Fleet Business #23

λιστεί ένα συνεχές δίκτυο φόρτισης κατά μήκος των δρόμων του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TENT). Μέχρι το 2025, κάθε δρόμος του TEN-T (συμπεριλαμβανομένου του ολοκληρωμένου δικτύου) θα πρέπει να διαθέτει κόμβο δημόσιας πρόσβασης κάθε 60 χιλιόμετρα και στις δύο κατευθύνσεις. Αυτό είναι κρίσιμο, για να διασφαλιστεί ότι οι ταξιδιώτες θα έχουν την πεποίθηση πως η οδήγηση ενός EV στην Ε.Ε. -από τη Λισαβόνα ως το Ταλίν- είναι εφικτή χωρίς άγχος αυτονομίας ή φόρτισης. ΔΙΑΣΦΆΛΙΣΗ ΟΜΟΙΌΜΟΡΦΗΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ Αντιθέτως, ο στόχος βάσει του στόλου, παρότι ενθαρρύνει την παράλληλη ανάπτυξη EV και υποδομής φόρτισης, δεν επαρκεί για να εγγυηθεί μια ισόρροπη, βασισμένη στη ζήτηση κατανομή σε όλη τη χώρα. Τα κράτη-μέλη οφείλουν να αποκεντρώσουν τους εθνικούς τους στόχους σε μικρότερες διοικητικές ενότητες, όπως οι περιοχές NUTS 3 (Nomenclature d’ Unités Territoriales Statistiques - κοινή ονοματολογία των εδαφικών στατιστικών μονάδων). Για κάθε εγγεγραμμένο BEV ή PHEV σε μια συγκεκριμένη περιφέρεια ή επαρχία, η ελάχιστη ανάπτυξη υποδομής φόρτισης πρέπει να συμμορφώνεται με τα προβλεπόμενα επίπεδα: 1,3 kW ανά BEV και 0,80 kW ανά PHEV, διασφαλίζοντας καθολική κάλυψη της υποδομής. ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΌΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ Επιπλέον, τα κράτη-μέλη πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι πάροχοι υποδομών φόρτισης (CPOs) στη χώρα τους διατηρούν ελάχιστη διαθεσιμότητα 98% για την υποδομή που εμπίπτει στον ορισμό του AFIR ως υποδομή δημόσιας πρόσβασης - ώστε να αποφεύγεται η απογοητευτική εμπειρία που έχουν πολλοί οδηγοί EV όταν φτάνουν σε φορτιστές που εμφανίζονται σε εφαρμογές αλλά δεν λειτουργούν. Είναι επίσης κρίσιμο οι CPOs να τηρούν τις ελάχιστες απαιτήσεις διαλειτουργικότητας και ευχρηστίας που θέτει το AFIR, όπως διαφάνεια τιμών, εύκολες (ad-hoc) πληρωμές και δυνατότητα σχεδιασμού διαδρομής. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΌΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΊΑΣ ΚΑΙ ΈΞΥΠΝΗ ΔΗΜΌΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ Τα κράτη-μέλη πρέπει να επιδιώκουν απλές και ταχείες διοικητικές και αδειοδοτικές διαδικασίες, ώστε να διευκολύνεται η ταχεία εγκατάσταση νέων φορτιστών από τους CPOs. Οι βέλτιστες πρακτικές για τη διευκόλυνση αυτών των διαδικασιών έχουν ήδη συγκεντρωθεί από το Forum Βιώσιμων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Sustainable Transport Forum - STF). Τα κράτη-μέλη πρέπει να επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή εναρμόνιση αυτών των διαδικασιών. Η δημόσια χρηματοδότηση θα πρέπει να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός βασικού ελάχιστου δικτύου κάλυψης και να αποσκοπεί κυρίως στη διόρθωση αποτυχιών της αγοράς, π.χ. σε περιοχές όπου είναι αναγκαία η υποδομή φόρτισης, για να υπάρχει πλήρης κάλυψη, αλλά δεν υφίσταται ακόμη βιώσιμο επιχειρηματικό κίνητρο για ιδιώτες επενδυτές να καλύψουν αυτά τα κενά. Τα κράτη-μέλη πρέπει πάντα να διασφαλίζουν ότι η δημόσια χρηματοδότηση ενισχύει τον ανταγωνισμό και αντισταθμίζει τάσεις μονοπωλιακής ή ολιγοπωλιακής συγκέντρωσης στην αγορά φόρτισης. Μόλις εγκαθιδρυθεί το αρχικό δίκτυο, η περαιτέρω ανάπτυξη των φορτιστών θα πρέπει κυρίως να αφεθεί στην αγορά. ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΕΙΧΑΝ ΗΔΗ ΠΕΤΥΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2023 ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2024 Πηγή: EAFO (2024), eco-movement (2024). Βάσει εσωτ. εκτιμήσεων για τη διάδοση των EV. - Transport & Environment % των δημόσιων υποδομών φόρτισης που αναπτύχθηκαν το 2023 σε σχέση με τους προβλεπόμενους στόχους της ΕΕ 2024 Στόχος 0%100% 300% 500% 700% 2024 Στόχος 0%100% 300% 500% 700% 2024 Στόχος 0%100% 300% 500% 700% Βουλγαρία Σλοβακία Τσεχία Ισπανία Ιταλία Εσθονία Γαλλία Κροατία Αυστρία Πολωνία Δανία ΕΕ -27 Φινλανδία Γερμανία Ολλανδία Σλοβενία Βέλγιο Λετονία Σουηδία Ρουμανία Πορτογαλία Ουγγαρία Λιθουανία Ελλάδα Λουξεμβούργο Ιρλανδία Κύπρος Μάλτα ■ Πάνω από το στόχο της EE 100% Στόχος Άνω Επαρκείς υποδομές Υπό Μη επαρκείς υποδομές ■ Κάτω από το στόχο της EE 35 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=