Fleet Business #23

Επιπτώσεις για τους διαχειριστές στόλων: Η αύξηση του κόστους οχημάτων και η περιορισμένη διαθεσιμότητα EVs οδήγησε τους διαχειριστές στόλων σε επανεξέταση των στρατηγικών ηλεκτροκίνησης. Πολλοί υιοθέτησαν σταδιακές προσεγγίσεις, δίνοντας προτεραιότητα σε ηλεκτρικά οχήματα για αστικές μετακινήσεις και διατηρώντας συμβατικά οχήματα (ICE) για μεγαλύτερες αποστάσεις. Η μεταβλητότητα ανέδειξε επίσης τη σημασία της ανάλυσης του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO) και την ανάγκη για ευέλικτες πολιτικές προμηθειών. 4Η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών Μια καθοριστική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια ήταν η επιθετική διείσδυση των Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά. Επωφελούμενες από ανταγωνιστικές τιμές, τεχνολογική πρόοδο και ισχυρό έλεγχο στις εφοδιαστικές αλυσίδες, μάρκες όπως οι BYD, NIO και MG κατέλαβαν αυξανόμενο μερίδιο αγοράς, ιδιαίτερα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι κινεζικές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν τη ζήτηση στην Ευρώπη για προσιτά EVs, συχνά προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από τους τοπικούς κατασκευαστές, ενώ πληρούσαν ή και ξεπερνούσαν τα ποιοτικά πρότυπα. Αυτή η ανταγωνιστική πίεση ανάγκασε τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να επιταχύνουν την ανάπτυξη EV, να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης και να ενισχύσουν τη διαφοροποίηση των μαρκών τους. Παράλληλα, άνοιξε συζητήσεις σχετικά με τις εμπορικές πολιτικές και την ανάγκη για ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες προστασίας της εγχώριας παραγωγής. Επιπτώσεις για τους διαχειριστές στόλων: Η εισροή κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) έχει διευρύνει τις επιλογές των διαχειριστών στόλων, προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις με ανταγωνιστικό κόστος. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για τις υπολειμματικές αξίες, τα δίκτυα συντήρησης και την μακροπρόθεσμη αξιοπιστία. 5Ρυθμιστικές αλλαγές: Οι φιλόδοξοι κλιματικοί στόχοι της Ε.Ε. αποτελούν σταθερό μοχλό αλλαγής. Οι αυστηρότεροι στόχοι για τις εκπομπές CO2 και η απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) από το 2035 έχουν αναδιαμορφώσει τις προτεραιότητες Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), ωθώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Οι προτιμήσεις των αγοραστών εξελίσσονται παράλληλα, με αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιώσιμες επιλογές κινητικότητας. Ωστόσο, η διαφορά κόστους μεταξύ EV και ICE οχημάτων, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε υποδομές, εξακολουθεί να εμποδίζει τη μαζική υιοθέτηση. Επίπτωση για τους διαχειριστές στόλων: Οι εξελισσόμενοι κανονισμοί ασκούν πίεση στους διαχειριστές στόλων να επιταχύνουν τις προσπάθειες απανθρακοποίησης. Η συμμόρφωση με τους στόχους εκπομπών και τα κρατικά κίνητρα για την υιοθέτηση EVs είναι πλέον κεντρικά στοιχεία στη στρατηγική διαχείρισης στόλου - αλλά συνοδεύονται από υψηλό κόστος. Οι κινεζικές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν τη ζήτηση στην Ευρώπη για προσιτά EVs, συχνά προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από τους τοπικούς κατασκευαστές, ενώ πληρούσαν ή και ξεπερνούσαν τα ποιοτικά πρότυπα 48 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=