Fleet Business #23

1ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΡΑΓΔΑΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Τα τελευταία τρία χρόνια, η Ε.Ε. έχει σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη στις δημόσιες υποδομές φόρτισης. Τα «απλά» σημεία φόρτισης (AC), που προορίζονται για φόρτιση μεγάλης διάρκειας ή για συμπλήρωση μπαταριών EV, έχουν τριπλασιαστεί από τα τέλη του 2020, ξεπερνώντας μισό εκατομμύριο σημεία ήδη από το τέλος του 2023. Παράλληλα, τα σημεία ταχείας φόρτισης (DC), ιδανικά για γρήγορη επαναφόρτιση EV, έχουν αυξηθεί πάνω από τετραπλάσια κατά την ίδια περίοδο, από λιγότερα από 20.000 σε πάνω από 80.000 υποδοχές μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Με περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης εγκατεστημένα σε όλη την Ευρώπη, η Ε.Ε. κάνει σημαντικά βήματα προς την επίτευξη των στόχων που ορίζει η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Green Deal, που τέθηκε το 2021. Εκείνη την περίοδο, η Επιτροπή δεσμεύτηκε να φτάσει τα 3 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030, με ενδιάμεσο στόχο το 1 εκατομμύριο μέχρι το 2025. Αυτοί οι στόχοι ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξοι, δεδομένου ότι υπήρχαν μόλις 190.000 δημόσια σημεία φόρτισης για EVs. Νωρίτερα την ίδια χρονιά, η T&E, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA και την ένωση καταναλωτών BEUC, υποστήριξαν παρόμοιους στόχους. Βάσει του μέσου ρυθμού ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης τα τελευταία τρία χρόνια, η Ευρώπη αναμενόταν να φτάσει το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου φορτιστών στις αρχές του 2025. Εάν η τάση ανάπτυξης συνεχιστεί, ο φιλόδοξος στόχος για τρία εκατομμύρια φορτιστές μέχρι το 2030 θα μπορούσε να επιτευχθεί ακόμη νωρίτερα, ήδη από το 2027. Παρά τις ανησυχίες, τις απαισιόδοξες προβλέψεις και την επαναλαμβανόμενη αφήγηση ότι η φόρτιση αποτελεί το «κρίσιμο σημείο» για την υιοθέτηση των EV, η πραγματική ταχύτητα ανάπτυξης κατά τα τελευταία 3 χρόνια έχει ξεπεράσει ακόμα και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις. Η ανάλυσή μας επίσης καταρρίπτει έναν ακόμη δημοφιλή μύθο, ότι η ανάπτυξη του στόλου EV συμβαίνει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι φορείς διαχείρισης σημείων φόρτισης (CPOs) μπορούν να εγκαταστήσουν τους φορτιστές τους. Ενώ ο στόλος EV αυξήθηκε ελαφρώς πιο γρήγορα το 2020-2021, η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης τον έπιασε και μάλιστα αυξήθηκε 20% πιο γρήγορα από τον στόλο EV την περίοδο 2022-2023. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η ανάπτυξη συνέβη πριν ακόμη να τεθεί σε ισχύ ο Κανονισμός για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) ή, με άλλα λόγια, πριν η Ευρώπη να θεσπίσει οποιουσδήποτε υποχρεωτικούς στόχους. ΠΡΌΟΔΟΣ ΚΑΙ ΤΑΧΎΤΗΤΑ ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΔΟΜΏΝ ΣΤΑ ΚΡΆΤΗ-ΜΈΛΗ Ο αξιοσημείωτος ρυθμός ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης αποτελεί φαινόμενο που παρατηρείται σε ολόκληρη την ΕΕ-27. Ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης καταγράφονται παντού, σε σχεδόν όλες τις χώρες της Ε.Ε. και με παρόμοια δυναμική σχεδόν οπουδήποτε. Αυτό ισχύει τόσο για απόλυτους Τα τελευταία τρία χρόνια, η Ε.Ε. έχει σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη στις δημόσιες υποδομές φόρτισης 31 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=