Fleet Business #23

Η ΚΊΝΑ έχει αναδειχθεί ο αδιαμφισβήτητος πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της τεχνολογίας μπαταριών και στην κλιμάκωση της βιομηχανικής παραγωγής. Από τις σταδιακές βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion) μέχρι τις καινοτομίες στις μπαταρίες ιόντων νατρίου (Na-ion) και σε χημείες επόμενης γενιάς, οι κινεζικές εταιρείες καθορίζουν το ρυθμό σε απόδοση, οικονομία και παραγωγική ικανότητα. Η έκθεση της IDTechEx με τίτλο «Advanced Li-ion Batteries 2025-2035: Technologies, Players, Markets, Forecasts» παρέχει εις βάθος ανάλυση και συζήτηση σχετικά με τις τάσεις και τις εξελίξεις σε προηγμένα υλικά επόμενης γενιάς και σχεδίαση κυψελών ιόντων λιθίου. Η BYD παρουσίασε πρόσφατα ένα σχέδιο μπαταρίας υπερταχείας φόρτισης, ενώ η CATL ακολούθησε με τη δεύτερη γενιά της μπαταρίας Shenxing. Αυτή η μπαταρία λιθίου - φωσφορικού σιδήρου (LFP) μπορεί να φορτίσει από 5% σε 80% μέσα σε 15 λεπτά, ενώ διαφημίζεται ότι μπορεί να προσφέρει έως και 520 χλμ. αυτονομίας με φόρτιση μόλις 5 λεπτών. Η CATL αποδίδει αυτό το άλμα στην απόδοση σε έναν συνδυασμό βελτιώσεων στη σχεδίαση της καθόδου LFP, στις δομές των ηλεκτροδίων και στη βελτιστοποίηση της σύστασης των ηλεκτρολυτών. Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν πως η συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση των υπαρχόντων στοιχείων (κυψελών), υλικών και των σχεδίων των μπαταριών Li-ion μπορεί ακόμη να αποφέρει σημαντικές βελτιώσεις, ειδικά στην ταχύτητα φόρτισης, την ασφάλεια και την απόδοση. ΠΈΡΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΛΙΘΊΟΥ: ΙΌΝΤΩΝ ΝΑΤΡΊΟΥ (NA-ION) Η Κίνα ηγείται επίσης στην εμπορική προώθηση των μπαταριών ιόντων νατρίου (Na-ion). Αυτές οι μπαταρίες κερδίζουν την προσοχή μας λόγω της καλύτερης απόδοσης σε υψηλούς ρυθμούς και της καλής συμπεριφοράς σε χαμηλές θερμοκρασίες - δύο τομείς όπου οι παραδοσιακές LFP υστερούν. Παράλληλα, προσφέρουν προστασία έναντι πιθανών αναταράξεων στον εφοδιασμό υλικών για μπαταρίες λιθίου. Η CATL παρουσίασε πρόσφατα τη Na-ion μπαταρία της για ηλεκτρικά οχήματα με την ονομασία Naxtra, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς την εμπορική ωριμότητα. Αν και ευρωπαϊκές και βορειοαμερικανικές νεοφυείς επιχειρήσεις καινοτομούν στη χημεία ηλεκτροδίων και κυψελών, η Κίνα προηγείται στη μαζική παραγωγή. Μεγάλοι Κινέζοι προμηθευτές ανόδων και καθόδων για τις κυψέλλες των μπαταριών έχουν ήδη δεσμευθεί για την κατασκευή εργοστασίων παραγωγής Na-ion εξαρτημάτων, ενώ η παραγωγή κυψελών είναι επίσης πολύ πιο προχωρημένη. ΠΑΓΚΌΣΜΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΌΣ: ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΊΗΣΗ Ή ΕΞΑΦΆΝΙΣΗ; Η κυριαρχία της Κίνας προκαλεί ανησυχία στους δυτικούς κατασκευαστές. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ευρωπαϊκές και βορειοαμερικανικές εταιρείες, όπως η χρεοκοπία της Northvolt και η συρρίκνωση των επενδυτικών σχεδίων από εταιρείες όπως η ACC, η PowerCo, η Umicore και η Ford, αναδεικνύουν τις μεγάλες προκλήσεις για να διατηρηθεί ο ανταγωνισμός. Η επιβράδυνση στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων κατά το 2024 κατέστησε ξανά κεντρική προτεραιότητα τη συγκρισιμότητα κόστους και απόΗ Κίνα πρωτοπορεί στην κούρσα της Η έκθεση «Advanced Li-ion Batteries 2025-2035» της IDTechEx αναλύει πολλές από τις βασικές τεχνολογικές εξελίξεις στις προηγμένες μπαταρίες Li-ion επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των ανόδων πυριτίου και μετάλλου-λιθίου, των πλούσιων σε μαγγάνιο καθόδων, των μπαταριών NMC με υπερυψηλό νικέλιο, των μπαταριών θείου-λιθίου, καθώς και των βελτιστοποιημένων σχεδιασμών κυψελών μπαταριών, παρουσιάζοντας και τους βασικούς «παίκτες» του χώρου. Του DR ALEX HOLLAND, Διευθυντή Έρευνας στην IDTechEx Μεγάλοι Κινέζοι προμηθευτές ανόδου και καθόδου έχουν ήδη δεσμευθεί για την κατασκευή εργοστασίων παραγωγής Na-ion εξαρτημάτων 36 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=