Fleet Business #24

ΑΠΌ ΤΟΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΌ ΣΤΗ ΣΥΣΤΗΜΙΚΉ ΜΕΊΩΣΗ Ο εξηλεκτρισμός είναι απαραίτητος, αλλά δεν πρέπει να τον συγχέουμε με την ολοκληρωμένη λύση. Πολύ συχνά, τα σχέδια απανθρακοποίησης βασίζονται υπερβολικά στη γοητεία της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, προτιμώντας την «εικόνα» από την ουσία. Φανταστείτε ένα αμαξοστάσιο γεμάτο ηλεκτρικά βαν που δεν μπορούν να φορτιστούν, είναι υπερβολικά μεγάλα για τις διαδρομές τους και χρησιμοποιούνται ελάχιστα. Αυτό δεν είναι δράση για το κλίμα· είναι «πράσινο ξέπλυμα» μεταμφιεσμένο σε βιωσιμότητα. Η δυσάρεστη αλήθεια είναι ότι πολλά σχέδια απανθρακοποίησης εστιάζουν περισσότερο στο «να φαίνονται πράσινα» παρά στο να επιτύχουν βαθιές, δομικές αλλαγές. Ακόμη και αν οι εθνικοί στόχοι διακηρύσσουν «μηδενικές εκπομπές», στην πράξη οι διαχειριστές στόλων αναγκάζονται να κινηθούν μέσα σε ένα μωσαϊκό από κίνητρα, κενά στις υποδομές και κανονιστική αδράνεια. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα που συχνά ανταμείβει τα συμβολικά βήματα αντί της ουσιαστικής αλλαγής. Η πραγματική απανθρακοποίηση απαιτεί κάτι παραπάνω από ένα σχέδιο προμηθειών· χρειάζεται μια θεμελιώδη αλλαγή νοοτροπίας. Οι διαχειριστές στόλων πρέπει να αμφισβητούν κάθε διαδρομή, κάθε περιουσιακό στοιχείο, κάθε υπόθεση. Το κρίσιμο ερώτημα δεν είναι «πόσο γρήγορα μπορούμε να εξηλεκτρίσουμε;» αλλά «πόσο έξυπνα μπορούμε να μειώσουμε τις εκπομπές;» Οι στόλοι που θα ηγηθούν της μετάβασης δεν θα είναι εκείνοι με τα περισσότερα EV· θα είναι αυτοί με τη σαφέστερη στρατηγική, τις πιο λιτές λειτουργίες και το θάρρος να αμφισβητήσουν το κατεστημένο. Αν θέλουμε να αποφύγουμε ένα μέλλον όπου ο εξηλεκτρισμός θα καταλήξει να είναι το νέο «ντίζελ» -διαδεδομένος αλλά κακοχρησιμοποιημένος- πρέπει να πάψουμε να τον αντιμετωπίζουμε σαν προορισμό. Είναι ένα εργαλείο, ισχυρό, αλλά μόνο όταν εντάσσεται σε μια ευρύτερη, πιο τολμηρή αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο οι στόλοι κινούνται, εξυπηρετούν και λειτουργούν με βιωσιμότητα. Ο δρόμος προς την πραγματική απανθρακοποίηση δεν στρώνεται απλώς με EV, αλλά με ειλικρινή, συστημική μείωση που ξεπερνά το «πράσινο ξέπλυμα» και αντιμετωπίζει κατά μέτωπο την πολιτική αδράνεια. Ο Ben Varey ήταν υπεύθυνος για τη διαχείριση στόλων στις εταιρείες Otis και SGS. Από φέτος, χρησιμοποιεί την εμπειρία του ως ανεξάρτητος σύμβουλος για να βοηθήσει εταιρείες να ανταποκριθούν στη διπλή πρόκληση της αύξησης του κόστους και της απανθρακοποίησης. Ως Ειδικός Εμπορικών Στόλων, συμμετέχει στην κοινότητα Commercial Fleets του Fleet Europe. Οι στόλοι που θα ηγηθούν της μετάβασης δεν θα είναι εκείνοι με τα περισσότερα EV· θα είναι αυτοί με τη σαφέστερη στρατηγική, τις πιο λιτές λειτουργίες και το θάρρος να αμφισβητήσουν το κατεστημένο 20 #24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=