Fleet Business #22

ΑΣ ΡΊΞΟΥΜΕ μια ματιά στο 2025 στον τομέα του Remarketing (επαναπροώθηση στην αγορά, επαναπώληση), με έμφαση στα βασικά ακρωνύμια της βιομηχανίας: όχι μόνο RVs και EVs, αλλά και AI (τεχνητή νοημοσύνη) και SoH (κατάσταση υγείας μπαταρίας). Το 2024, η υποχώρηση των RVs στα μεταχειρισμένα EVs ήταν ένα μείζον πρόβλημα για τον τομέα του remarketing. Θα συνεχιστεί αυτή η κρίση, θα επιδεινωθεί ή θα επιλυθεί το 2025; «Αυτήν τη στιγμή, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι υπάρχει μια οριστική απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Ωστόσο, κατά την άποψή μου, υπάρχουν ενδείξεις για ανάκαμψη - και υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτή την αισιοδοξία». «Πρώτον, μετά από σημαντικές μειώσεις τα τελευταία δύο χρόνια, πολλοί διαχειριστές στόλων έχουν προσαρμόσει τις εκτιμήσεις τους για τις RVs σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα. Ως αποτέλεσμα, μπορούμε να περιμένουμε μια πιο προβλέψιμη συμπεριφορά αυτών των αξιών στο πλαίσιο καθορισμένων παραμέτρων». «Επιπλέον, αν και η υιοθέτηση των EVs μπορεί να μην προχωρά τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν αρχικά, συνεχίζει να εξελίσσεται σταθερά. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα EVs και η προθυμία τους να υιοθετήσουν αυτή την τεχνολογία αυξάνονται σταδιακά. Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της αντίληψης του κοινού, δείχνει ότι ίσως έχουμε ήδη ξεπεράσει το χαμηλότερο σημείο στην εξέλιξη των RVs των μεταχειρισμένων EVs». Το πιο κρίσιμο ζήτημα για τα μεταχειρισμένα EVs είναι η κατάσταση υγείας της μπαταρίας (State of Health - SoH). Όλο και περισσότερα δεδομένα δείχνουν ότι οι μπαταρίες διατηρούν την κατάστασή τους καλύτερα από ό,τι αναμενόταν - εφόσον τα EVs φορτίζονται και οδηγούνται σωστά. Μπορεί το 2025 να είναι η χρονιά που θα αλλάξει η νοοτροπία απέναντι στα μεταχειρισμένα EVs; «Απόλυτα. Αν και δεν μπορώ να μιλήσω από την πλευρά των κατασκευαστών μπαταριών, στον τομέα της διανομής, η απόδοση των μπαταριών EV έχει σίγουρα ξεπεράσει τις προσδοκίες. Με αρκετά χρόνια σημαντικών πωλήσεων EVs πίσω μας, πλέον έχουμε αξιόπιστες αναλύσεις μακροπρόθεσμης απόδοσης. Και τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά: ένα μεγάλο ποσοστό EVs διατηρεί κατά μέσο όρο 90% SoH ακόμα και μετά από 200.000 χιλιόμετρα». «Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε να ελέγχουμε τις μπαταρίες με λεπτομέρεια. Οι έλεγχοι, όπως αυτοί που πιστοποιούνται από το Battery Health Check CARA Approved, παραμένουν κρίσιμοι για διάφορους λόγους: εντοπισμός εξαιρέσεων (‘bad apples’), ενίσχυση της διαφάνειας στις Β2Β συναλλαγές και οικοδόμηση εμπιστοσύνης στους καταναλωτές. Κατά την άποψή μου, η συστηματική δοκιμή θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιτάχυνση της υιοθέτησης μεταχειρισμένων EVs και στην εδραίωσή τους στην αγορά». Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Interlligence - AI) ήταν το κύριο θέμα στο Fleet Europe Remarketing Forum στο Μιλάνο. Υποστηρίχθηκε ότι το Remarketing είναι ένας τομέας που μπορεί να επωφεληθεί ιδιαίτερα από Σταθεροποίηση της αγοράς των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων Η ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΕΞΈΛΙΞΗ ΓΙΑ ΤΟ REMARKETING ΤΟ 2025 Ο Luis Maria Pérez-Serrano ξεκινά την πρώτη του πλήρη χρονιά ως πρόεδρος της European Car Remarketing Association (CARA). Στην κορυφή της λίστας των επιθυμιών του για το νέο έτος: μια σταθερή και εδραιωμένη αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Αν και παραδέχεται ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια πώς θα εξελιχθούν οι υπολειμματικές αξίες (Residual Values - RVs) των μεταχειρισμένων EVs, βλέπει λόγους για αισιοδοξία. Συνέντευξη στον FRANK JACOBS ● Πηγή: Fleet Europe Luis Maria Pérez-Serrano Το πιο κρίσιμο ζήτημα για τα μεταχειρισμένα EVs είναι η κατάσταση υγείας της μπαταρίας (State of Health - SoH) 46 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=