρειαστείς κάτι Για τον μέσο οδηγό που θέλει την ασφάλεια, την ηρεμία και την πρόσβαση σε σύγχρονη τεχνολογία, η ιδιοκτησία έχει πάψει να είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή περισσότερο (πχ. απρόβλεπτες βλάβες, ατυχήματα ,ενοικίαση οχήματος κ.ά.). Αυτή η διαφορά στα επόμενα χρόνια θα εξανεμιστεί για όλους τους λόγους που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Ας είμαστε ρεαλιστές. Για τον μέσο οδηγό που θέλει την ασφάλεια, την ηρεμία και την πρόσβαση σε σύγχρονη τεχνολογία, η ιδιοκτησία έχει πάψει να είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή. Η λογική του «είναι δικό μου» ακούγεται ρομαντική, αλλά στην πράξη μπορεί να είναι μια οικονομική παγίδα. Με δάνειο, στο τέλος της ημέρας έχεις πληρώσει τόκους, έχεις χάσει αξία και κρατάς ένα αυτοκίνητο που ίσως είναι ήδη παλιό τεχνολογικά. Το leasing είναι μια απλή σύγχρονη λύση. Πληρώνεις για τη χρήση, όχι για τον πονοκέφαλο. Και σε έναν κόσμο που οι ρυθμοί είναι τόσο γρήγοροι, η ικανότητα να προσαρμόζεσαι είναι πιο σημαντική από την ανάγκη να έχεις κάτι «δικό σου». ΠΊΝΑΚΑΣ 1: ΚΟΣΤΗ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ Τιμή οχήματος 23.400 € Αγορά οχήματος Leasing Προκαταβολή 4.680 € 4.680 € Πινακίδες & Έξοδα Φακέλου 675 € 0 Μηνιαία Δόση 475 € 391 € Σύνολο κόστους (Μήνες Χ Δόση) 22.800 € 18.768 € Συντήρηση 500 € 0 € Φανοποιείο 700 € 0 € Τέλη κυκλοφορίας 324 € 0 € Ασφάλεια μικτή (με 300 € απαλλαγή) 2.800 € 0 € ΚΤΕΟ 58 € 0 € Λάστιχα 300 € 0 € Συνολικό κόστος 32.837 € 23.448 € Διαφορά 9.389 € ΠΊΝΑΚΑΣ 2: ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ LEASING Χαρακτηριστικά Αγορά με δάνειο (48 μήνες) Ιδιωτικό Leasing (48 μήνες) Αρχική πληρωμή 20% προκαταβολή (6.000 €) Μικρή προκαταβολή ή εγγύηση Μηνιαία πληρωμή Δόση δανείου + έξοδα Σταθερό μηνιαίο μίσθωμα Κόστος & Διαχείριση Πληρώνεις: Τόκους δανείου, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας, service, επισκευές, ελαστικά, ΚΤΕΟ Περιλαμβάνονται: ασφάλεια, τέλη, service, επισκευές, ελαστικά. Πληρώνεις μόνο το μίσθωμα Ευελιξία Περιορισμένη. Δύσκολη πώληση πριν τη λήξη του δανείου λόγω ρητρών Υψηλή. Μετά το πέρας της σύμβασης, το επιστρέφεις και μπορείς να επιλέξεις ένα νέο μοντέλο Ρίσκο Απαξίωσης 100% δικό σου. Η αξία του οχήματος μπορεί να πέσει δραματικά λόγω τεχνολογικών αλλαγών και συνθηκών αγοράς Μηδενικό. Το ρίσκο αναλαμβάνει η εταιρεία leasing Αξία στο τέλος Είσαι ιδιοκτήτης ενός οχήματος με μειωμένη αξία, το οποίο πρέπει να πουλήσεις Επιστρέφεις το όχημα. Δεν χρειάζεται να ασχοληθείς με την πώλησή του 37 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025 #24
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=