νο, αυτή η πολιτική ώθηση αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2025 ώστε να φτάσουν μερίδιο πωλήσεων 25%, παρά την ευελιξία που δίνεται στους κατασκευαστές για την επίτευξη του στόχου μείωσης εκπομπών της Ε.Ε. για το 2025. Αν και οι προοπτικές για το 2025 στις Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν αβέβαιες με βάση τη σημερινή πολιτική κατεύθυνση, οι πωλήσεις αναμένεται επί του παρόντος να διατηρήσουν την αύξηση του 10% που παρατηρήθηκε στο πρώτο τρίμηνο· καθώς οι καταναλωτές επωφελούνται από τις ισχύουσες φορολογικές εκπτώσεις ενόψει ενδεχόμενης κατάργησής τους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται να φτάσουν το 11% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων μέσα στο έτος. Στις αναδυόμενες οικονομίες πλην της Κίνας, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ισχυρή ανοδική πορεία, αυξανόμενες κατά 50% ώστε να φτάσουν το 1 εκατομμύριο το 2025. Παρά τις αβεβαιότητες στις προοπτικές, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων προβλέπεται να ξεπεράσει το 40% το 2030, με βάση τις σημερινές πολιτικές. Η Κίνα είναι έτοιμη να συνεχίσει να ηγείται στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, φτάνοντας σε μερίδιο πωλήσεων περίπου το 80% χάρη στη σημαντική δυναμική της αγοράς και στις ανταγωνιστικές τιμές των EV. Στην Ευρώπη, οι στόχοι για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στηρίζουν την επίτευξη μεριδίου πωλήσεων κοντά στο 60% έως το 2030, λίγο χαμηλότερα από την πρόβλεψη του περασμένου έτους. Το μερίδιο πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξάνεται πολύ πιο συγκρατημένα από ό,τι στις περσινές προβλέψεις, φτάνοντας περίπου στο 20% έως το 2030 με βάση τη σημερινή πολιτική κατεύθυνση - λιγότερο από το μισό Το παγκόσμιο εμπόριο ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται, καθώς οι κατασκευαστές στοχεύουν νέες αγορές οχήματα αναμένεται να φτάσουν περίπου το 60% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα το 2025. Τα πρότυπα εκπομπών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο θα απαιτήσουν υψηλότερα μερίδια πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών το 2025. Βασιζόμενη σε πάνω από 20% ετήσια αύξηση πωλήσεων που παρατηρήθηκε στο πρώτο τρίμηΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΑΓΟΡΕΣ, 2024 Πηγή: Global EV Outlook 2025 Σημειώσεις: Prod = παραγωγή· Dem. = ζήτηση· Μ = εκατομμύρια αυτοκίνητα. Οι καθαρές εμπορικές ροές είναι σε χιλιάδες οχήματα και στρογγυλοποιούνται στις πλησιέστερες 10.000. Οι καθαρές εμπορικές ροές κάτω των 20.000 οχημάτων δεν εμφανίζονται. Η δημιουργία αποθεμάτων (η διαφορά μεταξύ εξαγωγών και πραγματικών πωλήσεων) ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν λαμβάνεται υπόψη και οι εμπορικές ροές αντιπροσωπεύουν τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται σε μια χώρα ή περιοχή και πωλούνται σε άλλη περιοχή ή χώρα. Οι «Άλλες χώρες Ασίας-Ειρηνικού» περιλαμβάνουν την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, την Ιαπωνία, την Κορέα, την Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία. Οι «Άλλες χώρες Βόρειας Αμερικής» περιλαμβάνουν τον Καναδά και το Μεξικό. Οι άλλες χώρες Ευρώπης περιλαμβάνουν τη Νορβηγία, την Ισλανδία, το Ισραήλ, την Ελβετία, την Τουρκία, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες που δεν είναι κράτη μέλη της ΕΕ. Πηγή: Ανάλυση του IEA βάσει των όγκων ηλεκτρικών οχημάτων. Πηγή: Παγκόσμιες προοπτικές ηλεκτρικών οχημάτων 2025 ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡEΣ ΒΟΡ. ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΣΙΑΣ ΕΙΡΗΝΙΚΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΙΝΑ 62 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=