Fleet Business #23

CO2. Για την παρούσα δημοσίευση, οι όμιλοι του 2024 ορίζονται σύμφωνα με τον «κατάλογο ομάδων Μ1» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έκδοση της 15ης Ιανουαρίου 2025, και οι κύριες μάρκες είναι: BMW Group (BMW, Mini), Ford (Ford), Hyundai (Hyundai), KG Mobility (Great Wall Motor, Xpeng), Kia (Kia), Mercedes-Benz (Mercedes-Benz, Smart), RenaultNissan-Mitsubishi (Dacia, Mitsubishi, Nissan, Renault), Stellantis (Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Opel, Peugeot), Subaru-Mazda-Toyota (Lexus, Mazda, Subaru, Toyota), Volkswagen (Audi, Cupra, Porsche, SEAT, Škoda, VW) και Volvo-PolestarSuzuki (Polestar, Suzuki, Volvo). Για τα Van ισχύουν οι όμιλοι του 2024 που αναφέρονται στον «κατάλογο ομίλων Ν1», έκδοση της 15ης Ιανουαρίου 2025: Ford (Ford), MercedesBenz (Mercedes-Benz, Mitsubishi Fuso), Renault-Nissan (Nissan, Renault), Stellantis (Citroën, Fiat, Opel, Peugeot), Volkswagen (MAN, Volkswagen). Η Tesla είναι ένας μεγάλος κατασκευαστής Μ1 που δεν ανήκει σε κάποια ομάδα. uΣυντομογραφίες: AC = εναλλασσόμενο ρεύμα. CO2 = διοξείδιο του άνθρακα. DC = συνεχές ρεύμα. g/km = γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. uΤεχνικό πεδίο εφαρμογής: Η παρούσα δημοσίευση επικεντρώνεται στις νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων και βαν. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) κινούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, χωρίς πρόσθετη μονάδα κίνησης. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) συνδυάζουν έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία, που μπορεί να επαναφορτιστεί μέσω εξωτερικής πηγής τροφοδοσίας. Στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα περιλαμβάνονται εδώ τα πλήρως υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) και τα ήπια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (MHEV). Τα HEV και τα MHEV ενσωματώνουν συνήθως έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία που δεν μπορεί να επαναφορτιστεί μέσω εξωτερικής πηγής τροφοδοσίας. Βασικές διαφορές μεταξύ των HEV και των MHEV είναι η τάση και η ισχύς του συστήματος. Αυτό επιτρέπει στα HEV να κινούνται εν μέρει αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης των MHEV είναι συνήθως ικανό μόνο να υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για περισσότερα σχετικά με τα HEV και τα MHEV, δείτε: Jan Dornoff, John German, Ashok Deo και Αθανάσιος Δημαράτος, Mild-Hybrid Vehicles: A Near Term Technology Trend for CO2 Emissions Reduction (International Council on Clean Transportation, 2022). uΓεωγραφικό πεδίο εφαρμογής: Ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τις εκπομπές CO2 για τους κατασκευαστές οχημάτων ισχύει για όλες τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Αυτό περιλαμβάνει τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συν ΠΊΝΑΚΑΣ 3: ΜΈΣΟ ΕΠΊΠΕΔΟ ΕΚΠΟΜΠΏΝ CO2 ΤΩΝ ΣΤΌΛΩΝ ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΤΩΝ 20 ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΩΝ ΣΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΜΑΡΚΩΝ ΤΟ 2024 Μάρκα Ομάδα κατασκευαστών Μέσος όρος CO2 (g/km) των στόλων νέων επιβ. αυτοκινήτων Μερίδιο αγοράς 2024 Δεκ. 2024 Μ.Ο. 2024 Πιστώσεις συμμόρφωσης Σταθμ. Μ.Ο. 2024 Στόχος ομάδας 2024 Διαφορά ομάδας WLTP WLTP Eco- innovations WLTP WLTP WLTP Tesla 0 0 0 0 2% Volvo Volvo-Polestar-Suzuki 60 57 0,3 56 123 -67 3% BMW BMW 96 100 0,9 99 129 -30 6% Cupra Volkswagen 90 101 1 100 121 -21 2% Renault Renault-Nissan-Mitsubishi 97 104 1,3 103 111 -8 6% Kia Kia 107 105 0,9 104 113 -9 4% Toyota Subaru-Mazda-Toyota 115 106 0,5 105 120 -15 8% Peugeot Stellantis 110 106 1,4 105 118 -13 5% ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ 104 107 1 106 119 -13 Hyundai Hyundai 109 111 0,9 110 112 -2 4% Mercedes-Benz Mercedes-Benz 105 111 0,3 111 128 -17 5% Fiat Stellantis 107 111 1 110 118 -8 3% Opel/Vauxhall Stellantis 119 114 1,5 113 118 -5 3% Škoda Volkswagen 111 115 1,1 114 121 -7 6% VW Volkswagen 112 119 0,9 118 121 -3 11% Dacia Renault-Nissan-Mitsubishi 115 119 1,6 117 111 6 5% Citroën Stellantis 116 120 1,6 119 118 1 3% Ford Ford 113 121 1,6 119 124 -5 3% Audi Volkswagen 128 121 0,8 120 121 -1 5% Nissan Renault-Nissan-Mitsubishi 122 122 1,1 121 111 10 2% SEAT Volkswagen 125 126 1,7 125 121 4 2% Σημείωση: Όλες οι τιμές CO2 είναι εκτιμήσεις σύμφωνα με το WLTP. Δείτε την ενότητα σχετικά με τους ορισμούς, τις πηγές δεδομένων, τη μεθοδολογία και τις υποθέσεις για λεπτομέρειες. Πηγή: INTERNATIONAL COUNCIL ON CLEAN TRANSPORTATION 55 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=