ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 • # 23 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ Τα πλήρως ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΟΛΟΥ Ακρίβεια στις προμήθειες ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Η δημόσια φόρτιση στην Ευρωπ. Ένωση ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Πωλήσεις και ρύποι στην Ευρώπη
Η ηλεκτροκίνηση χτυπά την πόρτα των στόλων Το 2035, εάν δεν συμβεί κάτι συνταρακτικό, ικανό να διαταράξει την παγκόσμια οικονομία -και μαζί της την παγκόσμια ισορροπία- οι Ευρωπαίοι δεν θα μπορούν πλέον να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θεωρητικά, λοιπόν, η ηλεκτροκίνηση είναι… καταδικασμένη να πετύχει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Γιατί ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που δεν θα επικρατήσει το πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία (γνωστό ως BEV), είναι πολύ πιθανό να γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας η ηλεκτροκίνηση με υδρογόνο και ηλεκτροκίνητα οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), η οποία, απ’ ό,τι φαίνεται, κερδίζει έδαφος στον τομέα των βαρέων οχημάτων. Εξάλλου, τα πρόσφατα εγκαίνια του πρώτου πρατηρίου υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους, στις εγκαταστάσεις της AVIN, κάτι έχουν να μας πουν για το μέλλον, που δεν αποκλείεται τελικά να είναι «πολυενεργειακό», με οχήματα εφοδιασμένα με διαφορετικά συστήματα κίνησης να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο χώρο εκείνο και στις συνθήκες εκείνες που είναι πιο αποδοτικά. Αυτά σε ένα μέλλον που δεν είναι και τόσο μακριά όσο νομίζουμε. Υπάρχει όμως και το «εδώ και τώρα». Το σήμερα των απλών ανθρώπων, αλλά και το σήμερα των επιχειρήσεων, οι οποίες φαίνεται πως βρίσκονται πιο κοντά στη μηδενικών ρύπων κινητικότητα. Και αν ρωτήσετε γιατί, θα σας πούμε ότι το πρώτο στοιχείο είναι το πλήθος των προτάσεων στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών BEV (e-LCV - electric Light Commercial Vehicles) που παρουσιάζουμε στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας: από 45 μοντέλα e-LCV στην Ελλάδα το 2023, ανεβήκαμε στα 54 το 2024. Το δεύτερο στοιχείο που δείχνει πως «κάτι γίνεται» είναι η αύξηση των πωλήσεων e-LCV στη χώρα μας, η οποία έχει τη δική της αξία, έστω και αν μιλάμε για τους σχετικά μικρούς όγκους των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων. Μια αύξηση κατά 32% (όπως μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο ειδικού συνεργάτη μας) σε μια επαγγελματική αγορά που γνώρισε κάμψη κατά 2,7%. Είναι αλήθεια, βέβαια, πως όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη (για να μην πούμε σε ολόκληρη την υφήλιο) τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «πουλάνε» όταν υπάρχουν κίνητρα. Και η προηγούμενη χρονιά ήταν μια χρονιά που στη χώρα μας δόθηκαν πολύ δελεαστικές επιδοτήσεις για την αγορά καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων (έως 9.000 για ιδιώτες και έως 6.000 ευρώ για επιχειρήσεις). Αλλά, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, έρχεται η στιγμή που τα χρήματα τελειώνουν. Έτσι συνέβη και με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», λίγο πριν από την εκπνοή του 2024. Η ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για συνέχιση του προγράμματος επιδοτήσεων είναι αλήθεια ότι δημιούργησε ένα κλίμα αισιοδοξίας στον κόσμο του αυτοκινήτου. Όμως, καθώς το 23o τεύχος του Fleet Business όδευε προς το τυπογραφείο, δεν είχαν γίνει γνωστές άλλες λεπτομέρειες πέραν των 3.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο που θα προσφέρει το κράτος. Ανεξάρτητα όμως από το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο στο θέμα των κινήτρων, η σύγχρονη επιχείρηση έχει πολλούς λόγους να σκεφτεί τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση - και μάλιστα με BEV, εφόσον μιλάμε για στόλους LCV. Είναι το χαμηλότερο κόστος κίνησης, είναι το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, είναι η ευκολία οδήγησης, είναι και η φιλικότητα προς το περιβάλλον που θα συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός οικολογικού προφίλ - και μην ξεχνάμε ότι μπαίνουμε στην εποχή που κάθε επιχείρηση θα είναι υποχρεωμένη να κάνει τον δικό της απολογισμό, αποδεικνύοντας πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι η λειτουργία της… Νίκος Λουπάκης ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΆΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΆΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ACCOUNT MANAGEMENT TEAM ΑΓΑΘΗ ΖΟΡΜΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 23 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
