ρείας leasing αλλά σε διαφορετικές εθνικές της δραστηριότητες. Το ίδιο «καλάθι» οχημάτων εμφάνισε διαφορά 282 ευρώ μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης μηνιαίας μίσθωσης για ένα SEAT Formentor και απόκλιση 145 ευρώ για ένα Toyota C-HR, όταν συγκρίθηκαν η φθηνότερη εταιρεία leasing στη φθηνότερη αγορά με την ακριβότερη εταιρεία στη δαπανηρότερη αγορά. Ακόμα και εντός της ίδιας χώρας, οι διαφορές στις τιμές μίσθωσης ξεπερνούν τα 100 ευρώ το μήνα για ένα βασικό εταιρικό αυτοκίνητο, όπως το Peugeot 308 SW, ή φτάνουν πάνω από 170 ευρώ για το Skoda Octavia Wagon. «Βλέπουμε διαφορές που φτάνουν ακόμη και σε διψήφια ποσοστά, οι οποίες αντιστοιχούν σε σημαντικές εξοικονομήσεις», δήλωσε ο υπεύθυνος του στόλου που αναφέραμε. «Οι στρατηγικές των εταιρειών leasing διαφέρουν πολύ μεταξύ τους». Αξιοσημείωτο είναι ότι καμιά εταιρεία leasing δεν ήταν σταθερά η φθηνότερη ή η ακριβότερη, αλλά οι αποκλίσεις αυτής της κλίμακας δείχνουν πως οι διαφορετικές πολιτικές διαχείρισης κινδύνου μπορούν να ακυρώσουν εντελώς αποφάσεις προμηθειών που βασίζονται σε γενικούς υπολογισμούς TCO. Οποιαδήποτε οριακή διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου ή στα ασφάλιστρα (τα οποία, στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι ενιαία με βάση το ιστορικό ζημιών) ωχριά μπροστά στις εξοικονομήσεις που προκύπτουν από την επιλογή της φθηνότερης προσφοράς μίσθωσης. ΓΟΡΓΆ ΚΙΝΟΎΜΕΝΗ ΑΓΟΡΆ Την κατάσταση περιπλέκει ακόμα περισσότερο η αυξανόμενη συχνότητα με την οποία αλλάζουν οι τιμές μίσθωσης. Οι εποχές της ετήσιας τιμολόγησης με ελαφρές ενδιάμεσες αναπροσαρμογές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον, οι εταιρείες leasing αναθεωρούν τις εκτιμήσεις υπολειμματικής αξίας (και κατ’ επέκταση τις τιμές μίσθωσης) κάθε τρεις μήνες. Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, αυτό το διάστημα ενδέχεται σύντομα να μειωθεί σε καθημερινή βάση. Κάθε νέα αναθεώρηση των υπολειμματικών αξιών συνοδεύεται από αυξήσεις ή μειώσεις των τιμών, ανάλογα με τις νέες εκτιμήσεις απόσβεσης. Ειδικά στο πλαίσιο της αβεβαιότητας γύρω από τις υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και την είσοδο νέων κατασκευαστών χωρίς ιστορικό στη μεταχειρισμένη αγορά, οι εταιρείες leasing προτιμούν να αποφεύγουν την υπερέκθεση στον κίνδυνο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ΟΙ ΥΠΕΎΘΥΝΟΙ διαχείρισης στόλου βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστιες δυσκολίες στην εφαρμογή μοντέλων TCO για την επιλογή οχημάτων, λόγω των μεγάλων αποκλίσεων στις τιμές μίσθωσης σε όλη την Ευρώπη. Οι τιμές μίσθωσης για το ίδιο όχημα διαφέρουν σημαντικά μεταξύ διαφορετικών εταιρειών leasing εντός της ίδιας χώρας, ενώ και μία μόνο εταιρεία leasing συχνά εμφανίζει μεγάλη διακύμανση στις τιμές που χρεώνει για το ίδιο όχημα σε διαφορετικές αγορές. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΆ ΔΕΔΟΜΈΝΑ Το Fleet Europe έχει στη διάθεσή του συγκριτικά δεδομένα (παρεχόμενα από έναν μεγάλο πολυεθνικό στόλο), τα οποία αποκαλύπτουν διαφορά σχεδόν 190 ευρώ το μήνα για τη μίσθωση του ίδιου δημοφιλούς αυτοκινήτου, ενός BMW X1. Αυτή η τεράστια απόκλιση εμφανίστηκε στον τιμοκατάλογο της ίδιας διεθνούς εταιΟποιαδήποτε οριακή διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου ή στα ασφάλιστρα ωχριά μπροστά στις εξοικονομήσεις που προκύπτουν από την επιλογή της φθηνότερης προσφοράς μίσθωσης 42 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=