Fleet Business #23

1ΚΟΙΤΏΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΊΣΩ: Η ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΈΩΣ ΤΟ 2025 1 Η πανδημία Covid-19 (2020–2021) Το ξέσπασμα της Covid-19 πυροδότησε μια πρωτοφανή κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το κλείσιμο των εργοστασίων σε όλη την Ευρώπη οδήγησε σε απότομη πτώση της παραγωγής οχημάτων, με μείωση 23% σε ετήσια βάση το 2020. Η ζήτηση κατέρρευσε, καθώς τα lockdown περιόρισαν την κινητικότητα και η οικονομική αβεβαιότητα περιόρισε τις καταναλωτικές δαπάνες. Η πανδημία καθυστέρησε επίσης σημαντικές κυκλοφορίες προϊόντων και ερευνητικές-αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, αναβάλλοντας τα χρονοδιαγράμματα για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων και προηγμένων συστημάτων κίνησης. Ωστόσο, η κρίση αυτή επιτάχυνε την ψηφιοποίηση στον κλάδο. Καθώς οι φυσικές εκθέσεις περιορίστηκαν, οι ψηφιακές λύσεις απέκτησαν προτεραιότητα, και οι κατασκευαστές επέκτειναν τις δυνατότητες ψηφιακής πώλησης. Επιπλέον, η πανδημία ανέδειξε τις αδυναμίες στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, οδηγώντας σε επανεκτίμηση των στρατηγικών προμήθειας. Επιπτώσεις για τους διαχειριστές στόλων: Η πανδημία εισήγαγε νέες πολυπλοκότητες στην προμήθεια και αξιοποίηση οχημάτων. Η μειωμένη διαθεσιμότητα οδήγησε σε επιμήκυνση των κύκλων στόλου και καθυστερημένες αντικαταστάσεις. Οι τάσεις της απομακρυσμένης εργασίας μείωσαν τη χιλιομετρική χρήση, αλλά αύξησαν τη ζήτηση για ευέλικτες λύσεις μίσθωσης και κοινής χρήσης οχημάτων. Οι διαχειριστές στόλων έπρεπε να εξισορροπήσουν τη λειτουργική συνέχεια με τον έλεγχο του κόστους, επαναπροσδιορίζοντας συχνά τις στρατηγικές κινητικότητας, ώστε να περιλαμβάνουν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. 2Η έλλειψη ημιαγωγών (20212022) Καθώς η αγορά άρχιζε να ανακάμπτει από την Covid-19, η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών δημιούργησε ένα νέο σημείο συμφόρησης. Τα σύγχρονα οχήματα, που εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από ηλεκτρονικά εξαρτήματα για συστήματα ασφαλείας, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας, αντιμετώπισαν σοβαρούς περιορισμούς στην παραγωγή. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, ιδιαίτερα αυτοί που παράγουν οχήματα πολυτελείας και ηλεκτρικά, επλήγησαν δυσανάλογα λόγω των υψηλότερων απαιτήσεών τους σε τσιπ. Η κρίση αποκάλυψε την υπερβολική εξάρτηση της βιομηχανίας από Ασιάτες προμηθευτές ημιαγωγών. Σε απάντηση, Ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και κατασκευαστές ξεκίνησαν πρωτοβουλίες για την τοπικοποίηση της παραγωγής τσιπ, επενΤα δεδομένα, οι στόλοι και το μέλλον Η ΕΞΈΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΑΣ Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει διανύσει μια ταραχώδη πενταετία μετασχηματισμών, σημαδεμένη από μια σειρά παγκόσμιων αλλαγών και στρατηγικών μετατοπίσεων. Κάθε μεγάλο γεγονός αναδιαμόρφωσε τις δυναμικές του κλάδου της αγοράς αυτοκινήτου, επηρεάζοντας στρατηγικές παραγωγής, εφοδιαστικές αλυσίδες, εταιρική συμπεριφορά και ρυθμιστικά πλαίσια. Ποια ήταν αυτά τα γεγονότα, πώς επηρέασαν τη διαχείριση στόλων και τι να αναμένουμε στο μέλλον; Του YVES HELVEN ● Πηγή: Fleet Europe 46 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=