Fleet Business #22

λιστρα σε ορισμένες περιπτώσεις λόγω μικρότερης ισχύος/ταχύτητας και ενδεχομένως λιγότερων ατυχημάτων σε ήπιες χρήσεις. Επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα ενδείκνυνται για χρήση εντός πόλης όπου η ανάκτηση ενέργειας (regen braking) μειώνει την κατανάλωση στις συχνές στάσεις/εκκινήσεις, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για τα φορτηγά διανομής σούπερ μάρκετ στις αστικές περιοχές ή για τα van των courier. Πέρα από τα αμιγώς ηλεκτρικά, οι εταιρείες μπορούν να εξετάσουν και υβριδικά ή εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. φυσικό αέριο) ως ενδιάμεσο βήμα, όμως η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και υποστηρίζεται από την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης στην Ελλάδα (η οποία επεκτείνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια). Η μετάβαση σε EV σε συνδυασμό με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (π.χ. φόρτιση στο εταιρικό πάρκινγκ από φωτοβολταϊκά) μπορεί να μηδενίσει σχεδόν το κόστος καυσίμου μακροπρόθεσμα, προσφέροντας τεράστια οφέλη κόστους και βιωσιμότητας. Να προσθέσουμε ότι η ηλεκτροκίνηση σε συγκεκριμένους τομείς πωλήσεων όπως τα van και τα vannete ανέρχεται στο 20% των πωλήσεων νέων και μεταχειρισμένων οχημάτων σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις των επιβατικών που είναι στο 7% uΕκπαίδευση Οδηγών και Αποδοτική Λειτουργία: Ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει μεγάλο ρόλο στα λειΕίτε πρόκειται για αλυσίδα σούπερ μάρκετ είτε για εταιρεία ταχυμεταφορών, η ολοκληρωμένη διαχείριση στόλου είναι το κλειδί για τον έλεγχο του κόστους τουργικά κόστη. Εκπαιδεύοντας τους οδηγούς σε πρακτικές οικονομικής οδήγησης (eco-driving) οι εταιρείες μπορούν να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου και τη φθορά οχημάτων. Συνήθειες όπως η ομαλή επιτάχυνση/πέδηση, η διατήρηση σταθερής ταχύτητας και η αποφυγή περιττού βάρους στο όχημα μειώνουν την κατανάλωση. Με τη βοήθεια τηλεματικής, οι διαχειριστές μπορούν να εντοπίσουν επιθετική οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα ή αδικαιολόγητες στάσεις και να καθοδηγήσουν τους οδηγούς κατάλληλα. Εταιρείες με προγράμματα επιβράβευσης οικονομικής οδήγησης συχνά βλέπουν βελτίωση οικονομίας καυσίμου και λιγότερα ατυχήματα. ΠΙΝΑΚΑΣ 2 Κατηγορία Κόστους Χωρίς Προληπτική/ Προβλεπτική Συντήρηση Με Προληπτική/ Προβλεπτική Συντήρηση Εκτιμώμενο Κέρδος (%) Κόστος Συντήρησης Υψηλό: απρόβλεπτες βλάβες και έκτακτες επισκευές Χαμηλό λόγω έγκαιρων παρεμβάσεων 30-40% μείωση Χρόνος Ακινητοποίησης Οχημάτων Συχνός (λόγω έκτακτων επισκευών) Σπάνιος (λόγω προγραμματισμένων εργασιών) 40-50% μείωση Κόστος Επισκευών/ Ανταλλακτικών Υψηλό λόγω μη έγκαιρης αντιμετώπισης προβλημάτων Χαμηλό (πρόληψη ακριβών επισκευών) 25-30% μείωση Κατανάλωση Καυσίμου Υψηλότερη (λόγω κακής κατάστασης κινητήρα/ ελαστικών) Χαμηλότερη (άριστη κατάσταση κινητήρα/ελαστικών) 10-15% μείωση Διάρκεια Ζωής Οχημάτων Μειωμένη διάρκεια ζωής Αυξημένη διάρκεια ζωής οχημάτων 20-30% μεγαλύτερη Συνολικό Κόστος Συντήρησης ανά όχημα (ετησίως) Υψηλότερο (π.χ. ~2.000-3.000€) Χαμηλότερο (π.χ. ~1.200-2.000€) 40% εξοικονόμηση ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Πηγή: Αρχείο Τ. Δαμήλου 100 80 60 40 20 0 ■ Συμβατικά Οχήματα ■ Ηλεκτρικά Οχήματα Κόστος (%) Συντήρηση Καύσιμα 57 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=