FLEET BUSINESS MARKET Τα νέα της αγοράς σε Ελλάδα και εξωτερικό..................8 REMARKETING EV Ο χρόνος απόκρισης και τα πιστοποιητικά μετράνε.........12 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Volvo Cars Hellas.................................13 ΜΕΓΑΛΟ AΦΙΕΡΩΜΑ: E-LCVS Τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της ελληνικής αγοράς.......................14 Ο ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ Ο Ben Varey και η προσέγγιση βήμα-βήμα...............26 ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Αύξηση πωλήσεων των πλήρως ηλεκτρικών Van στην Ελλάδα το 2024........................28 Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Πώς θα σχεδιαστούν σωστά οι εθνικές στρατηγικές;................... 30 ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Η Κίνα πρωτοπορεί στην κούρσα της τεχνολογίας......36 ΑΚΡΊΒΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΜΉΘΕΙΕΣ Προληπτικές στρατηγικές για τους στόλους.................................38 ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Ο ρόλος των μεγάλων αποκλίσεων στις τιμές μίσθωσης....................................42 LEASING & OEMS Οι καινούργιοι κατασκευαστές στην Ευρώπη αναζητούν συνεργάτες................... 44 ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ Η εξέλιξη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και οι επιπτώσεις στη δουλειά των fleet managers ........ 46 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Πωλήσεις και εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων και Van το 2024. Έπιασαν τους στόχους τους οι κατασκευαστές;...................52 GLOBAL EV OUTLOOK 2025 Πώς προχωρεί η ηλεκτροκίνηση σε όλον τον κόσμο............................ 60 4 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 INDEX
Φωλιασµένο στο ασύγκριτα γοητευτικό και συνάµα άγριο τοπίο της Μέσα Μάνης, το Bassa Maina είναι ένα boutique exclusive καταφύγιο για µια αξεπέραστη εµπειρία διαµονής. Aµφιθεατρικά χτισµένο στην απόκρηµνη ακτογραµµή, εντυπωσιάζει µε την αρχιτεκτονική του, την εκλεπτυσµένη του αισθητική και τη µοναδική θέα στον θαλασσινό ορίζοντα. Ευρύχωρες πετρόχτιστες βίλλες και σουίτες µε θέα στο ηλιοβασίλεµα, µε ιδιωτικές αυλές και εξωτερικά ιδιωτικά jacuzzi, δηµιουργούν ένα ξεχωριστό περιβάλλον χαλάρωσης ενώ η εξαιρετική γαστρονοµία συµπληρώνει όλες τις αισθήσεις. METICULOUSLY DESIGNED SERVICES SUPERB SEAVIEW LOCATION 0030 2733 440910 info@bassamaina.com www.bassamaina.com LUXURY HOLIDAY DESTINATION 0030 697 1577917 Ανάλαφρη πολυτέλεια και απόλυτη ιδιωτικότητα, στη καρδιά της Μάνης
ΑΚΟΎΓΕΤΑΙ πολύ καλό για να είναι αληθινό. Κι όμως, τώρα μπορείς να έχεις το αυτοκίνητο που θέλεις, όπου το θέλεις και για όσο το θέλεις, χωρίς προκαταβολή ή χρονικές δεσμεύσεις, διατηρώντας τη δυνατότητα αλλαγής ή και αγοράς του ανά πάσα στιγμή! Η FlexCar είναι η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε την αυθεντική έννοια της ευέλικτης μίσθωσης οχημάτων (flexible leasing) στην ελληνική αγορά το 2018, υιοθετώντας το μοντέλο Car-as-a-Service. Με το καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας της, απλοποιεί τη διαδικασία απόκτησης και χρήσης ενός επιβατικού αυτοκινήτου, ενός δικύκλου, ή ακόμα και ενός επαγγελματικού οχήματος, προσφέροντας τα πλεονεκτήματα του παραδοσιακού leasing, αλλά με μια σημαντική διαφορά: την απόλυτη ευελιξία. ΈΝΑ ΜΊΣΘΩΜΑ ΚΙ ΈΦΥΓΕΣ! Με τη FlexCar μπορείς σήμερα να φύγεις με το αυτοκίνητο που επιθυμείς και να το αλλάξεις αύριο, αν αλλάξουν οι ανάγκες σου. Απλά επιλέγεις το αυτοκίνητο που σε καλύπτει και η έμπειρη ομάδα της εταιρείας αναλαμβάνει τα πάντα για σένα, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο leasing, με όλα τα έξοδα καλυμμένα και το κλειδί στα χέρια σου άμεσα, χωρίς καμιά ταλαιπωρία! FlexCar: Tο αυτοκίνητο που θες, για όσο το θες ΕΥΕΛΙΚΤΟ LEASING Το ευέλικτο leasing είναι εδώ από την εταιρεία που καινοτομεί στην αυτοκίνηση, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η FlexCar ανοίγει νέους δρόμους, προσφέροντας ασυναγώνιστες δυνατότητες προσαρμογής στην κατοχή και χρήση του αυτοκινήτου, με βάση τις προσωπικές ανάγκες κάθε πελάτη. Γιατί για τη FlexCar, κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός. 6 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
