δύοντας σε νέα εργοστάσια. Παρά τις προσπάθειες αυτές, οι επιπτώσεις της κρίσης συνεχίστηκαν μέχρι και το 2023, επηρεάζοντας τους χρόνους παράδοσης και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Επιπτώσεις για τους διαχειριστές στόλων: Η έλλειψη ημιαγωγών οδήγησε σε παρατεταμένους χρόνους παράδοσης για νέες παραγγελίες οχημάτων, αναγκάζοντας τους διαχειριστές να επεκτείνουν υφιστάμενες συμβάσεις και να διατηρούν παλαιότερα οχήματα περισσότερο απ’ ό,τι είχε προγραμματιστεί. Αυτό αύξησε τα κόστη συντήρησης και περιέπλεξε τον προϋπολογισμό στόλου. Οι υπεύθυνοι στόλων χρειάστηκε επίσης να διαφοροποιήσουν προμηθευτές και να υιοθετήσουν πιο ευέλικτες στρατηγικές προμήθειας για τη μείωση των κινδύνων. 3Διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και μεταβλητότητα πρώτων υλών Πέρα από τους ημιαγωγούς, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετώπισε ευρύτερες προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο πόλεμος στην Ουκρανία διέκοψε την προμήθεια κρίσιμων εξαρτημάτων όπως οι καλωδιώσεις, ενώ οι παγκόσμιες καθυστερήσεις στις μεταφορές και η αύξηση του κόστους logistics επιδείνωσαν την κατάσταση. Παράλληλα, η αυξημένη ζήτηση για υλικά μπαταριών -όπως λίθιο, κοβάλτιο και νικέλιο- οδήγησε σε εκτίναξη τιμών, δυσχεραίνοντας την οικονομική βιωσιμότητα της παραγωγής EV. Οι κατασκευαστές ανταποκρίθηκαν με διαφοροποίηση των προμηθευτών, επενδύσεις σε κάθετη ενσωμάτωση και στρατηγικές συμμαχίες με εταιρείες εξόρυξης και παραγωγούς μπαταριών. Η αναδιάρθρωση αυτή στοχεύει Η κρίση αποκάλυψε την υπερβολική εξάρτηση της βιομηχανίας από Ασιάτες προμηθευτές ημιαγωγών στην εξασφάλιση μακροπρόθεσμης πρόσβασης σε βασικές πρώτες ύλες και στη μείωση της έκθεσης σε γεωπολιτικούς κινδύνους. 47 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=