Το 2024 ήταν μια χρονιά σταθεροποίησης για τον κλάδο της λειτουργικής μίσθωσης (Leasing). Παρά τις οικονομικές πιέσεις και την επιφυλακτικότητα στην αγορά, η ζήτηση παρέμεινε ισχυρή, κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το α΄ εξάμηνο του 2025 βλέπουμε ήπια ανοδική πορεία. Στο α΄ εξάμηνο του 2025: οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών στην Ελλάδα αυξήθηκαν οριακά κατά +0,2% (78.162 οχήματα), ενώ στα ελαφρά επαγγελματικά καταγράφηκαν 5.152 ταξινομήσεις (-2,8% σε σχέση με πέρυσι) και στα βαρέα οχήματα ισχυρή πτώση (-44% από την αρχή του έτους). Για σύγκριση, στην Ε.Ε. το Η1 2025 οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν -1,9%. Στην αγορά του leasing υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Παρότι η ενημέρωση έχει αυξηθεί, αρκετές επιχειρήσεις εξακολουθούν να λειτουργούν με το μοντέλο της αγοράς, χωρίς να έχουν αντιληφθεί τα πραγματικά οφέλη της μίσθωσης, όχι μόνο σε κόστος, αλλά και στη διαχείριση, τη ρευστότητα και την απεμπλοκή από θέματα συντήρησης και αξίας. Η Ελλάδα διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο επιβατικών στην Ε.Ε. (μέση ηλικία ~17,5 έτη), γεγονός που καθιστά ακόμη πιο αναγκαία και συμφέρουσα την ανανέωση στόλου μέσω λύσεων μίσθωσης με προβλέψιμο TCO. Επιπλέον, το φορολογικό πλαίσιο παραμένει ευνοϊκό για οχήματα μηδενικών/χαμηλών ρύπων: ενισχυμένες εκπτώσεις δαπανών για EV/υποδομές φόρτισης και μη συνυπολογισμός της παροχής σε είδος για εταιρικά οχήματα έως 40.000 ευρώ (μηδενικών/ χαμηλών ρύπων), που λειτουργούν ως μοχλός μεταστροφής στόλων. ΑΛΛΑΓΉ ΝΟΟΤΡΟΠΊΑΣ Το leasing ιδιωτών αυξάνεται, αν και ακόμη σε σχετικά χαμηλό επίπεδο. Το ενδιαφέρον υπάρχει, ιδιαίτερα από ανθρώπους που θέλουν να έχουν ένα καινούργιο, ασφαλές αυτοκίνητο χωρίς να δεσμεύσουν κεφάλαιο ή να αναλάβουν κόστη πέρα από ένα σταθερό μίσθωμα. Η πρόκληση είναι κυρίως ψυχολογική, η νοοτροπία της ιδιοκτησίας παραμένει ισχυρή. Το private leasing στην Ευρώπη βρίσκεται σε επίπεδο 20-30% των ιδιωτικών αγορών, αλλά σημαντικά υψηλότερο για EVs, όπου το συνολικό leasing φτάνει στο 80% των νέων EV. ΔΙΠΛΆΣΙΟ ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΌ ΜΕΡΊΔΙΟ Οι Κινέζοι έχουν συμβάλει στη δημιουργία ανταγωνιστικότερης αγοράς, ειδικά στην ηλεκτροκίνηση. Σε αρκετές περιπτώσεις, πράγματι τα μισθώματα διαμορφώνονται σε πιο προσιτά επίπεδα. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα δισταγμός από τους πελάτες σε σχέση με την αξιοπιστία και την αποδοχή μεταχειρισμένων οχημάτων αυτών των κατασκευαστών στην ελληνική αγορά. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το μερίδιο των κινεζικών μαρκών σχεδόν διπλασιάστηκε στο Η1 2025, φτάνοντας ~5,1%, ενώ παράλληλα ισχύουν πρόσθετοι κοινοτικοί δασμοί στα εισαγόμενα BEV από Κίνα (οριστικοί από 30/10/2024), κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές και τη στρατηγική τιμολόγησης. Ο ΡΌΛΟΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ Το αυξημένο αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται λιγότερο σημαντικό όταν ενσωματωθεί σε ένα μακροχρόνιο μίσθωμα. Επιπλέον, τα χαμηλά κόστη χρήσης και τα φορολογικά οφέλη ενισχύουν τη θέση των EVs σε εταιρικούς στόλους. Το leasing είναι το ιδανικό κανάλι για την ενσωμάτωσή τους. Στην Ελλάδα, τον Ιούνιο 2025 τα BEV αντιστοιχούσαν σε ~5,9% των μηνιαίων ταξινομήσεων και τα PHEV σε ~6,9%. Τα HEV και PHEV κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Το diesel περιορίζεται σταδιακά, με εξαίρεση τις περιπτώσεις όπου υπάρχει ανάγκη για μεγάλη αυτονομία ή συγκεκριμένη επαγγελματική χρήση. Τον Ιούνιο 2025, τα HEV κάλυψαν ~48,8% των πωλήσεων νέων επιβατικών, η βενζίνη ~32,1%, τα BEV ~5,9%, τα PHEV ~6,9% και το diesel ~2,0%, επιβεβαιώνοντας τη μετατόπιση προς εξηλεκτρισμένες επιλογές και τη συρρίκνωση του diesel. ΑΠΌ ΙΧ ΈΩΣ ΒΑΡΈΑ ΟΧΉΜΑΤΑ Η εμπειρία μας στο χώρο, η ευελιξία που προσφέρουμε στους πελάτες και η δυνατότητα να καλύψουμε όλο το φάσμα των αναγκών, από μοτοσυκλέτες και επιβατικά έως επαγγελματικά και βαρέα οχήματα, αποτελούν τα βασικά μας πλεονεκτήματα. Δεν προσφέρουμε μόνο οχήματα, αλλά ολοκληρωμένες λύσεις μετακίνησης και υποστήριξης, με άμεση εξυπηρέτηση και διαφάνεια. Παράλληλα, η αξιοπιστία και η παράδοση που εγγυώνται η Europcar και ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη μας επιτρέπουν να παρέχουμε ασφάλεια χτίζοντας εμπιστοσύνη σε κάθε συνεργασία. Σχεδιάζουμε και προσαρμόζουμε κάθε υπηρεσία στα μέτρα του πελάτη, δημιουργώντας εξατομικευμένες λύσεις που απογειώνουν την εμπειρία. Τέλος, είμαστε πάντα διαθέσιμοι και δίπλα τους, απαντώντας γρήγορα και αποτελεσματικά σε κάθε στάδιο της συνεργασίας. KINSEN Γιώργος Ξυνταράκης, Mobility & Leasing Business Unit Director, Kinsen Συμφέρει η ανανέωση του στόλου Η Ελλάδα διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο επιβατικών στην Ε.Ε., γεγονός που καθιστά ακόμη πιο αναγκαία την ανανέωση στόλου μέσω λύσεων μίσθωσης με προβλέψιμο TCO 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025 #24
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=