Η ηλεκτροκίνηση χτυπά την πόρτα των στόλων Το 2035, εάν δεν συμβεί κάτι συνταρακτικό, ικανό να διαταράξει την παγκόσμια οικονομία -και μαζί της την παγκόσμια ισορροπία- οι Ευρωπαίοι δεν θα μπορούν πλέον να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θεωρητικά, λοιπόν, η ηλεκτροκίνηση είναι… καταδικασμένη να πετύχει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Γιατί ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που δεν θα επικρατήσει το πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία (γνωστό ως BEV), είναι πολύ πιθανό να γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας η ηλεκτροκίνηση με υδρογόνο και ηλεκτροκίνητα οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), η οποία, απ’ ό,τι φαίνεται, κερδίζει έδαφος στον τομέα των βαρέων οχημάτων. Εξάλλου, τα πρόσφατα εγκαίνια του πρώτου πρατηρίου υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους, στις εγκαταστάσεις της AVIN, κάτι έχουν να μας πουν για το μέλλον, που δεν αποκλείεται τελικά να είναι «πολυενεργειακό», με οχήματα εφοδιασμένα με διαφορετικά συστήματα κίνησης να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο χώρο εκείνο και στις συνθήκες εκείνες που είναι πιο αποδοτικά. Αυτά σε ένα μέλλον που δεν είναι και τόσο μακριά όσο νομίζουμε. Υπάρχει όμως και το «εδώ και τώρα». Το σήμερα των απλών ανθρώπων, αλλά και το σήμερα των επιχειρήσεων, οι οποίες φαίνεται πως βρίσκονται πιο κοντά στη μηδενικών ρύπων κινητικότητα. Και αν ρωτήσετε γιατί, θα σας πούμε ότι το πρώτο στοιχείο είναι το πλήθος των προτάσεων στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών BEV (e-LCV - electric Light Commercial Vehicles) που παρουσιάζουμε στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας: από 45 μοντέλα e-LCV στην Ελλάδα το 2023, ανεβήκαμε στα 54 το 2024. Το δεύτερο στοιχείο που δείχνει πως «κάτι γίνεται» είναι η αύξηση των πωλήσεων e-LCV στη χώρα μας, η οποία έχει τη δική της αξία, έστω και αν μιλάμε για τους σχετικά μικρούς όγκους των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων. Μια αύξηση κατά 32% (όπως μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο ειδικού συνεργάτη μας) σε μια επαγγελματική αγορά που γνώρισε κάμψη κατά 2,7%. Είναι αλήθεια, βέβαια, πως όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη (για να μην πούμε σε ολόκληρη την υφήλιο) τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «πουλάνε» όταν υπάρχουν κίνητρα. Και η προηγούμενη χρονιά ήταν μια χρονιά που στη χώρα μας δόθηκαν πολύ δελεαστικές επιδοτήσεις για την αγορά καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων (έως 9.000 για ιδιώτες και έως 6.000 ευρώ για επιχειρήσεις). Αλλά, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, έρχεται η στιγμή που τα χρήματα τελειώνουν. Έτσι συνέβη και με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», λίγο πριν από την εκπνοή του 2024. Η ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για συνέχιση του προγράμματος επιδοτήσεων είναι αλήθεια ότι δημιούργησε ένα κλίμα αισιοδοξίας στον κόσμο του αυτοκινήτου. Όμως, καθώς το 23o τεύχος του Fleet Business όδευε προς το τυπογραφείο, δεν είχαν γίνει γνωστές άλλες λεπτομέρειες πέραν των 3.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο που θα προσφέρει το κράτος. Ανεξάρτητα όμως από το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο στο θέμα των κινήτρων, η σύγχρονη επιχείρηση έχει πολλούς λόγους να σκεφτεί τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση - και μάλιστα με BEV, εφόσον μιλάμε για στόλους LCV. Είναι το χαμηλότερο κόστος κίνησης, είναι το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, είναι η ευκολία οδήγησης, είναι και η φιλικότητα προς το περιβάλλον που θα συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός οικολογικού προφίλ - και μην ξεχνάμε ότι μπαίνουμε στην εποχή που κάθε επιχείρηση θα είναι υποχρεωμένη να κάνει τον δικό της απολογισμό, αποδεικνύοντας πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι η λειτουργία της… Νίκος Λουπάκης ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΆΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΆΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ACCOUNT MANAGEMENT TEAM ΑΓΑΘΗ ΖΟΡΜΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 23 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=