ADVERTORIAL ΕΣΎ ΑΠΛΏΣ ΒΆΖΕΙΣ ΤΟ ΚΑΎΣΙΜΟ ΚΑΙ Η FLEXCAR ΠΡΟΣΦΈΡΕΙ: uΔωρεάν αναβάθμιση οχήματος στους 14 μήνες ή uΕπιστροφή του FlexDeposit στους 28 μήνες uΝέες μειωμένες χρεώσεις και extra χιλιόμετρα το μήνα uΣυντήρηση και μικτή ασφάλεια ΟΙ ΒΑΣΙΚΈΣ ΠΑΡΟΧΈΣ: uΧωρίς γραφειοκρατία και προκαταβολές: Απλοποιημένη διαδικασία απόκτησης οχήματος. Ένα μίσθωμα κι έφυγες με το όχημα των ονείρων σου χωρίς προκαταβολές και κρυφές χρεώσεις! uΚαμιά χρονική δέσμευση: Οδηγείς το όχημα όσο επιθυμείς και μπορείς να το επιστρέψεις, να το αλλάξεις ή να το αγοράσεις οποιαδήποτε στιγμή. uAll-inclusive υπηρεσία: Ένα σταθερό μηνιαίο μίσθωμα καλύπτει ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση, επισκευές και συνολική φροντίδα οχήματος, εξαιρουμένων των καυσίμων. uΤαχύτητα, ευκολία και ποιότητα εξυπηρέτησης: Άμεση παράδοση οχήματος και κάλυψη αναγκών χωρίς καθυστερήσεις. Ο κάθε πελάτης απολαμβάνει μια μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης, έχοντας τον προσωπικό του σύμβουλο για κάθε ζήτημα ή απορία που μπορεί να προκύψει. Εάν, για παράδειγμα, αλλάξουν οι ανάγκες σου και χρειάζεσαι μεγαλύτερο όχημα, αν θέλεις πληροφορίες για τις δυνατότητες και τα προνόμια της υπηρεσίας ή αν προκύψει κάποιο ζήτημα με το όχημα, ο προσωπικός σου σύμβουλος είναι πάντα διαθέσιμος για να σου προσφέρει άμεση και αποτελεσματική υποστήριξη. ΑΠΌΛΥΤΗ ΕΥΕΛΙΞΊΑ Αξίζει να σημειωθεί ότι στη FlexCar μπορείς να βρεις τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς, για να διαλέξεις αυτό που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες σου. Στις αμέτρητες επιλογές που προσφέρει η εταιρεία περιλαμβάνονται επιβατικά οχήματα όλων των τύπων, ελαφρά επαγγελματικά σε διάφορες εκδόσεις και με διαφορετικά συστήματα κίνησης, καθώς και ένας μεγάλος αριθμός δικύκλων, από μικρά σκούτερ αστικής μετακίνησης έως adventure μοτοσυκλέτες. Η ευρεία γκάμα της FlexCar προσφέρει απόλυτη ευελιξία και στην επιλογή οχήματος. Παράλληλα, η βιώσιμη κινητικότητα βρίσκεται στο επίκεντρο της εταιρείας, αφού εμπλουτίζει συνεχώς το στόλο της, με έμφαση σε οχήματα που μας βοηθούν να διατηρήσουμε ένα υγιές πράσινο περιβάλλον. Παρουσία στην Ελλάδα - Ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο Η FlexCar μπήκε στο χώρο της αυτοκίνησης το 2018, με όραμα να προσφέρει την καλύτερη και πιο προσιτή λύση μίσθωσης αυτοκινήτων. Απασχολεί σήμερα περισσότερους από 300 υπαλλήλους και διαθέτει στόλο άνω των 12.000 οχημάτων, με δραστηριότητα σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία και Μεξικό, ενώ παράλληλα σχεδιάζει την επέκτασή της σε νέες διεθνείς αγορές. Η ανάπτυξή της υποστηρίζεται από κορυφαίους θεσμικούς επενδυτές, όπως DataPoint Capital, Fasanara Capital, VentureFriends, Seaya Ventures, Uni.Fund, Frontline Ventures κ.ά. Η FlexCar είναι η εταιρεία leasing με το μεγαλύτερο funding στην ελληνική αγορά και τα κεφάλαια που έχει αντλήσει αξιοποιούνται για την επέκταση του στόλου της, την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στις υπηρεσίες της. 7 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
Ο Όμιλος Συγγελίδη, σε στρατηγική συνεργασία με τον διεθνή Όμιλο Stellantis, συνεχίζει δυναμικά την επένδυσή του στην εδραίωση και ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου Eurorepar Car Service στην ελληνική αγορά. Με περισσότερα από 40 συνεργαζόμενα ανεξάρτητα συνεργεία, το δίκτυο προσφέρει πανελλαδική κάλυψη σε ιδιοκτήτες οχημάτων ηλικίας πέντε ετών και άνω και παρέχει αξιόπιστες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στον τομέα της συντήρησης και επισκευής. Το Eurorepar Car Service αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρισμένο δίκτυο ανεξάρτητων συνεργείων, με παρουσία σε χιλιάδες σημεία παγκοσμίως. Europcar: Νέος CEO ο Sebastian Birkel Ο Sebastian Birkel είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Europcar, έχοντας προηγουμένως ηγηθεί της επιχειρησιακής ανάπτυξης και αναδιοργάνωσης της δραστηριότητας της Sixt στη Βόρεια Αμερική. Διαδέχεται τον Olivier Baldassari, ο οποίος παραμένει στη θέση του Chief Operating Officer (COO) του Europcar Mobility Group. Ο Birkel ανέλαβε τα καθήκοντά του ως CEO της Europcar την 1η Μαΐου, φέρνοντας μαζί του πολυετή πείρα στην επιχειρηματική ανάπτυξη. Ξεκίνησε