Fleet Business #23

ΣΥΝΟΛΙΚΈΣ ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΡΊΔΙΑ ΑΓΟΡΆΣ (2023-2024) Οι συνολικές ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών τύπου van/vanette μειώθηκαν από 7.139 μονάδες το 2023 σε 6.148 το 2024, σημειώνοντας πτώση περίπου 14%. Αυτή η πτώση εντάσσεται σε μια γενικότερη μείωση της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων: το σύνολο των νέων επαγγελματικών (όλων των κατηγοριών) ήταν 10.144 μονάδες το 2023 και 9.872 το 2024 (πτώση ~2,7%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο της κατηγορίας van/ vanette επί του συνόλου των επαγγελματικών να υποχωρήσει από ~70% το 2023 σε ~62% το 2024. Η μείωση αυτή υποδηλώνει ότι άλλες κατηγορίες (π.χ. αγροτικά pickup ή βαρέα φορτηγά) απέσπασαν μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας το 2024, καθώς οι πωλήσεις van περιορίστηκαν. Παρά το γενικότερο αυτό κλίμα, η ηλεκτροκίνηση στα van έκανε αποφασιστικά βήματα. Τα ηλεκτρικά επαγγελματικά van/vanette σημείωσαν 1.297 ταξινομήσεις το 2024 έναντι 979 το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση +32% σε ετήσια βάση. Έτσι, αν και συνολικά οι ταξινομήσεις van έπεσαν, οι ηλεκτρικές εκδόσεις τους κινούνται σε αντίθετη τροχιά, κερδίζοντας έδαφος. ΤΆΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ Συνολικά, η αγορά των ηλεκτρικών van στην Ελλάδα δείχνει να ωριμάζει γρήγορα. Η κυριαρχία του diesel παραμένει, αλλά φθίνει: το 2024 τα πετρελαιοκίνητα van/vanette είχαν ~72,8 % μερίδιο, από 78 % το 2023. Κάθε χρόνο αυτό το ποσοστό ροκανίζεται υπέρ των ηλεκτρικών, τα οποία πλέον αποτελούν πάνω από το 1/5 των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η βενζίνη διατηρεί έναν μικρό ρόλο (~4 % των vanette, κυρίως σε πολύ ελαφρά βαν, ποσοστό που μειώνεται), ενώ τα υβριδικά παραμένουν σχεδόν ανύπαρκτα στα ελαφρά επαγγελματικά (~2 %). Η δυναμική του εξηλεκτρισμού είναι εμφανής: παρά τη γενική πτώση των ταξινομήσεων, οι ηλεκτρικές εκδόσεις αυξάνονται, υποβοηθούμενες από εταιρικούς πελάτες που ανανεώνουν στόλους με «πράσινα» οχήματα, τις κρατικές επιδοτήσεις και το γεγονός ότι πολλά νέα μοντέλα προστίθενται στη γκάμα των κατασκευαστών που έχουν αντιπροσωπία στην Ελλάδα. Η προμήθεια μεγάλου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων από τον ΟΤΕ δείχνει ακριβώς τη δυναμική της αγοράς και το 2025. AFTERSALES & ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ - ΤΟ «ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΦΊΛΤΡΟ» ΕΠΙΤΥΧΊΑΣ 1Προτεραιότητα στο after-sales Οι Έλληνες επαγγελματίες δηλώνουν -σε έρευνες εισαγωγέων αλλά και στις πρόσφατες παρουσιάσεις μοντέλων- ότι το κρίσιμο κριτήριο αγοράς δεν είναι μόνο η τιμή κτήσης αλλά το εγγυημένο service, η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και ο χρόνος επισκευής. Όσοι κατασκευαστές έχουν ήδη στημένα συνεργεία Ε-LCV (π.χ. Stellantis/Citroen, Fiat, Peugeot, Mercedes-Benz, Maxus, FOTON) βλέπουν ισχυρότερο ενδιαφέρον, αντίθετα, νέοι παίκτες που υστερούν σε after-sales δίκτυο, δυσκολεύονται να κλείσουν στόλους. 2Υποδομές φόρτισης στην Αττική uΣήμερα λειτουργούν >950 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές AC/DC στο λεκανοπέδιο – εκ των οποίων ~120 ταχυφορτιστές DC. Άνοδος της ηλεκτροκίνησης παρά την υποχώρηση των πωλήσεων ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ - VAN Η ελληνική αγορά επαγγελματικών οχημάτων βίωσε μικρή κάμψη το 2024, όμως τα ηλεκτρικά van και vanette κινήθηκαν ανοδικά μέσα σε αυτό το κλίμα. Γράφει ο ΤΆΣΟΣ ΔΑΜΉΛΟΣ, Σύμβουλος Επιχειρήσεων Τα ηλεκτρικά van/vanette σημείωσαν 1.297 ταξινομήσεις το 2024 έναντι 979 το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση +32% σε ετήσια βάση 28 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=