φόρτισής της είναι σχεδόν επαρκής, ώστε να καλύψει τον προβλεπόμενο στόχο του AFIR για το 2030. Η εξήγηση είναι η ίδια όπως και προηγουμένως: το μοντέλο μας δείχνει ότι η υιοθέτηση EV στη Βουλγαρία θα είναι μακράν η βραδύτερη σε ολόκληρη την Ε.Ε., και ότι η χώρα θα φτάσει μόλις και μετά βίας τα 50.000 BEV έως το 2030. Για λόγους σύγκρισης: η Δανία, μια χώρα ελαφρώς μικρότερη σε πληθυσμό και σε στόλο ελαφρών οχημάτων, προβλέπεται να έχει πάνω από 1,5 εκατομμύριο BEV μέχρι τότε. Η ανάλυση αυτή αποκαλύπτει επίσης ότι, με εξαίρεση τη Βουλγαρία, η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης ευθυγραμμίζεται γενικά με την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ε.Ε. Συνεπώς, η συχνά επικαλούμενη αντίθεση Ανατολής-Δύσης ή Βορρά-Νότου ως προς την επίτευξη των στόχων του AFIR δεν επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα, καθώς οι στόχοι λαμβάνουν υπόψη τα διαφορετικά ποσοστά υιοθέτησης EV. Επιπλέον, παρά τις συνεχιζόμενες συζητήσεις για τη σχέση μεταξύ ανάπτυξης υποδομών φόρτισης και υιοθέτησης EV -με κάποιους να ισχυρίζονται ότι η δεύτερη εξαρτάται άμεσα από την πρώτη-, το παράδειγμα της Βουλγαρίας (μεταξύ άλλων) δείχνει περιορισμένη συσχέτιση μεταξύ των δύο. 4ΠΏΣ ΥΛΟΠΟΙΕΊΤΑΙ Ο AFIR; Παρότι ο AFIR ξεχωρίζει ως ένας από τους πλέον φιλόδοξους νόμους για τις υποδομές φόρτισης παγκοσμίως, η αποτελεσματικότητά του εξαρτάται από τη σχολαστική εφαρμογή του. Με δεδομένη τη γενικευμένη εφαρμογή του σε 27 ευρωπαϊκές χώρες, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι κρίσιμη, για να διασφαλιστεί η ολοκληρωμένη υλοποίησή του σε όλη την Ευρώπη. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΜΕ ΜΑΚΡΟΠΡΌΘΕΣΜΟ ΟΡΊΖΟΝΤΑ Οι εθνικές στρατηγικές ανάπτυξης πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την προβλεπόμενη μακροπρόθεσμη υιοθέτηση BEV και να ενσωματώνουν και τη μελλοντική ζήτηση από βαρέα οχήματα (Heavy-Duty Vehicles HDVs) - καθώς πολλοί μεγάλοι σταθμοί φόρτισης είναι πιθανό να εξυπηρετούν τόσο οχήματα ελαφρού όσο και βαρέος τύπου στον ίδιο χώρο. Είναι κρίσιμης σημασίας η έγκαιρη πρόβλεψη αυτής της ζήτησης και η ενσωμάτωσή της στις στρατηγικές ανάπτυξης, κυρίως για να καθοδηγηθεί ο ευρωπαϊκός, εθνικός και περιφερειακός ενεργειακός σχεδιασμός, ώστε να αποφευχθούν συμφορήσεις στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. ΦΤΆΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΊΟ ΚΑΜΠΉΣ ΓΙΑ ΤΑ EV Ο στόχος με βάση την απόσταση, που αποσκοπεί στη διευκόλυνση των μετακινήσεων όλων των οδηγών EV εντός της Ε.Ε., αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου. Ωστόσο, τα κράτη-μέλη πρέπει να επιταχύνουν την πλήρη εφαρμογή του και να μην καθυστερήσουν έως το 2030, ώστε να διασφαΗ δημόσια χρηματοδότηση θα πρέπει να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός βασικού ελάχιστου δικτύου κάλυψης 34 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=