Fleet Business #23

2ΒΛΈΠΟΝΤΑΣ ΜΠΡΟΣΤΆ: ΤΆΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΏΝΟΥΝ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ Ο ευρωπαϊκός τομέας αυτοκινητοβιομηχανίας διαμορφώνεται από πολλαπλές αλληλένδετες τάσεις, που θα καθορίσουν την πορεία του έως το 2025 και μετά: uΗλεκτροκίνηση: Καθοδηγούμενη από αυστηρούς κανονισμούς CO2 και τον στόχο της Ε.Ε. για πώληση μόνο μηδενικών εκπομπών από το 2035, η ηλεκτροκίνηση παραμένει η πιο ισχυρή τάση μετασχηματισμού. Αν και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEVs) αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,6% των νέων ταξινομήσεων, η ανάπτυξη επιβραδύνεται λόγω προκλήσεων όπως η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης, η περιορισμένη διαθεσιμότητα μπαταριών και το υψηλό κόστος οχημάτων. uΨηφιοποίηση και συνδεσιμότητα: Τα οχήματα εξελίσσονται σε συνδεδεμένες συσκευές, εξοπλισμένες με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης και αυτόνομης οδήγησης. Αυτή η μετάβαση έχει οδηγήσει σε ρεκόρ επενδύσεων σε R&D - μόνο το 2023 επενδύθηκαν 73 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα συνδεδεμένα οχήματα όχι μόνο ενισχύουν την εμπειρία οδήγησης, αλλά ανοίγουν νέες πηγές εσόδων μέσω εμπορευματοποίησης δεδομένων και λογισμικού. u«Glocal» επιχειρηματικά μοντέλα: Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, οι OEMs υιοθετούν ένα υβριδικό μοντέλο παγκόσμιας και τοπικής στρατηγικής. Ενώ διατηρούν παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, προσαρμόζουν όλο και περισσότερο τα προϊόντα στις τοπικές αγορές και αποκεντρώνουν τη λήψη αποφάσεων. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει ταχύτερη ανταπόκριση στην αγορά και ευθυγράμμιση με τοπικές ρυθμίσεις και προτιμήσεις καταναλωτών. uΚοινή κινητικότητα και νέα μοντέλα ιδιοκτησίας: Η αστικοποίηση και η αλλαγή συμπεριφοράς προωθούν τη μετάβαση από την κατοχή αυτοκινήτου στη χρήση. Υπηρεσίες κοινής χρήσης, ride-hailing και συνδρομητικά μοντέλα αποκτούν έδαφος σε μητροπολιτικές περιοχές, επαναπροσδιορίζοντας τις στρατηγικές διαχείρισης στόλων. uΒιωσιμότητα πέρα από τις εκπομπές: Η βιωσιμότητα επεκτείνεται πλέον πέρα από τις εκπομπές ρύπων. Οι αξιολογήσεις κύκλου ζωής -που περιλαμβάνουν παραγωγή, χρήση και ανακύκλωση- γίνονται κρίσιμοι δείκτες. Η άνοδος της κυκλικής οικονομίας στην κατασκευή οχημάτων στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ευθυγράμμιση με τις πολιτικές της Ε.Ε. uΑνθεκτικότητα αλυσίδας εφοδιασμού: Η πανδημία και η έλλειψη ημιαγωγών αποκάλυψαν τρωτά σημεία στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Οι OEMs απαντούν με επαναπατρισμό κρίσιμων γραμμών παραγωγής, διαφοροποίηση προμηθευτών και επενδύσεις σε τοπικές μονάδες παραγωγής μπαταριών, για να ελαχιστοποιήσουν μελλοντικές διαταραχές. uΚαινοτομία με επίκεντρο το χρήστη: Οι οδηγοί σήμερα απαιτούν περισσότερα από μια απλή μετακίνηση: προσδοκούν ενσωμάτωση τεχνολογίας, εξατομικευμένες εμπειρίες και οικολογικά υπεύθυνες επιλογές. Αυτή η απαίτηση ωθεί τους κατασκευαστές (OEMs) να καινοτομούν στο σχεδιασμό οχημάτων, στα συστήματα infotainment και στις υπηρεσίες κινητικότητας, με την ενσωμάτωση AI και ανάλυσης δεδομένων για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. 49 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=