την καριέρα του το 2007 στη Roland Berger, παρέχοντας στρατηγική υποστήριξη σε επιχειρήσεις υπό αναδιάρθρωση. Stellantis: Ο Antonio Filosa νέος CEO Η Stellantis N.V. ανακοίνωσε στα τέλη Μαΐου ότι το Διοικητικό της Συμβούλιο επέλεξε ομόφωνα τον Antonio Filosa ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο, κατόπιν ενδελεχούς διαδικασίας αναζήτησης εσωτερικών και εξωτερικών υποψηφίων, την οποία ανέλαβε Ειδική Επιτροπή του Συμβουλίου, υπό την προεδρία του εκτελεστικού προέδρου John Elkann. Όπως σημειώνεται, το Συμβούλιο επέλεξε τον Filosa για τη θέση αυτή βάσει της αποδεδειγμένης επιτυχίας του πάνω από 25 χρόνια στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, του εύρους και της πολυπλοκότητας της διεθνούς εμπειρίας του, της απαράμιλλης γνώσης του για την εταιρεία και των αναγνωρισμένων ηγετικών του ικανοτήτων. Eurorepar: 40+ συνεργεία πανελλαδικά Επανεκκίνηση για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» Νέα ώθηση στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να δώσει -παρά τη σημαντικά μειωμένη βασική επιδότηση- η απόφαση του Yπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για συνέχιση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά - γ’ κύκλος». Σημειώστε ότι η έναρξη υποβολής νέων αιτήσεων θα ανακοινωθεί με Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του Yπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Γεγονός είναι ότι η νέα φάση του προγράμματος διαφοροποιείται σημαντικά από την μέχρι πρότινος ισχύουσα, καθώς εστιάζει στην ενίσχυση περισσότερων δικαιούχων. Έτσι, η βασική επιδότηση ορίζεται στα 3.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ φτάνει τα 4.500 ευρώ εφόσον συνδυάζεται με απόσυρση παλιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου. Επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα λαμβάνουν επίσης επιδότηση 3.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ στις περιπτώσεις που έχουν έδρα σε νησί, η επιδότηση αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ. Υποστηρίζεται και η αγορά οχημάτων επίδειξης (test drive) για αντιπροσωπίες. Επίσης, το πρόγραμμα καλύπτει: uΗλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και τετράτροχα κατηγορίας L με επιδότηση από 700 έως 1.500 ευρώ. uΗλεκτρικά ποδήλατα με επιδότηση έως 500 ευρώ. uΗλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια. Changan: Στην Ελλάδα μέσω της Autohellas Την έναρξη συνεργασίας του με την Changan ανακοίνωσε ο Όμιλος Autohellas. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στην Κίνα. H συνεργασία θα σημάνει την εισαγωγή και προώθηση των προηγμένων μοντέλων της Changan στην χώρα μας, αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς, με το λανσάρισμα των δύο πρώτων διαθέσιμων, πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων για την ευρωπαϊκή αγορά, του DSUV Deepal S07 και του C-SUV Deepal S05. Ακολουθώντας τη στρατηγική εισόδου στην ευρωπαϊκή αγορά, μέσα από την προσέγγιση «Ιn Europe, For Europe», η Cηανgan σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία της σε 10 ευρωπαϊκές χώρες έως το τέλος του 2025 και να δημιουργήσει ένα δίκτυο με περισσότερους από 1.000 αντιπροσώπους έως το τέλος του 2030. 8 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
Βιώσιμη ανάπτυξη και οδική ασφάλεια Η Ολυμπία Οδός υποδέχθηκε πρόσφατα δημοσιογράφους της αυτοκίνησης, με αφορμή τη δράση Open Tour 2025, προκειμένου να «ανακαλύψουν» τις υποδομές, τους ανθρώπους αλλά και τα καινοτόμα τεχνολογικά συστήματα, που «κρύβονται» πίσω από τη λειτουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και εξασφαλίζουν μια ξεχωριστή και ασφαλή ταξιδιωτική εμπειρία στους δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες που επιλέγουν την Ολυμπία Οδό για τη μετακίνησή τους. Σημαντικές δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης και προηγμένης οδικής ασφάλειας της Ολυμπίας Οδού παρουσιάστηκαν και στη διάρκεια της διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο. BYD: Στην Κύπρο από τον Όμιλο Σφακιανάκη Ο Όμιλος Σφακιανάκη, μέσω του Alpan Group, ανακοίνωσε την έναρξη της στρατηγικής συνεργασίας με την BYD, παγκόσμιο ηγέτη στην κατασκευή οχημάτων Νέας Ενέργειας, φέρνοντας στην κυπριακή αγορά μια νέα εποχή καινοτομίας, βιωσιμότητας και ηλεκτροκίνησης. Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην πλήρως ανακαινισμένη Πλατεία του Παλαιού ΓΣΠ, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο κυπριακό κοινό τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα της BYD, τα οποία θα διανέμονται αποκλειστικά από το Alpan Group. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Σφακιανάκη και του Alpan Group, Σταύρος Π. Τάκη, παρουσίασε τη στρατηγική του ομίλου και το όραμα της επόμενης ημέρας, σηματοδοτώντας το νέο κεφάλαιο μιας μακροχρόνιας και δυναμικής πορείας του Alpan Group στην Κύπρο. Geely: Ντεμπούτο στην εγχώρια αγορά Η είσοδος της Geely στην ελληνική αγορά είναι γεγονός. Το πρώτο μοντέλο που θα «τρέξει» είναι το Geely EX5, ένα προηγμένο και πλήρως ηλεκτρικό SUV κατηγορίας C, σχεδιασμένο για να προσφέρει κορυφαία εμπειρία οδήγησης. Το Geely EX5 βασίζεται στην καινοτόμο πλατφόρμα GEA (Global Intelligent New Energy Vehicle Architecture) και εξοπλίζεται με την πρωτοποριακή μπαταρία Short Blade LFP, η οποία έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει διάρκεια ζωής έως και 1.000.000 χιλιόμετρα. Επιπλέον, το EX5 ενσωματώνει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), προσφέροντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και τεχνολογικής συνδεσιμότητας. Η άφιξη της Geely σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. AVIN: Το πρώτο πρατήριο υδρογόνου Υπό το εμπορικό σήμα της Avin εγκαινιάστηκε ο πρώτος εμπορικός σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο στους Αγίους Θεοδώρους. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό είναι το πρώτο δημόσια προσβάσιμο πρατήριο υδρογόνου που κατασκευάζεται στην Ελλάδα και από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι επίσης το πρώτο που υλοποιείται στην Ευρώπη με συγχρηματοδότηση (κατά 50%) από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) - Transport, ανοίγει δε το δρόμο για την εμπορική διάθεση πράσινων καυσίμων στη χώρα. Ο σταθμός επιτρέπει την τροφοδοσία οχημάτων ελαφρού και βαρέος τύπου με υδρογόνο. Η Coral Gas ανέλαβε την προμήθεια από το εξωτερικό του πράσινου υδρογόνου. Στο μέλλον το υδρογόνο θα προέρχεται από εγκατάσταση που κατασκευάζει η Motor Oil στο διυλιστήριο. Επίσης, η bfs, κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου, ανέλαβε την κατασκευή και επίβλεψη της δοκιμαστικής λειτουργίας του πρατηρίου. Toyota Hellas: Νέο κεφάλαιο στην επικοινωνία Το γεγονός ότι η Toyota είναι πλέον σταθερά -και με διαφορά- πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία αυτοκινήτων στη χώρα μας, δεν εμπόδισε την ελληνική αντιπροσωπία να ξεκινήσει μια αναβάθμιση της επικοινωνίας και της σχέσης της με τον ειδικό Τύπο, εγκαινιάζοντας τα “Toyota Multipath Talks” -μικρές συναντήσεις/παρουσιάσεις που αγγίζουν ένα πλήθος θεμάτων, φτάνοντας μέχρι την εξυπηρέτηση μετά την πώληση και το service- στοιχεία για τα οποία φημίζεται το δίκτυο της Toyota Hellas. 9 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
Ο Jan Ptacek αντιπρόεδρος LCV Renault Από την 1η Ιουλίου, ο Jan Ptacek, νυν διευθύνων σύμβουλος του Renault Group Τουρκίας, αναλαμβάνει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Μάρκας Renault και αντιπρόεδρος της Μονάδας Επαγγελματικών Οχημάτων (LCV) της Renault, αναφερόμενος απευθείας στον Fabrice Cambolive, διευθύνοντα σύμβουλο της Μάρκας Renault - παράλληλα, διορίζεται πρόεδρος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Flexis. Ο νέος του ρόλος περιλαμβάνει την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας του τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Renault, με στόχο την ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης της μάρκας σε βασικές αγορές και κατηγορίες. Freenow: Επικεφαλής marketing o Tony Fletcher Η Freenow ανακοίνωσε την ανάληψη καθηκόντων από τον Tony Fletcher ως Global Marketing Director. Στον νέο του ρόλο, θα κατευθύνει στρατηγικά τις κεντρικές και τοπικές ομάδες marketing, υλοποιώντας στοχευμένες καμπάνιες για τη σύνδεση του brand με το κοινό της εφαρμογής σε περισσότερες από 150 πόλεις στην Ευρώπη. Ο Tony Fletcher διαθέτει πάνω από 20 χρόνια πείρας στο consumer marketing και το branding, έχοντας δραστηριοποιηθεί σε 40 αγορές παγκοσμίως και σε διάφορους κλάδους όπως η τεχνολογία, το λιανεμπόριο, τα καταναλωτικά αγαθά και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Leasing ηλεκτρικών: Οικονομική η Ελλάδα Η Ayvens δημοσίευσε τη φετινή ανάλυση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), μιας ολοκληρωμένης μελέτης που αναλύει