Fleet Business #23

uΤα περισσότερα logistics hubs (Ασπρόπυργος, Ρέντη, Μαγούλα) διαθέτουν ήδη ιδιωτικούς σταθμούς >22 kW για φορτηγάκια διανομής. uΟ Σύνδεσμος Εταιρειών Εφοδιαστικής (ΣEEL) εκτιμά πως ως το 2026 οι θέσεις φόρτισης Ε-LCV στην Αττική θα ξεπεράσουν τις 2 000, περιορίζοντας το άγχος αυτονομίας στις lastmile διαδρομές. 3Παροχές «Κινούμαι Ηλεκτρικά» uΠρόσφατα ανακοινώθηκε η ανανέωση του προγράμματος επιδότησης αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. uΟι εταιρείες που εντάσσονται αποκτούν επίσης προτεραιότητα σε green-fleet διαγωνισμούς δημοσίων φορέων (σημαντικό για courier & facility services). uΟι τάσεις δείχνουν ότι τα μικρότερα vanette θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν στην ηλεκτροκίνηση, καθώς οι πόλεις απαιτούν ευέλικτα οχήματα μηδενικών ρύπων για διανομή αγαθών. Οι μεγάλες εταιρείες courier, τα σούπερ μάρκετ και οι πάροχοι υπηρεσιών στρέφονται όλο και περισσότερο σε ηλεκτρικά vanette για αστικές διαδρομές. Παράλληλα, η είσοδος νέων παικτών (όπως οι Κινέζοι κατασκευαστές) αυξάνει τον ανταγωνισμό και προσφέρει πιο οικονομικές λύσεις, κάτι που φαίνεται να βρίσκει ανταπόκριση. Η εσωτερική «μάχη» των Stellantis μεταξύ Opel και Peugeot δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν στρατηγικές ανά αγορά – στην Ελλάδα το 2024 η Opel αναδείχθηκε πιο επιθετική στα ηλεκτρικά van. Κοιτώντας μπροστά, το γεγονός ότι σχεδόν 13% των συνολικών νέων επαγγελματικών οχημάτων το 2024 ήταν ηλεκτρικά van (1.297 από τα 9.872), δείχνει μια αγορά που μπαίνει σε φάση επιτάχυνσης. Καθώς πληθαίνουν τα μοντέλα και βελτιώνονται τεχνολογικά (αυτονομία, χρόνοι φόρτισης) -ενώ παράλληλα ενισχύεται το after-sales δίκτυο και επεκτείνεται το δίκτυο φόρτισης στην Αττική- η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί. Τα ηλεκτρικά van δεν είναι πια περιθωριακή επιλογή· αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο επαγγελματιών στόλου και η Ελλάδα ακολουθεί, αν δεν ξεπερνά, το ρυθμό υιοθέτησης της υπόλοιπης ΕΕ. Τα ηλεκτρικά van δεν είναι πια περιθωριακή επιλογή· αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο επαγγελματιών στόλου και η Ελλάδα ακολουθεί, αν δεν ξεπερνά, το ρυθμό υιοθέτησης της υπόλοιπης ΕΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ 2023 2024 ΜΕΤΑΒΟΛΉ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ Total Market LCV 10.144 100% 9.872 100% -2,70% Van-Vanette (V&V)* 7.139 70,40% 6.148 62,30% -13,9% V&V Electric** 979 13,70% 1.297 21,10% +32,50% V&V Diesel** 5.592 78,30% 4.475 72,80% -20,0% V&V Petrol** 431 6% 256 4% -40,6% V&V Hybrid** 133 1,90% 118 1,90% -11,3% * Αναφέρεται το μερίδιο επί του συνόλου των πωλήσεων LCV **Αναφέρεται το μερίδιο κάθε τύπου συστήματος κίνησης επί του συνόλου των πωλήσεων οχημάτων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Σημειώστε ότι το 2023 στην αγορά των επαγγελματικών ήταν διαθέσιμοι 45 τύποι πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το 2024 είχαμε 54 τύπους. ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ 2023 2024 ΜΕΤΑΒΟΛΉ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ Ηλεκτρικά Van* 453 46,30% 404 31,10% -10,8% OPEL VIVARO 149 33% 164 41% +10,1% PEUGEOT EXPERT 101 22% 12 3% -88,1% BYD ETP 3 55 12% 28 7% -49,1% FORD TRANSIT 51 11% 46 11% -9,8% CITROEN E JUMPY 40 9% 17 4% -57,5% SAIC MAXUS 30 7% 91 23% +203,3% Ηλεκτρικά Vanette* 526 53,70% 893 68,90% +69,8% PEUGEOT e PARTNER 392 75% 66 7% -83,2% OPEL e COMBO 59 11% 649 73% +1.000,0% NISSAN TOWNSTAR 27 5% 26 5% -3,7% VW ID BUZZ 15 3% 24 5% +60,0% Αναφέρονται οι συνολικές πωλήσεις κάθε κατηγορίας και το ποσοστό της επί του συνόλου των πωλήσεων ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων 29 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=