προσωπεύει αύξηση περίπου 32% σε σύγκριση με το τέλος του 2023. Τα σημεία φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) έδειξαν ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, αυξάνοντας κατά 61% σε σχέση με το τέλος του 2023. Περίπου το 82% των δημόσιων σημείων φόρτισης της Ευρώπης παρέχουν AC, ενώ το υπόλοιπο 18% παρέχει DC. Η Νορβηγία, η χώρα με τα υψηλότερα μερίδια αγοράς BEV, κατέγραψε επίσης τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στους φορτιστές DC το 2024 σε σύγκριση με το 2023 (+141%). Η Ιταλία ακολούθησε στη δεύτερη θέση, με σημαντική αύξηση τόσο στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης DC όσο και AC, +76% και +72%, αντίστοιχα. Υπήρχαν κατά μέσο όρο περίπου 6,5 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης ισοδύναμα με 22 kW εγκατεστημένα ανά χίλια επιβατικά αυτοκίνητα και βαν στο δρόμο στην Ευρώπη στο τέλος του Δεκεμβρίου 2024, από 4,2 στο τέλος του 2023. Με 43 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης ισοδύναμα με 22 kW ανά χίλια επιβατικά αυτοκίνητα και βαν, η Νορβηγία συνεχίζει να ηγείται στην Ευρώπη στις υποδομές φόρτισης, ακολουθούμενη από την Ισλανδία (32), τη Δανία (26) και τη Σουηδία (21). Η Ιταλία και η Ισπανία (και οι δύο 2,7) παραμένουν πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. ΟΡΙΣΜΟΙ, ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ uΟμάδεςκατασκευαστών: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιτρέπεται να σχηματίζουν ομάδα, για να συμμορφώνονται από κοινού με τους στόχους ΠΊΝΑΚΑΣ 1: ΜΕΡΊΔΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ, PLUG IN ΥΒΡΙΔΙΚΏΝ, ΠΛΉΡΩΣ ΥΒΡΙΔΙΚΏΝ ΚΑΙ ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΏΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΆ ΟΜΆΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΏΝ ΚΑΙ ΤΗΣ TESLA, ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΉΚΕΙ ΣΕ ΟΜΆΔΑ Δεκέμβριος 2024 2024 2023 BEV PHEV HEV MHEV BEV PHEV HEV MHEV BEV PHEV HEV MHEV Tesla 100% 0% 0% 0% 100% 0% 0% 0% 100% 0% 0% 0% KG Mobility 49% 1% 0% 0% 37% 3% 0% 0% 33% 0% 0% 0% Volvo-Polestar-Suzuki 24% 27% 3% 45% 27% 19% 5% 47% 20% 20% 5% 53% Other 18% 20% 30% 5% 26% 13% 16% 8% 29% 16% 8% 10% BMW 25% 15% 0% 37% 22% 14% 0% 33% 20% 15% 0% 27% Mercedes-Benz 18% 22% 0% 37% 18% 21% 0% 36% 18% 19% 0% 29% ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ 17% 8% 14% 21% 14% 7% 12% 20% 15% 8% 9% 17% Kia 14% 6% 16% 16% 12% 9% 16% 17% 13% 11% 11% 18% Volkswagen 15% 7% 0% 16% 12% 6% 0% 13% 13% 6% 0% 11% Hyundai 11% 5% 25% 16% 11% 4% 20% 18% 15% 5% 16% 18% Stellantis 9% 3% 0% 33% 10% 4% 0% 26% 12% 7% 0% 16% Renault-Nissan-Mitsubishi 11% 3% 25% 13% 8% 1% 23% 11% 11% 1% 18% 11% Ford 13% 9% 9% 38% 7% 9% 9% 41% 4% 11% 8% 44% Subaru-Mazda-Toyota 1% 5% 62% 11% 2% 5% 65% 9% 3% 5% 61% 9% Πηγή: INTERNATIONAL COUNCIL ON CLEAN TRANSPORTATION ΠΊΝΑΚΑΣ 2: ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ ΕΚΠΟΜΠΏΝ CO2 ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΑΝΆ ΟΜΆΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΏΝ ΚΑΙ ΤΗΣ TESLA, ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΉΚΕΙ ΣΕ ΟΜΆΔΑ Απόκλιση από στόχο Μέσος όρος CO2 (g/km) των στόλων νέων επιβ. αυτοκινήτων Μερίδιο αγοράς 2024 Δεκ. 2024 2024 Μ.Ο. Πιστώσεις συμμόρφωσης Σταθμ. Μ.Ο. 2024 Στόχος 2024 Απόκλιση από στόχο WLTP WLTP Eco- innovations WLTP WLTP WLTP Tesla -100% 0 0 0 0 115 -115 2% Volvo-Polestar-Suzuki -40% 70 74 0,8 73 123 -50 5% BMW -24% 93 100 1 99 129 -30 7% Mercedes-Benz -17% 102 107 0,3 106 128 -22 6% KG Mobility -11% 82 99 0 99 112 -13 <1% ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ -11% 103 108 1 107 119 -12 Subaru-Mazda-Toyota -10% 117 109 0,5 109 120 -11 10% Kia -7% 107 105 0,9 104 113 -9 4% Stellantis -7% 113 112 1,4 111 118 -7 16% Ford -4% 113 121 1,6 119 124 -5 3% Volkswagen -3% 113 118 1 117 121 -4 26% Hyundai -2% 109 111 0,9 110 112 -2 4% Renault-NissanMitsubishi 0% 106 112 1,4 111 111 0 13% Σημείωση: Όλες οι τιμές CO2 είναι εκτιμήσεις σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε την ενότητα για τους ορισμούς, τις πηγές δεδομένων, τη μεθοδολογία και τις παραδοχές. Πηγή: INTERNATIONAL COUNCIL ON CLEAN TRANSPORTATION 54 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=