το συνολικό κόστος χρήσης (Total Cost of Ownership - TCO) αυτοκινήτων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες. Η ανάλυση για το 2025 αναδεικνύει την Ελλάδα μία από τις πιο οικονομικές χώρες στην Ευρώπη για μίσθωση και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV), ενισχύοντας τη θέση της στην αναπτυσσόμενη ευρωπαϊκή αγορά της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με το Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου, στην ελληνική αγορά το μέσο μηνιαίο κόστος leasing αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα 815 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά οχήματα το συνολικό κόστος χρήσης είναι σημαντικά χαμηλότερο, στα 751 ευρώ μηνιαίως. Ecoshift από την Π. Πετρόπουλος Μία νέα φιλόδοξη επιχειρηματική προσπάθεια υπό τη σκέπη του Ομίλου Π. Πετρόπουλος, παίρνει σάρκα και οστά με ολιστική προσέγγιση της αστικής μικροκινητικότητας, των μπαταριών δεύτερου κύκλου ζωής, της αποθήκευσης ενέργειας και της ανακύκλωσης. Η Ecoshift είναι μία 100% ελληνική εταιρεία με εξειδικευμένο προσωπικό, που σχεδιάζει και κατασκευάζει ήδη στην Αθήνα ένα ηλεκτρικό δίκυκλο, το noos, καθώς και συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας για οικιακή και άλλη χρήση. Όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής της, Μιχάλης Οικονομάκης, το project έφθασε στη φάση της υλοποίησης έπειτα από τριετή προετοιμασία με πολλές δυσκολίες. Χρηματοδοτήθηκε κατά 80% από το Ταμείο Ανάκαμψης και κατά 20% από ίδια κεφάλαια. Μοτοδυναμική - Toyota Ελλάς: Επέκταση συνεργασίας Ο Όμιλος Μοτοδυναμική, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας Autodirect, ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασίας του με την Toyota Ελλάς, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Από τις 2 Ιουνίου 2025, η Autodirect, 100% θυγατρική του ομίλου, έχει αναλάβει το ρόλο Εξουσιοδοτημένου Εμπόρου Toyota και στο Νομό Κυκλάδων, με κάθετη μονάδα στη Σύρο, στη θέση Λειβάδια - Κουρούπι (περιοχή Μάννα). Η εγκατάσταση θα προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες πώλησης και after sales για οχήματα Toyota, με στόχο την άμεση, ποιοτική και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών της περιοχής. 10 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
ADVERTORIAL Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΉ ΟΔΉΓΗΣΗ είναι ο πιο σύγχρονος και βιώσιμος τρόπος μετακίνησης. Ιδιαίτερα στην πόλη έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και στο θόρυβο, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής. Και η επιλογή ενός plugin υβριδικού Volvo είναι ο τρόπος να κινείται κανείς ηλεκτρικά κάθε μέρα, χωρίς απαραίτητα να έχει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η κορυφαία πρόταση σε αυτήν τη σειρά των Volvo «PHEV» είναι το νέο XC90. Χάρη σε μια σειρά από σχεδιαστικές και άλλες αναβαθμίσεις, το μεγάλο plug-in υβριδικό SUV της Volvo είναι καλύτερο από ποτέ. Οι παρεμβάσεις στην εξωτερική του εμφάνιση δημιουργούν ένα απόλυτα σύγχρονο look, συνδέοντάς το και με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας. Ξεχωρίζει η κομψή νέα μάσκα, με τις χρωμιωμένες γραμμές που συνθέτουν ένα όμορφο διαγώνιο μοτίβο. Στο ευρύχωρο επταθέσιο εσωτερικό, τις εντυπώσεις κλέβει η πιο μεγάλη και ευκρινής ανεξάρτητη κεντρική οθόνη των 11,2 ιντσών, με νέο σύστημα infotainment. Είναι απευθείας «δάνειο» από τα EX90 και EX30, προσφέροντας βελτιωμένο περιβάλλον χρήστη και πιο εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες που χρειάζεται ο οδηγός, ώστε να παραμένει συγκεντρωμένος στον δρόμο. Η ατμόσφαιρα σκανδιναβικής πολυτελείας εντείνεται από τον βελτιωμένο φωτισμό, το επανασχεδιασμένο ταμπλό και τις κορυφαίες επιλογές υλικών. Οι αεραγωγοί είναι νέοι, ενώ η πρακτικότητα έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω, με αναδιάταξη του χώρου αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα και νέα θέση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνων πιο εύκολα προσβάσιμη. Η καμπίνα του μεγάλου SUV της Volvo είναι ένα γαλήνιο σαλόνι σε τροχούς, ιδίως όταν το αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Και το XC90 έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί ως αποκλειστικά ηλεκτρικό την περισσότερη ώρα και για τις περισσότερες συνηθισμένες μετακινήσεις «εντός των τειχών»: στην πόλη, η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και τα 87 km (τιμή κατά WLTP). Βεβαίως, ως «ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό πλάνο», το XC90 προσφέρει στο χρήστη του μεγάλο εύρος δυνατοτήτων: η συνολική αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 800 km και η συνολική ισχύς των 455 ίππων προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις, ενώ η κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD) διευκολύνει την πρόσβαση με ασφάλεια σε δύσβατα σημεία. Το αναβαθμισμένο XC90 εδραιώνει τη θέση του στην κορυφή της κατηγορίας του, προτείνοντας ένα ασυναγώνιστο πακέτο, που παρέχει ευελιξία, ασφάλεια στο μέγιστο και premium ποιότητα. Η επιλογή του είναι άκρως δελεαστική και για εταιρική χρήση, με προνόμια όπως ο πολύ χαμηλός φόρος για παροχή σε είδος σε περίπτωση μίσθωσης, η έκπτωση του μισθώματος από τα ακαθάριστα έσοδα με προσαύξηση 50% και ο αυξημένος κατά 50% συντελεστής φορολογικής απόσβεσης. ΝΕΟ VOLVO XC90 Απλώς ασυναγώνιστο 11 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΌ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ είναι πλέον η κύρια έκθεση του εμπόρου, δήλωσε ο Ajay Bhatia (στη φωτογραφία), διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Mobile.de και ένας από τους βασικούς ομιλητές της εκδήλωσης, που διοργανώθηκε από την Automotive-online.nl. Σύμφωνα με δεδομένα του Mobile.de, το 75% των καταναλωτών αγοράζουν το όχημά τους από τον έμπορο που απαντά πρώτος. Ωστόσο, ο τρέχων μέσος χρόνος απόκρισης είναι ακόμα 2,5 φορές πιο αργός από ό,τι περιμένουν οι πελάτες. Αυτό αναδεικνύει ένα κρίσιμο σημείο: χωρίς μια γρήγορη απάντηση, μια πώληση μπορεί να χαθεί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μεταχειρισμένα EV, όπου οι καταναλωτές συνήθως ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερο χρόνο ψάχνοντας για το σωστό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με τις αναζητήσεις για μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτή η διαφορά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άγνοια των καταναλωτών σχετικά με τα EV, και την ανάγκη τους για επιβεβαίωση. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΌ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ Ένα ξεχωριστό στατιστικό στοιχείο: οι καταχωρίσεις για EV που περιλαμβάνουν πιστοποιητικό μπαταρίας λαμβάνουν έως και 20% περισσότερα κλικ. Αυτό δείχνει πόσο κρίσιμη είναι η σαφής ενημέρωση για την κατάσταση της μπαταρίας για τους καταναλωτές. Ο Bhatia επεσήμανε ότι αυτού του είδους η διαφάνεια συχνά παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόφαση αγοράς. ΠΟΙΌΤΗΤΑ ΈΝΑΝΤΙ ΤΟΠΟΘΕΣΊΑΣ Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων γίνεται ολοένα και πιο διεθνής. Οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν με βάση την ποιότητα του οχήματος παρά τη γεωγραφική εγγύτητα. Στην πραγματικότητα, το 75% των ανθρώπων που αναζητούν αυτοκίνητο στο διαδίκτυο δεν ορίζουν μέγιστη απόσταση στα ερωτήματά τους. Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής για οχήματα με τιμή άνω των 50.000 ευρώ και για επαγγελματικά φορτηγά, όπου οι διασυνοριακές συναλλαγές είναι πλέον συνηθισμένες. ΑΠΌ ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΎΘΗΣΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΠΡΌΚΛΗΣΗ Η ψηφιακή ενσωμάτωση είναι απαραίτητη, αλλά σύμφωνα με πολλούς ομιλητές, η πραγματική αδυναμία βρίσκεται στη διαδικασία παρακολούθησης - τη μετατροπή των διαδικτυακών δυνητικών πελατών σε φυσικές πωλήσεις. Ενώ πολλοί οργανισμοί υιοθετούν την προσέγγιση «γνώρισε τον πελάτη σου» στη θεωρία, η πρακτική εφαρμογή συχνά υστερεί. Έμποροι που επιτυγχάνουν σε αυτόν τον τομέα, όπως η Stern (μέρος του Hedin Group), θέτουν ένα σημείο αναφοράς για τον ευρύτερο κλάδο. Εμπιστοσύνη στην ταχύτητα και τα πιστοποιητικά REMARKETING EV Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) απευθείας σε ιδιώτες καταναλωτές αυξάνονται, αλλά η επαναπώληση (remarketing) από επιχειρήσεις προς καταναλωτές (B2C) απαιτεί διαφορετική προσέγγιση, σε σχέση με το παραδοσιακό εμπόριο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Κατά τη διάρκεια του «Εθνικού Συνεδρίου Αυτοκινήτου» στην Ολλανδία, στις 5 Ιουνίου, στο Nieuwegein, έγινε σαφές ότι το επιτυχημένο remarketing εξαρτάται από την ταχύτητα, τη διαφάνεια και τη συνεπή ψηφιακή δέσμευση των πελατών. ● Πηγή: Fleet Europe Ο Ajay Bhatia κατά τη διάρκεια του Εθνικού Συνεδρίου Αυτοκινήτου 2025 στην Ολλανδία. (Φωτογράφος Marcel Cazemier) Oι καταχωρίσεις για EV που περιλαμβάνουν πιστοποιητικό μπαταρίας λαμβάνουν έως και 20% περισσότερα κλικ 12 #23 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
