όσο και για σχετικούς αριθμούς, δηλαδή η υιοθέτηση της υποδομής σε σχέση με την υιοθέτηση των EV. uΓαλλία: Από τις τέσσερις μεγαλύτερες χώρες της Ε.Ε., η Γαλλία αποδίδει καλύτερα. Με σχεδόν 120.000 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης, διαθέτει πρακτικά τον ίδιο αριθμό φορτιστών με τη Γερμανία, παρά το γεγονός ότι έχει σημαντικά λιγότερα εγγεγραμμένα EV και μικρότερο πληθυσμό σε σχέση με τον ανατολικό γείτονά της. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η σχεδόν εκρηκτική ανάπτυξη του γαλλικού δικτύου ταχείας φόρτισης. Σε λιγότερο από 2 χρόνια, ο αριθμός των ταχέων φορτιστών DC αυξήθηκε από μόλις 3.600 σε 18.500, σχεδόν πενταπλασιαζόμενος. uΓερμανία: Λίγο πίσω από τη Γαλλία, η Γερμανία έχει επίσης δείξει αξιοσημείωτη επέκταση του δικτύου φόρτισης. Αν και η χώρα διαθέτει μερικές εκατοντάδες περισσότερους φορτιστές εντός των συνόρων της, έχει επίσης υψηλότερη πληθυσμιακή πυκνότητα και μεγαλύτερο απόλυτο αριθμό εγγεγραμμένων EV. Με σχεδόν 23.000 σημεία ταχείας φόρτισης μέχρι το τέλος του 2023, η Γερμανία φιλοξενεί το μεγαλύτερο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη, έχοντας σχεδόν τετραπλασιάσει τον αριθμό του από το 2020. uΙσπανία: Αν και ξεκινώντας από πολύ χαμηλότερο επίπεδο, ο ρυθμός ανάπτυξης του δημόσιου δικτύου φόρτισης στην Ισπανία κρατά τον ίδιο ρυθμό με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Η υποδομή αργής φόρτισης έχει επεκταθεί μαζικά τα τελευταία 3 χρόνια, αυξανόμενη πάνω από 440%, με περίπου 25.000 αργούς φορτιστές εντός των συνόρων της. Για σύγκριση, αυτοί οι αριθμοί είναι παρόμοιοι με αυτούς που είδαμε στη Γερμανία ή τη Γαλλία όταν είχαν παρόμοιο αριθμό εγγεγραμμένων EV. Το ισπανικό δίκτυο ταχείας φόρτισης έχει σχεδόν τετραπλασιαστεί από το 2020. uΙταλία: Ο συνολικός αριθμός φορτιστών στην Ιταλία έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια, με παρόμοια αύξηση τόσο στους αργούς όσο και στους ταχείς φορτιστές, τοποθετώντας την Ιταλία σε επίπεδο παρόμοιο με αυτό της Γερμανίας το 2020. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τότε η Γερμανία είχε ήδη περισσότερα BEVs από όσα έχει η Ιταλία σήμερα, δείχνοντας ότι η Ιταλία βρίσκεται σε καλό δρόμο παρά τη σχετικά χαμηλή υιοθέτηση EV. 2Ο ΝΌΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΌΣΙΕΣ ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ: AFIR Ο Κανονισμός για τις Εναλλακτικές Υποδομές Καυσίμων (Alternative Fuel Infrastructure Regulation - AFIR), που επικυρώθηκε τελικά στο δεύτερο μισό του 2023, ορίζει δύο βασικούς στόχους: την κάλυψη των αυτοκινητοδρόμων και τη συνολική ποσότητα των φορτιστών. Πρώτον, κατά μήκος των πιο πολυσύχναστων οδικών αρτηριών της Ευρώπης -συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοδρόμων και σημαντικών εθνικών οδών- τα κράτη-μέλη υποχρεούνται να διασφαλίσουν την εγκατάσταση τουλάχιστον ενός σταθμού ταχείας φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα και προς τις δύο κατευθύνσεις έως το έτος 2030. Μέχρι το 2025, τα κράτη-μέλη πρέπει να καλύψουν τουλάχιστον τα πιο πολυσύχναστα τμήματα του οδικού δικτύου, γνωστά ως βασικό δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T), που αντιστοιχεί περίπου στο 50% του συνολικού δικτύου. Ένα επιπλέον 50% του υπόλοιπου δικτύου πρέπει να καλυφθεί έως το 2027. Δεύτερον, και ίσως πιο σημαντικό και μετασχηματιστικό, είναι η εισαγωγή του υποχρεωτικού στόχου «με βάση το στόλο οχημάτων». Ο στόχος αυτός απαιτεί από κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε. να επεκτείνει την εθνική δημόσια υποδομή φόρτισης σε άμεση συσχέτιση με τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που είναι καταχωρημένα εντός της επικράτειάς του. Για κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (BEV) απαιτούνται 1,3 kW ισχύος φόρτισης, ενώ κάθε plug-in υβριδικό όχημα (PHEV) αντιστοιχεί σε 0,80 kW. Τα κράτη μέλη ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ 2020-2023, ΕΕ-27 Πηγή: EAFW (2024) - Transport & Environment Αριθμός δημοσίων σημείων φόρτισης (χιλιάδες) 600 500 400 300 200 100 0 2020-2023: +348%, +251% +28% +76% +87% +45% +88% +37% ■ «αργοί» φορτιστές (AC) ■ ταχυφορτιστές (DC) 2020 2021 2022 2023 Με σχεδόν 23.000 σημεία ταχείας φόρτισης μέχρι το τέλος του 2023, η Γερμανία φιλοξενεί το μεγαλύτερο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη, έχοντας σχεδόν τετραπλασιάσει τον αριθμό του από το 2020 32 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=