ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΑΙ ΜΌΝΟ την είσοδο στην καθημερινότητα των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων να λάβει κανείς υπόψη του, αντιλαμβάνεται ότι ο χώρος του αυτοκινήτου αλλάζει. Ήδη στο οκτάμηνο Ιανουάριος - Αύγουστος του 2025 το μερίδιο αγοράς των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στην Ελλάδα έφτασε το 5,3% και των plug in υβριδικών το 6,3%, ενώ τα υβριδικά όλων των υπόλοιπων τύπων βρέθηκαν ακόμα ψηλότερα, στο 49,2%, καθώς οι επιλογές που υπάρχουν σε βενζινοκινητήρες και diesel χωρίς κάποια ελάχιστη (mild hybrid) ή αυξημένη (full hybrid) ηλεκτρική υποβοήθηση, διαρκώς λιγοστεύουν. Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό. Όπως διαπιστώνεται από τα στελέχη της αγοράς, η μακροχρόνια λειτουργική μίσθωση -που έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως leasing- η οποία αποτελούσε από παλιότερα την κατ’ εξοχήν επιλογή των επιχειρήσεων, διευρύνει διαρκώς την επιρροή της και στους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και στους ιδιώτες. Φαίνεται μάλιστα πως το πέρασμα από την κτήση στη χρήση γοητεύει περισσότερο τους νέους ανθρώπους, που καθώς είναι έτοιμοι να δημιουργήσουν (αν δεν έχουν ήδη δημιουργήσει) οικογένεια, προτιμούν την ευελιξία της μακροχρόνιας μίσθωσης, που συνεπάγεται, εκτός των άλλων, ένα μονίμως «φρέσκο» και ασφαλές μεταφορικό μέσο. Κάτι που αποτυπώνεται και στον σχετικό πίνακα. Παράλληλα, η αλλαγή του τοπίου που προκαλείται από τη ραγδαία αύξηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και, κατά συνέπεια, των νέων μοντέλων που προτείνονται στον υποψήφιο αγοραστή, δημιουργεί συνθήκες για την προσφορά πιο δελεαστικών προτάσεων. Και αυτό, παρά την ύπαρξη αστερίσκων σχετικά με τη σιγουριά που αποπνέουν οι νεοφερμένοι - οι οποίοι όμως διαπιστώνεται πως κάνουν την είσοδό τους στη χώρα μας με value for money προϊόντα. Όλες αυτές οι αλλαγές, μαζί με την ανάγκη της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων που γερνάει συνεχώς, φέρνοντας τη χώρα μας στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης, είναι παράγοντες που θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στον κλάδο των μισθώσεων, ο οποίος, όπως διαπιστώνεται σε σχετική έρευνα του IOBE (Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών) και του ΣΤΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος), η οποία ολοκληρώθηκε το 2024, έχει ισχυρή επίδραση σε διάφορα τμήματα της ελληνικής οικονομίας - κάποια από αυτά σημαντικά. Σε αυτή την έρευνα διαπιστώνεται ότι «τα μεγέθη των κλάδων που επηρεάζονται από τον κλάδο μισθώσεων είναι περίπου 57.000 επιχειρήσεις συνολικά, 22,1 δισ. κύκλος εργασιών και 255.000 εργαζόμενοι, ενώ ιδιαίτερη επίδραση καταγράφεται στον κλάδο πώλησης και επισκευής οχημάτων Σταθερός πυλώνας ανάπτυξης ΤΟ LEASING ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους και οι άνθρωποι της αγοράς αυτοκινήτου γνωρίζουν καλά πως το leasing αποτελεί κυρίαρχη επιλογή στο χώρο των επιχειρήσεων, λόγω των πολυποίκιλων πλεονεκτημάτων που προσφέρει. Είναι δε σαφές πως ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, αποτελώντας το στυλοβάτη της αγοράς αυτοκινήτου, με τις εταιρικές πωλήσεις να ξεπερνούν το 50% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. μέσω των εταιρικών πωλήσεων, οι οποίες αποτελούν πλέον το 58% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών». Ο ίδιος ο κλάδος (μακροχρόνιες και βραχυχρόνιες μισθώσεις μαζί) απασχολεί 8.300 άτομα, έχοντας στην κυκλοφορία 280.000 οχήματα με μέση ηλικία τα 2,9 έτη και δημιουργώντας έναν τζίρο που φτάνει τα 1,4 δισ. ευρώ. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι στον κλάδο της μακροχρόνιας μίσθωσης (που αποτελεί και το αντικείμενο του αφιερώματός μας) αντιστοιχεί το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων (175.000), που δημιουργούν έναν τζίρο 860 εκατ. ευρώ - με τα οχήματα αυτά μάλιστα να είναι πιο σύγχρονα, με μέση ηλικία μόλις τα 2,6 έτη. Όπως λοιπόν μπορείτε να δείτε στις σελίδες που ακολουθούν, το leasing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας ελκυστικές λύσεις οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της βιώσιμης μετακίνησης. 26 #24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=