Δώστε μας μια σύντομη εικόνα της εταιρείας σας: Σε ποιο κοινό στοχεύετε; Η Volvo Cars «τρέχει» τον πιο φιλόδοξο ίσως μετασχηματισμό αυτήν τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υλοποιεί τη μετάβαση στην αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με ένα πλήρες portfolio ηλεκτροκίνητων μοντέλων, έχοντας δεσμευτεί για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040. Στόχος είναι να βρίσκεται στην πρωτοπορία της premium ηλεκτροκίνησης. Η Volvo απευθύνεται στον προοδευτικό premium πελάτη που νοιάζεται για την ασφάλεια και την προστασία των αγαπημένων του προσώπων, όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και στον κόσμο που ζουν. Ο πελάτης μας είναι απαιτητικός και μπορεί να διακρίνει την ποιότητα, τη φροντίδα και την καινοτομία που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα Volvo. Ποια θεωρείτε πως είναι τα βασικά στοιχεία που διαφοροποιούν την εταιρεία σας από τον ανταγωνισμό; Είμαστε μια σουηδική μάρκα. Φέρουμε στο DNA μας τη σουηδική κουλτούρα, και αυτό αντανακλάται σε ό,τι κάνουμε. Ανέκαθεν, κάθε νέο μοντέλο μας κάνει τομές στην ασφάλεια. Θέλουμε να μηδενίσουμε τα σοβαρά ατυχήματα - όχι μόνο για τους επιβάτες των αυτοκινήτων μας, αλλά για όλους τους χρήστες του δρόμου. Για να το πετύχουμε, μοιραζόμαστε την πολύτιμη γνώση μας με όλους, όπως κάναμε το 1959 με τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων - και αυτό είναι βαθιά σουηδικό! Ταυτόχρονα, είμαστε καθολικά προσανατολισμένοι στη μείωση των επιπτώσεών μας στο περιβάλλον, έχοντας το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των premium παραδοσιακών κατασκευαστών. Ποιο είναι το βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας της Volvo; Είμαστε ανθρωποκεντρική μάρκα. Η φιλοσοφία μας συνοψίζεται στα: uFor Life: να δίνουμε στους ανθρώπους την ελευθερία να κινούνται με έναν προσωπικό, βιώσιμο και ασφαλή τρόπο. uProtecting Lives: προστατεύουμε τη ζωή των επιβατών και των άλλων χρηστών του δρόμου. uProtecting Life: προστατεύουμε τη ζωή στον πλανήτη μέσω της βιωσιμότητας. uProtecting Living: φροντίζουμε την ισορροπία και την ηρεμία των πελατών μας, γιατί, για τη Volvo, βιωσιμότητα σημαίνει και ποιότητα ζωής: τα αυτοκίνητα Volvo είναι «κάψουλες» που προστατεύουν τους επιβάτες και ελαττώνουν το stress της καθημερινότητας. Πώς προσεγγίζετε το marketing σήμερα; Υπάρχει έμφαση στο digital; Σήμερα η αποστολή του marketing είναι διαφορετική και το διακύβευμα της επικοινωνίας πιο σημαντικό από ποτέ. Πιο πολύ από το να «χτίσουμε» μια μάρκα πάνω στην επιθυμία, επιχειρούμε μια ορθολογική προσέγγιση - να επιμορφώσουμε τον πελάτη για τη βιωσιμότητα και την ουσιαστική ποιότητα ζωής. Τα ψηφιακά μέσα είναι σύμμαχός μας σε αυτή την προσπάθεια, δίνοντάς μας ταχύτητα, ευελιξία και ακριβή στόχευση. Είναι άλλωστε και η πλειονότητα των Μέσων πλέον, καθώς η τεχνολογία μας στρέφει όλο και περισσότερο σε αυτά. Και βεβαίως είναι συμβατά με τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα, αφού δεν σπαταλούν πολύτιμους φυσικούς πόρους. Πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθεί το marketing τα επόμενα χρόνια; Καθώς οι τεχνολογίες αναπτύσσονται με εκθετικό ρυθμό, θα υπάρξουν ραγδαίες αλλαγές στη στρατηγική και την υλοποίηση των ενεργειών marketing. Αλλά την ίδια στιγμή, κάποια πράγματα θα παραμείνουν ίδια, όπως η ανάγκη της σωστής προβολής και προώθησης, αφού το marketing θα παραμείνει πρωτίστως επικοινωνία από άνθρωπο σε άνθρωπο, ασχέτως του πώς θα εξελιχθούν διαχρονικά τα Μέσα. Πώς αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης; Με ευελιξία και ταχεία προσαρμογή. Η επικοινωνία μας είναι πιο «επιμορφωτική», ώστε το ευρύ κοινό να κατανοήσει τα οφέλη και να καταρρίψει τους μύθους γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Ο Head of Marketing Operations & Communications της Volvo Cars Hellas απαντά σε έξι ερωτήσεις του Fleet Business Αλέξανδρος Κωστήρογλου ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ «Πιο πολύ από το να “χτίσουμε” μια μάρκα πάνω στην επιθυμία, επιχειρούμε να επιμορφώσουμε τον πελάτη για τη βιωσιμότητα και την ουσιαστική ποιότητα ζωής» 13 ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 #23
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=