Fleet Business #24

ακυβεύεται η ποιότητα υπηρεσιών. Μια τέτοια στρατηγική δεν αφορά το «να κρατάς ανοιχτές όλες τις επιλογές» αλλά την ευθυγράμμιση του οχήματος με την εκάστοτε ανάγκη. Όταν τα υβριδικά αυτοκίνητα ενσωματώνονται στο σύστημα μετά από ενδελεχή ανάλυση, ειδικά σε ρόλους όπου τα BEV παραμένουν μη βιώσιμα λειτουργικά ή οικονομικά, συμβάλλουν σε μια μικτή προσέγγιση που δίνει προτεραιότητα στην αποδοτικότητα άνθρακα αντί στην τεχνολογική «ορθοδοξία». Με λίγα λόγια: τα υβριδικά δεν είναι ο πρωταγωνιστής της απανθρακοποίησης στόλων, αλλά εξακολουθούν να έχουν έναν υποστηρικτικό ρόλο σε μια καλά ισορροπημένη στρατηγική. ΠΈΡΑ ΑΠΌ ΤΑ ΟΧΉΜΑΤΑ: ΑΠΟΔΟΤΙΚΌΤΗΤΑ ΜΈΣΩ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΆΤΩΝ Η απανθρακοποίηση δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το ποια οχήματα διαθέτει ένας στόλος αλλά και από το πώς αυτά χρησιμοποιούνται. Οι στόλοι που βελτιστοποιούν διαδρομές μέσω τηλεματικής, μειώνουν το χρόνο λειτουργίας στο ρελαντί και παρακολουθούν τη συμπεριφορά των οδηγών, μπορούν να πετύχουν σημαντικές μειώσεις εκπομπών CO2 ανεξαρτήτως κινητήρα. Συστημικά μέτρα -όπως η βελτίωση της αποδοτικότητας φορτίου, τα αυστηρά προγράμματα συντήρησης και ακόμη και η επανεξέταση των πόρων που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό των οχημάτων (π.χ. νερό, απορρυπαντικά)- συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Οι πιο αποδοτικές στρατηγικές αντιμετωπίζουν τη διαχείριση στόλου ως ένα δυναμικό σύστημα όπου οι συνεχείς βελτιώσεις συσσωρεύονται με το χρόνο. Η διοίκηση πρέπει να μετακινηθεί από τη «συμμόρφωση» στην «πειραματική προσέγγιση», παρακινώντας τους διαχειριστές να μετρούν και να προσαρμόζουν, αντί απλώς να ακολουθούν λίστες ελέγχου (checklists). Σε κάποιους πρωτοποριακούς στόλους τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν αντικαταστήσει με επιτυχία τα πετρελαιοκίνητα βαν για επισκέψεις σε χώρους και επιθεωρήσεις, διατηρώντας την ποιότητα υπηρεσιών και μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025 #24

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=