σκόπιμες αυξήσεις τιμών για συγκεκριμένες μάρκες και μοντέλα, ώστε να περιοριστεί η ζήτηση και να διατηρηθεί η ισορροπία στο χαρτοφυλάκιο κινδύνου τους. Περαιτέρω επιπλοκές προκαλούν οι πιέσεις στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διασφαλίσουν ότι οι μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και των Van που πωλούν στην Ε.Ε. πληρούν τους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη προχωρήσει ένα έτος μπροστά στην εφαρμογή αυτών των στόχων και παρουσίασε σημαντικές εκπτώσεις σε EVs στο τελευταίο τρίμηνο του 2024, ενώ κυκλοφόρησαν φήμες για μειώσεις στις εκπτώσεις των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούσαν να πιάσουν τα απαιτούμενα ποσοστά πωλήσεων μηδενικών εκπομπών. Η επίδραση αυτών των κινήσεων στο TCO είναι σημαντική και μπορεί εύκολα να μετατοπίσει ένα όχημα εντός ή εκτός του επιτρεπτού εύρους επιλογών για μια εταιρική πολιτική. Το αποτέλεσμα είναι πονοκέφαλος για τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού, καθώς εργαζόμενοι της ίδιας βαθμίδας μπορεί να μην μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στο ίδιο μοντέλο εταιρικού οχήματος με συναδέλφους τους. ΜΟΝΑΔΙΚΌΣ Ή ΠΟΛΛΑΠΛΟΊ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΈΣ Οι επιχειρήσεις που έχουν επιλέξει περιορισμένο αριθμό μαρκών και αποκλειστική συνεργασία με μία μόνο εταιρεία leasing, πρέπει πλέον να επανεκτιμήσουν τα οικονομικά οφέλη μιας τέτοιας ομογενοποιημένης στρατηγικής, σε σχέση με τις εν δυνάμει εξοικονομήσεις που προσφέρει μια πιο ευέλικτη πολιτική στόλου. Πώς όμως μπορούν οι εργοδότες να διασφαλίσουν ότι το πρόγραμμα εταιρικών αυτοκινήτων παραμένει ανταγωνιστικό στο κόστος, ενώ ταυτόχρονα καλύπτει τις ανάγκες προσέλκυσης και διατήρησης του προσωπικού; Πρώτον και κυριότερον, η επιλογή δύο ή περισσότερων προμηθευτών μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές μίσθωσης κατά την έναρξη κάθε νέας σύμβασης, καθώς και ευρύτερη επιλογή κατασκευαστών. «Πρέπει να έχετε μια προσέγγιση με πολλαπλούς προμηθευτές, αλλιώς δεν θα έχετε καμιά εικόνα του τι συμβαίνει στην αγορά. Το βλέπετε αμέσως μόλις ξεκινήσετε μια διαγωνιστική διαδικασία (RFP)», δήλωσε ο υπεύθυνος στόλου. Εναλλακτικά, ένας εργοδότης θα μπορούσε να διαμορφώσει μια πολιτική εταιρικών οχημάτων με μεγαλύτεΠώς οι μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές μίσθωσης υπονομεύουν τις πολιτικές TCO Διαφορές σχεδόν 200 ευρώ το μήνα στη μίσθωση του ίδιου αυτοκινήτου από διαφορετικές εταιρείες leasing, ακυρώνουν τους υπολογισμούς του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO). Του JONATHAN MANNING ● Πηγή: Fleet Europe ρη εστίαση στο ανθρώπινο δυναμικό, βασισμένη σε πρότυπα ή ενδεικτικά οχήματα για κάθε βαθμίδα ιεραρχίας, διασφαλίζοντας ότι αυτά τα οχήματα θα είναι πάντα διαθέσιμα στους οδηγούς, ανεξαρτήτως βραχυπρόθεσμων διακυμάνσεων στα μισθώματα. Η συνήθης συντομογραφία για αυτή τη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι η επιλογή γερμανικής μάρκας. Οι γερμανικές μάρκες είναι ευρέως αποδεκτές σε ολόκληρη την Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης αγοράς εταιρικών αυτοκινήτων της ηπείρου – της ίδιας της Γερμανίας), ενώ οι υψηλότερες τιμές απόκτησής τους αντισταθμίζονται από την ισχυρότερη υπολειμματική τους αξία, καθιστώντας την απόσβεσή τους ανταγωνιστική. Σε συνδυασμό με την καλή κατανάλωση καυσίμου και την αξιοπιστία των οχημάτων τους, οι Γερμανοί κατασκευαστές εμφανίζουν συχνά ελκυστικό συνολικό κόστος χρήσης (TCO). Ωστόσο, ακόμη και τότε, η καλύτερη συμφωνία εξαρτάται από την εξασφάλιση της καλύτερης τιμής μίσθωσης, κάτι που προϋποθέτει μια λίστα επιλογών πολιτικής στόλου η οποία επιτρέπει στους κατασκευαστές (OEMs) να ανταγωνίζονται μεταξύ τους και σε πολλαπλές εταιρείες leasing να καταθέτουν προσφορές για τη δουλειά. 43 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=