το 35%. Μετά τη σταδιακή κατάργηση των κυβερνητικών επιδοτήσεων στο τέλος του 2023, οι ταξινομήσεις BEV μειώθηκαν σημαντικά στη Γερμανία σε 14% το 2024 - από 18% το προηγούμενο έτος. Από τις μεγάλες αγορές, τα μερίδια ταξινομήσεων PHEV του 2024 ήταν τα υψηλότερα στη Σουηδία (23%), τα μερίδια HEV ήταν τα υψηλότερα στην Πολωνία (22%) και τα μερίδια MHEV ήταν τα υψηλότερα στην Ιταλία (28%). ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Τα ιδιωτικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν πάνω από το 40% των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη το 2024, και αυτά ακολουθήθηκαν από εταιρικούς στόλους με 36%, και στη συνέχεια από εμπόρους και κατασκευαστές αυτοκινήτων και βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, οι οποίες αποτελούσαν το 14% και το 9% των συνολικών ταξινομήσεων, αντίστοιχα. Οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις παρουσίασαν τη μεγαλύτερη διακύμανση σε σχέση με τους περισσότερο από άλλους τύπους ιδιοκτησίας. κυμάνθηκαν από σχεδόν 13% των πωλήσεων τον Μάιο σε μόλις 5% τον Οκτώβριο του 2024. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ VAN Πάνω από 1,5 εκατομμύριο νέα Van ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2024 - μια αύξηση 7% σε σχέση με το 2023. Από τα νεοταξινομημένα Van, το 7% ήταν ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) το τέταρτο τρίμηνο του 2024, ενώ το μερίδιο για ολόκληρο το 2024 ήταν 6% - είχαμε δηλαδή μια μικρή μείωση από τον μέσο όρο 7% το 2023. Ενώ η Volkswagen και άλλες μικρότερες ομάδες κατασκευαστών είχαν μερίδια BEV Van 8% το 2024, οι ομάδες Renault-Nissan (5%) και Ford (3%) παρέμειναν κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Εξετάζοντας τις χώρες, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών Van με μπαταρία μειώθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε 5% στη Γερμανία το 2024, ενώ το μερίδιο άλλων μεγάλων χωρών είτε παρέμεινε το ίδιο είτε μειώθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Όλοι οι κατασκευαστές πέτυχαν τους στόχους CO2 για το 2024, με μέση υπέρβαση 8 g CO2/km. Μεταξύ των ομάδων κατασκευαστών, η Stellantis, με μερίδιο αγοράς 30%, ξεχώρισε με υπέρβαση 15 g CO2/km ενώ η υπέρβαση από Renault-Nissan ήταν 1%. ΕΞΕΛΙΞΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Πάνω από 950.000 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2024, από περίπου 700.000 στο τέλος του 2023. Για τη φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), αυτό αντιΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ (BEV) ΣΤΙΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Πηγή: INTERNATIONAL COUNCIL ON CLEAN TRANSPORTATION 2019:2% 2020:6% 2021:10% 2022:13% 2023:15% 2024:14% 25% 20% 15% 10% 5% 0% Ιαν 2022 Ιαν 2021 Ιαν 2020 Ιαν 2024 Ιαν 2023 Δεκ 2024 Ιαν 2019 Μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (%) ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΜΕΣΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΜΕ ΚΟΙΝΗ «ΔΕΞΑΜΕΝΗ» ΡΥΠΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ TESLA, ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΟΜΑΔΑ, ΤΟ 2024, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ, ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ 2024 Πηγή: INTERNATIONAL COUNCIL ON CLEAN TRANSPORTATION 2024 TARGETS Ford Volkswagen Renault-Nissan-Mitsubishi Stellantis Hyundai Subaru-Mazda-Toyota Mercedes-Benz Kia KG Mobility BMW Volvo-Polestar-Suzuki Tesla 50 0 25 75 100 125 Μέσες εκπομπές CO2 (g/km, WLTP) Σημείωση: Όλες οι τιμές CO2 είναι εκτιμήσεις σύμφωνα με την παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP). Δείτε στην ενότητα ορισμοί, πηγές δεδομένων, μεθοδολογία και παραδοχές για περισσότερες λεπτομέρειες. *Ο όρος «manufacturer pool» χρησιμοποιείται συχνά στη διεθνή βιβλιογραφία σε σχέση με τους κανονισμούς για τις εκπομπές CO2. Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε μια ομάδα κατασκευαστών αυτοκινήτων που συνεργάζονται για να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. 53 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=